لزوم مراقبت از جوامع در برابر پیامدهای روانی همه‌گیری

این روزها ، “بحران سلامت روان” یکی دیگر از بیماری های همه گیر جهان است که همه گیر آن است و همه نگرانی ها را در مورد افزایش خطر خودکشی ، به ویژه در میان جوانان به دلیل مشکلات و محدودیت های تشدید شده در مناطق مختلف جهان

اگرچه مطالعات در کشورهای مختلف تصویری پیچیده از روندهای مختلف اقدام به خودکشی ارائه می دهد ، اما میزان افسردگی ، اضطراب و خودکشی در میان کشورها تقریباً ثابت است.

داده ها از اپیدمی های گذشته نشان دهنده وجود ارتباط مستقیم و مهمی بین اپیدمی و افزایش خودکشی ها است. به عنوان مثال ، کمیسیون حمل و نقل تورنتو کانادا گزارش داده است که در هشت ماه اول اپیدمی تعداد خودکشی ها یا مرگ ها حدود یک سوم افزایش یافته است.

چندین عامل خطر برای خودکشی در ارتباط با بیماری های عفونی وجود دارد ،

اضطراب و ترس از تأثیر بر اعضای خانواده

– فشارهای مالی

– تعاملات اجتماعی با دوستان و فعالیتهای گروهی ، ایجاد اختلال در اهداف زندگی و فعالیتهای روزمره را کاهش دهید

احساس ناامیدی و درماندگی

– افزایش استرس خانواده به دلیل دورکاری و تحصیل در خانه

– افزایش مشاجرات و اختلافات خانوادگی

از طرف دیگر ، در حالی که کشورهای مرفه تر ، آمار متفاوتی از میزان خودکشی در ماه های ابتدایی شیوع بیماری ارائه داده اند ، اما متخصصان بهداشت روان هنوز نشان می دهند که کاهش میزان خودکشی در طی همه گیری ها ، وضعیت کلی سلامت روان در یک جامعه را نشان نمی دهد.

آنها می گویند: اگرچه داده های اولیه نشان می دهد که میزان خودکشی ملی در برخی کشورها از جمله ایالات متحده تا سال 2020 کاهش می یابد ، این کشورها اطلاعاتی را بر اساس داده های جمعیتی ارائه نمی دهند.

به گفته کارشناسان ، داده ها باید “با دقت” تجزیه و تحلیل و تفسیر شوند ، زیرا ممکن است آسیب روانی ناشی از اپیدمی به طور مستقیم ارائه نشده باشد.

محدودیت ها ، تحریم ها ، انزوای اجتماعی و ناامنی مالی آسیب های روانی به افراد وارد می کند و بسیاری این فرضیه را دارند که طی سال گذشته میزان خودکشی افزایش خواهد یافت. با این حال ، اطلاعات اولیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که تا سال 2020 میزان خودکشی کلی در ایالات متحده 5.6 درصد کاهش یافته است.

با این حال ، هنگام ارائه این آمار ، کارشناسان خاطرنشان می کنند که تعامل پیچیده بین همه گیر و چگونگی تأثیر آن بر اقتصاد ، امنیت شغلی ، ایمنی شخصی و بهداشت روانی قابل درک نیست.

اگرچه اثرات سوverse اپیدمی بر سلامت روان مردم تأکید دارد ، اما گروهی از متخصصان بر اساس نتایج این مطالعه جدید ادعا کردند که میزان خودکشی در کشورهای ثروتمند در ماه های اول پس از شیوع COVID-19 پایدار است.

یک مطالعه منتشر شده در مجله Lancet Psychiatric نشان می دهد: خودکشی در کشورهای با درآمد متوسط ​​و بالا در ماه های اول اپیدمی Covid-19 تا حد زیادی تغییر نکرده یا کمتر از حد انتظار است.

نویسندگان این مطالعه گفتند: “بسیاری از این کشورها پشتیبانی بهداشت روان و شبکه های ایمن مالی بیشتری را ایجاد کرده اند که ممکن است به بهبود اثرات منفی اولیه اپیدمی کمک کرده باشد.”

با این حال او اذعان کرد که تعداد آنها برای شکست دادن دولت لوکاشنکو کافی نیست ، اما گفت که حفظ برخی استقلال ها برای آگاهی دولت از “عدم اطمینان از تأثیرات طولانی مدت اپیدمی و پیامدهای اقتصادی آن” مهم است.

این مطالعه شامل داده های ملی 10 کشور و داده های 25 منطقه خاص در 11 کشور بود. در این گزارش هیچ مدرکی مبنی بر افزایش خودکشی در هیچ یک از کشورهای مورد بررسی وجود ندارد. شواهدی در 12 کشور یا منطقه وجود دارد که نشان می دهد خودکشی کمتر از حد انتظار است.

نویسندگان این گزارش دلایل مختلفی را برای عدم افزایش میزان خودکشی در ماه های اول شیوع ذکر کرده اند. ممکن است جوامع سعی کنند از افراد آسیب پذیر حمایت کنند ، افراد ممکن است به طرق جدید با دیگران تعامل داشته باشند و با داشتن اعضای خانواده بیشتر در خانه برخی از روابط تقویت می شود.

جین پیرکیس ، مدیر مرکز بهداشت روان در دانشگاه ملبورن و نویسنده اصلی این مطالعه ، گفت: “ما باید به نظارت بر داده ها ادامه دهیم و در مورد افزایش نرخ خودکشی ، به ویژه تأثیر کلی اقتصادی ، هوشیارتر باشیم. همه گیر شدن تقویت خدمات بهداشت روان و برنامه های پیشگیری از خودكشی و فراهم كردن یك شبكه مالی امن از اثرات سوverse جلوگیری می كند مدت زمان طولانی بیماری های عفونی باعث افکار خودکشی می شوند.

وی افزود: “ما می دانیم که زندگی بسیاری از مردم در طی این اپیدمی به طور قابل توجهی تغییر کرده و همچنان ادامه دارد. باید بدانیم که خودکشی تنها شاخصی نیست که بیماریهای عفونی می توانند بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارند. سطح اضطراب در جامعه بالا است ما باید اطمینان حاصل کنیم که از مردم حمایت می کنیم.

محققان همچنین در مورد برخی از سیگنال های هشدار داده اند که اپیدمی می تواند بر میزان خودکشی در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​تأثیر بگذارد ، اگرچه داده ها فقط برای اقلیت کوچکی از این کشورها در دسترس است.

این بررسی شامل استرالیا ، اتریش ، کانادا ، شیلی ، کرواسی ، انگلستان ، استونی ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن ، هلند ، نیوزیلند ، لهستان و کره جنوبی بود. اسپانیا ، ایالات متحده کشورهای ذکر شده در بالا شامل برزیل ، اکوادور ، مکزیک ، پرو و ​​روسیه است.

در همین حال ، میزان خودکشی در ژاپن پس از یک دهه کاهش در پی همه گیری کوید -19 ، به شدت افزایش یافته است.

وزارت رفاه و بهداشت ژاپن 22 ژانویه سال جاری اعلام کرد: بر اساس آمار اولیه ، 20919 نفر تا سال 2020 به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال گذشته 3.7 درصد افزایش یافته است.

بیش از یک دهه ، سال گذشته اولین سالی بود که خودکشی ها در ژاپن افزایش یافت و زنان و کودکان بیشترین نقش را داشتند.

انتهای پیام