لیگ برتر فوتبال/ استقلال به دنبال شکستن طلسم نساجی/ پرسپولیس صدر را پس نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، امروز هفته ششم لیگ برتر برگزار می شود و تیم های مدعی قهرمانی برای کسب بهترین مقام به مصاف رقبای خود می روند. فیفادی پس از پایان دیدارهای این هفته، دیدارهای تدارکاتی تیم ملی را تعطیل خواهد کرد.

تراکتور تبریز – صنعت نفت آبادان

سرخ پوشان تبریز هفته گذشته اولین برد فصل خود را کسب کردند و با 5 امتیاز در رده نهم باقی ماندند. قربان بردیف برای حفظ تراکتورسازی در جمع مدعیان نیاز به پیروزی در این بازی خانگی دارد. از سوی دیگر صنعت نفت آبادان با 4 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و در جایگاه چندان جالبی قرار ندارد. اولین تجربه رضا پرکاس به عنوان سرمربی در لیگ برتر تا اینجای کار برای صنعت نفت جالب نبوده و قطعا در دیدار امروز تیم نفت برای برون رفت از بحران، پیروزی در بازی رفت است. .

سپاهان – آلومینیوم اراک

سردپوشان اصفهان با 8 امتیاز بدون برد در 3 بازی اخیر خود در رده چهارم قرار دارند. ژوزه مورایس برای اینکه نشان دهد دو برد ابتدای فصل اتفاقی نبود، این هفته انتظار پیروزی شاگردانش را خواهد داشت و باید منتظر عملکرد متفاوت سپاهان باشیم. آلومینیوم با 4 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و اگر نتواند ریکاوری کند در خطر سقوط بیشتر است. سیدمهدی رحمتی برای خروج نماینده اراک از بحران باید مهارت های مربیگری خود را نشان دهد.

پیکان تهران – گلغر سیرجان

این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا آنها در کورس قهرمانی هستند. پیکان با 8 امتیاز هفتم و گل گهر با 9 امتیاز دوم است. این دیدار 6 امتیازی است و تیم برنده بهترین جایگاه را در جدول خواهد داشت. مجتبی حسینی با گرفتن یک امتیاز از استقلال به دنبال کسب یک نتیجه خوب مقابل شاگردان موفق امیر گلنویی است.

استقلال – نساجی مازندران

مدافع عنوان قهرمانی در دو هفته اخیر بسته نشده و با 8 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. تیم آبی پوش هفته گذشته مقابل پیکه بدون برد بود و برخی از هواداران شعار “غیرت بیش از حد” سر دادند، بنابراین ریکاردو ساپینتو می دانست که تیمش نمی تواند از مسیر قهرمانی دور بماند. مدیران استقلال معتقدند اشتباهات داوری باعث عدم پیشرفت آنها شده و قضاوت بازی امروز را برای داور دشوارتر می کند. نزاجی که هفته گذشته اولین برد خود در این فصل را کسب کرد، با 6 امتیاز در رده هشتم قرار دارد و به دنبال شکست مجدد استقلال است. آنها فصل گذشته در چارچوب رقابت های لیگ برتر و جام حذفی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی بدون شکست به میدان رفتند و این بار نوبت به حمید مطهری رسیده است که به عنوان سرمربی استقلال امتیاز بگیرد.

مس کرمان – ذوب آهن اصفهان

نماینده کرمان با 4 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و فرزاد حسین خانی برای خروج شاگردانش از زمین تلاش خواهد کرد. سب آهن به دنبال اولین برد خارج از خانه خود خواهد بود و مهدی تارتار با 5 امتیاز از 5 تساوی در این فصل، در رده دهم قرار دارد.

ملوان بندر انصالی – فولاد خوزستان

قوي سپيد انجلي در شرايط جالبي قرار ندارد و با 2 امتياز در قعر جدول قرار دارد. اگر مازیار زارع نتواند تیمش را از مسیر شکست خورده خارج کند، به زودی اخراج می شود و ملوان بازی های سخت تری برای فرار از سقوط دارد. آنها با حضور او در تیم ملی و جواد نکونام دستیار کارلوس کی روش که با 9 امتیاز فولاد خوزستان را به مقام سوم رساند، تلاش خواهند کرد تا با یک برد خارج از خانه سرخپوشان خوزستانی را در صدر جدول نگه دارند.

مسجد نفت سلیمان – تخت جمشید

رضا مهاجری موفق شد با نماینده مسجد سلیمان 8 امتیازی شود تا این تیم در رده پنجم جدول قرار گیرد. نفت در خانه به دنبال کسب امتیاز از پنج قهرمان متوالی لیگ برتر است و مطمئناً تمام تلاش خود را می کند تا اتفاق مهمی در این فصل رخ دهد. پرسپولیس که با 11 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، در این بازی به دنبال کسب یک برد دیگر در خارج از خانه خواهد بود. یحیی گل محمدی ترکیب قدرتمندی دارد و با آمادگی بسیار خوبی که بازیکنانش در دیدارهای اخیر نشان دادند، بدون شک در خانه نفت دستان پیروزی دارد.

مس رفسنجان – هوادار تهران

هر دو تیم 5 امتیازی هستند و مز در این فصل هنوز یک برد یا باخت را تجربه نکرده است و تنها به یک تساوی بسنده کرده و هواداران دو شکست و یک برد داشته اند. دو تساوی در این فصل محمد ربیعی برای پیروزی در خانه باید تنظیمات بهتری داشته باشد و ساکت الهامی نیز تلاش می کند خارج از خانه شکست نخورد. برای جذابیت بیشتر لیگ برتر برای تیم های رده یازدهم و دوازدهم، یک برنده لازم است.

برنامه بازی ها و اسامی داوران هفته ششم به شرح زیر است:

شنبه 19 سپتامبر 1401

تراکتور – صنعت نفت آبادان ساعت 17:00
داوران: پیام حیدری، محمدجواد مداح، فرهاد فرهادپور، فرهاد امینی
استاد راهنما: اکبر بخشی زاده

پیکان – گلغر سیرجان ساعت 17:30
داوران: حسین زیاری، مهدی سیفی، دانیال بشنده، مهرداد خسروی
استاد راهنما: محسن قهرمانی

سپاهان – آلومینیوم اراک ساعت 17:30
داوران: سود وفاپیشه، امیررضا عاشور ماهانی، احد سلطانی، عباس راکی
استاد راهنما: هادیر شکور

استقلال – نساجی مازندران ساعت 17:30
داوران: یاسر همرنگ، محمد عطایی، علی اکبر نوری، سعید رحیمی مقدم
استاد راهنما: رضا سخنان

مس کرمان – صبح آهن اصفهان 19:00
داوران: حمید حاج مالک، عسکر محمدی، اسماعیل احمدی، سید حسین حسینی
استاد راهنما: ابوطالب طاهریان

ملوان بندرانسلی – فولاد خوزستان 19:00
داوران: امیر زمان سلطانی، ایوب گلم زاده، رحیم حاجیلو، محمدحسین ترابیان
استاد راهنما: حسین نجاتی

مس رفسنجان – هوادار تهران 20:00
داوران: ایمان کاهیش، سید محمد هاشمی نسب، حمد صفایی، احمد محمدی
استاد راهنما: اسماعیل سفیری

مسجد نفت سلیمان – پرسپولیس ساعت 20
داوران: سعیدرضا مهدوی، حمیدرضا افشون، علیرضا مرادی، امیر ایر.
استاد راهنما: بهرام مهرپیما

انتهای پیام/4048/