ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل MDA در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر گرفته‌شده توسط ماهواره‌های ما در توانایی آن‌ها برای نظارت بر آب‌وهوا و ادغام و تجزیه و تحلیل با منابع تصویری دیگر از شرکت‌های نقشه‌برداری تجاری منحصربه‌فرد هستند». تاریخ گزارش های اطلاعاتی برای اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم و نهایت تلاش خود را برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از غیرنظامیان ادامه می‌دهیم.

McDonald’s, Dettoyler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در کانادا و ایالات متحده دارد. برخی از مهم ترین محصولات این شرکت عبارتند از Canaderrem مورد استفاده شاتل فضایی ناسا و Canaderrem 2 که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

“کانادورم” مجموعه ای از سلاح های مکانیکی است که به فضاپیماها و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در حین راهپیمایی فضایی متصل می شود. این دستگاه توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت از دسامبر 2007 در حال ساخت ماهواره رادارست-2 در مدار سیاره ما و سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست است که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کرد.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که MDA از ماهواره های دیگر شرکت ها به چه تصاویری نگاه می کند.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، فضاپیمای Cappella Space مستقر در کلرادو، شاتل فضایی Maxar Technologies و Planet And BlackSky، که تصاویر “SAR” از اوکراین را در طول تهاجم روسیه در 24 فوریه و اشغال اوکراین توسط روسیه و پیامدهای آن فیلمبرداری کرد. به عنوان مثال، Maxer اخیرا مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آسیب‌های سنگین به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و دیگر ساختمان‌ها وارد شده است.

46