مجموع متقاضیان نهضت مسکن و اقدام ملی ۵.۲ میلیون نفر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمود محمودزاده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن گفت: با نظر شورای عالی مسکن، ادغام دو طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن ممکن است کسانی را که قبلاً ثبت نام کرده اند، بگیرد. نام آژانس ها . پیوندی برای تایید بازنگری بند 4 ارسال می شود که به اقامت 5 ساله نیاز دارد و افراد واجد شرایط برای گذراندن سایر مراحل.

محمود الزاده با بیان اینکه ثبت نام در طرح ملی مسکن تا 29 اسفند ادامه دارد، اضافه کرد: 428 هزار متقاضی مجرد بالای 23 سال در طرح ملی مسکن ثبت نام شده اند.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات مسکن به همه بانک ها ابلاغ شده و بانک ها موظفند 20 درصد سقف تسهیلات خود را به حوزه مسکن واگذار کنند.

متقاضیان دریافت تسهیلات مالکی با بانک های عامل خود تماس بگیرند

محمود زاده گفت 88000 متقاضی از ابتدای ثبت نام تسهیلات مالکی در ژانویه ثبت نام کرده اند.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: هنوز به بانک مرکزی دستوری برای اعطای تسهیلات مالکی به برخی بانک ها در استان های مختلف داده نشده است که باعث شده پرونده بسیاری از متقاضیان همچنان معلق باشد.

وی ادامه داد: در خصوص تسریع در ابلاغ پیشنهادهای پرداخت تسهیلات مالکی با رئیس کل بانک مرکزی مکاتباتی داشته ایم تا این ابلاغیه به بانک ها ارسال شود. . استان ها باید انجام دهند، مشکلات باید حل شود.

وی افزود: منظم به این ترتیب پس از بارگذاری مدارک، افراد در زمان ثبت نام بانک عامل را انتخاب می کنند، هیچ تاخیری برای متقاضیان وجود ندارد و فقط متقاضی می تواند در شعب بانک ها پیگیری کند.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان با توجه به تحویل فیزیکی مدارک به بانک و در صورت وجود مغایرت در پرونده به صورت اجباری به بانک عامل مورد علاقه خود مراجعه کنند. به زودی رفع خواهد شد.

وی افزود: زمانی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد، افرادی که هنوز با بانک آشنایی ندارند نگران نباشند و سپس به بانک عامل مراجعه کنند تا به محل کار خود برسند.

محمودزاده گفت: پس از فسخ قرارداد، 4 فاز تسهیلات متناسب با پیشرفت پروژه (بعد) ارائه می شود. پایهپس از تکمیل اسکلت، سفتی پس از مفصل جبران می شود).

وی با بیان اینکه در مدت دو ماه از تسهیلات مالکی استقبال خوبی شد، گفت: در این مدت 90 هزار متقاضی ثبت نام کردند و میانگین تعداد واحدها حدود 8 واحد در هر واحد بوده است.