محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

هفته گذشته شهرستانهای شیجیاهوانگ و تسینگتائو در استان هبی ، جنوب پایتخت چین ، یک خانه دار هفت روزه سفارش داد. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر تحت تحریم جهانی جدید قرار می گیرند.

انجمن بهداشت ملی چین روز دوشنبه 55 مورد جدید از بیماری کرونا ویروس قلب را در این کشور شناسایی کرد. روز یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 نفر بود.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری پکن ، برای جلوگیری از شیوع ویروس ، به 4.9 میلیون نفر از ساکنان دستور داده است که کارهای خانه را انجام دهند.

شیجیاهوانگ ، مرکز استان هبی ، بیشترین آسیب را دید. روز یکشنبه ، 82 منطقه گزارش شد. این امر منجر به لغو نشست سالانه مجلس نمایندگان در استان شد. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین فوران هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، گورستان و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiahuang برگزار شده است. برخی از بیماران علائمی داشتند اما به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی در فاصله 45 مایلی ، به کلینیک های محلی مراجعه می کردند.

مقامات بهداشتی چین توانسته اند با موفقیت موج اول تاج را مسدود کنند و از آن زمان با فوران گاه به گاه برخورد می کنند.

آرنون كوی ، تحلیلگر موسسه Jocal Dragonomic ، در یك یادداشت تحقیقی نوشت كه نابینایی در مناطق روستایی استان هبی و محدودیت امکانات برای آزمایش كوید دلیل اصلی شیوع تاج منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده و 4700 نفر فوت کرده اند.