محموله‌های وارداتی بدلیل تاخیر در تخصیص ارز متروکه می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کاوه سرگران در مصاحبه با خبرنگار آنلاین در مورد سفر اخیر امام خمینی (ره) به بندر و بازرسی از عرضه کالاهای اساسی اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور درباره ترخیص به موقع کالاهای اساسی مجدداً پاسخ داد. با تشریفات قانونی. وی خواستار تسریع در روند واردات کالاهای اساسی خانگی شد.

رئیس انجمن تأمین کنندگان غلات ایران اضافه کرد: “متأسفانه به دلیل تحریم ها و محدودیت های ناشی از آن ، روند پذیرش و اجازه ارز و در نهایت ترخیص کالا بسیار طولانی تر از قبل است ، بنابراین توجه به این نکته مهم است که به موقع ترخیص مواد اولیه قانونی است.

وی گفت: این امر باعث شد سازمان املاک و مستغلات کالاهایی را تصاحب کنند ، در واقع ترخیص این موارد فراتر از اراده واردکننده است اما املاک وی در اختیار سازمان املاک املاک است. وظیفه طول می کشد.

وی توضیح داد: اگر صاحب کالا بخواهد کالاها را رهاسازی کند ، سازمان یک درصد آن را به عنوان جریمه وصول می کند که قطعاً مانع واردکنندگان می شود.

این فعال در بخش خصوصی ادامه داد: “برخی از سازمان های مسئول به جای همکاری با تأمین کنندگان کالاهایی که برای لیست مردم مورد نیاز است ، کالاها را توقیف می کنند یا به سمت ترخیص کالا سنگ پرتاب می کنند ، این یک نیروی قدرتمند مردم است. الزامات. “بر این اساس ، ما انتظار حمایت بیشتر از این ابزارهای مسئول را داریم.

وی با اعلام حکم معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو تملک کالاهای اساسی درگیر در صدور ارز و ترخیص کالا ، گفت: معاون اول رئیس جمهور دستور داد تا این موضوع را در ستاد تنظیم بازار بررسی کند. خواستار لغو این اقدامات شد.

سرگران گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط تحریم ، روند صدور ارز در حال انجام است و برخی از مسائل و مشکلات از عهده تأمین کننده خارج است.

وی گفت: “تا زمانی که ارز مجاز شود و قیمت کالاها مشخص شود ، صاحبان اصلی کالاهای مانده در گمرک ، فروشندگان خارجی این کالاها هستند ، بنابراین توقیف این املاک توسط سازمان املاک نه تنها بسیاری را ایجاد می کند این مشکلات همچنین نیازهای بازار داخلی و مردم را برآورده می کند که اعتبار واردکنندگان را از بین می برد.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود و تحریم های آمریکا علیه ایران ، همه سازمان ها باید گام هایی را برای تسهیل و زمینه سازی برای تأمین مواد اولیه بردارند.