لزوم استفاده از لوله های فولادی در ساخت و ساز

طبق گزارش گروه مالی خبرگزاری آنا ، محصولات فولادی به طور گسترده ای در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ، خانه ای که در آن زندگی می کنید از تیر ، دنده ، لوله و … ساخته شده است. آیا تاکنون فکر کرده اید که اگر لوله نباشد چه اتفاقی می افتد؟

پاسخ این س isال این است که اگر لوله های فولادی نبود ، فاضلاب شهر منحرف نمی شد ، دیگر لوله های ساختمان حامل آب و گاز وجود نداشت و انسان فقط از لوله های اساسی برای آبیاری و تصفیه استفاده می کرد. منتقل کردن.

اما گسترش شهرنشینی و تولید انبوه باعث می شود که لوله ها از مواد مختلف بسته به کارایی آنها ساخته شوند. بنابراین ، در این مقاله ، می خواهیم چند کلمه در مورد لوله فولادی صحبت کنیم.

لوله چیست؟

این لوله ابزاری است که هزاران سال توسط انسان استفاده می شده است. اما امروزه لوله ها در اشکال مختلف با استفاده از مواد و کاربردهای مختلف ساخته می شوند تا نیازهای زندگی مدرن را برآورده کنند. در اصفهان ، لوله های مبلمان از نوع آهن ، لوله های گاز ، لوله های بدون درز مانیسمان ، لوله های گالوانیزه و لوله های روسری نیز برای فروش موجود هستند.

این یک لوله مقطعی است که مایعات و گازها از آن عبور می کنند. شکل لوله مانند استوانه های خالی شما است. لوله ها معمولاً بر اساس کاربردهایشان از مواد مختلف ساخته می شوند. به عنوان مثال ، لوله های مورد استفاده در صنعت از فولاد ساخته شده اند و انواع دیگری نیز وجود دارد.

روش تولید لوله

روش ساخت لوله ها معمولاً بدون درز و بدون درز (manisman) نامیده می شود و هر استفاده از این لوله ها متفاوت است.

لوله های درز دار معمولاً از ورق های فولادی ساخته می شوند که با توجه به جو مورد نظر در هر دو انتهای لوله جوش داده می شوند. اما برای لوله های بدون درز ، روش ساخت کاملاً متفاوت است.

انواع لوله ها

همانطور که گفتیم لوله انواع مختلفی وجود دارد. مثلا:

  • لوله پلاستیکی
  • لوله گاز
  • لوله گالوانیزه
  • لوله مانیسمان
  • لوله مبلمان
  • لوله دیواری چاه
  • لوله مارپیچی
  • لوله های صنعتی
  • لوله اسکار
  • لوله مسی

هر لوله ذکر شده کاربرد خاص خود را دارد و برای کار مناسب است.

لوله پلاستیکی

لوله پلاستیکی یک لوله ساخته شده از پلاستیک است. این لوله برای انتقال آب استفاده می شود. از مزایای این لوله می توان به استحکام و طول عمر بالا ، مقاومت در برابر خوردگی و توانایی مقاومت در برابر فشار اشاره کرد.

لوله گاز

همانطور که از نام آن مشخص است ، از لوله گاز برای رساندن گاز به پالایشگاه ها استفاده می شود. این لوله ها معمولاً از مواد گالوانیزه ساخته می شوند و دارای دو نوع روکار و توکار هستند.

از لوله های گاز معمولاً در پالایشگاه ها ، کارخانه های پتروشیمی ، سوله های صنعتی و کارخانه های کوچک و بزرگ استفاده می شود.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه یک لوله ساخته شده از فولاد است ، به عنوان مثال ، در ساخت آن ، مقدار مشخصی از آلیاژ برای یک منظور خاص استفاده شده است. لوله گالوانیزه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ضد ضد آب بوده و در برابر کرون مقاوم است. از لوله گالوانیزه در لوله کشی های ساختمانی ، سیستم های آبیاری ، پالایشگاه ها و سیستم های تصفیه استفاده می شود.

لوله مانیسمان

لوله Mannasman یک لوله بدون درز است. مانع این است که هر دو انتهای لوله با جوشکاری متصل نمی شوند.

لوله های بدون مانع معمولاً به دلیل این ویژگی و مقاومت در پالایشگاه ها و شرکت های پتروشیمی ، مبدل های حرارتی ، عایق کابل فشار قوی و آبیاری زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله مبلمان

این یک لوله است که از ورق نورد سرد برای ساخت لوله مبلمان استفاده می کند ، همچنین با استفاده از ورق روغن به لوله روغن نیز معروف است. از ویژگی های اصلی این لوله قابلیت جوشکاری ، مقاومت و انعطاف پذیری آن است.

لوله مبلمان از آنجا که ورق ساخته شده از آن از کلمه سرد ساخته شده است ، قیمت بالایی دارد و معمولاً در ساخت وسایل خانگی و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله دیواری چاه

دیواره چاه مانند استوانه های خالی به نظر می رسد که در عمق زمین حفر شده و از آن به عنوان پمپ برای استخراج روغن و گاز استفاده می شود. به دلیل ظرفیت پمپاژ و مقاومت بالا در برابر استفاده از لوله های جداره چاه ، قادر به استخراج آب با کیفیت بالا از قلب زمین است و از نمونه های کم عمق بیشتر است.

لوله مارپیچی

لوله مارپیچ از ترکیب آهن و پلی اتیلن ساخته شده است. شکل این لوله به صورت مارپیچ است و از ورق های ضخامت مختلف برای ساخت این لوله استفاده شده است.

لوله مارپیچی معمولاً هنگام پیوستن به ضخامت های مختلف ورق ، از صنایع حرارتی ، آب ، لوله کشی فاضلاب ، صنایع شیمیایی و گرمایش و برق استفاده می شود.

لوله های صنعتی

لوله صنعتی لوله ای است که از ورق سیاه یا st37 ساخته شده است.

بسیاری از ویژگی های مثبت در لوله های صنعتی ذکر شده است: تنوع و ضخامت بالا ، قابلیت جوشکاری خوب و قیمت مناسب.

لوله صنعتی نیز جز a لوله های جوشکاری شده است. یعنی ورق ساخته شده است و دو سر آن با هم جوش داده می شوند تا این لوله ساخته شود.

لوله صنعتی به دلیل کیفیت بالا از مقاومت بالایی برخوردار است و از این رو در: گل و لای متحرک ، صنایع پتروشیمی ، ساخت خرپاها و پل های فلزی ، انتقال روغن و گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله اسکار

حتما شنیده اید که از لوله های روسری برای خانه های در حال ساخت استفاده می شود. از لوله اسکار به طور معمول در ساخت و ساز استفاده می شود.

همانطور که قبلاً گفتیم ، از روسری برای تقویت ساختار لوله و به عنوان پشتوانه کارگران ساختمانی استفاده می شود.

لوله مسی

لوله مسی ، یکی از لوله های فلزی است. ویژگی های کیفی این لوله مسی انعطاف پذیری ، هدایت گرمایی و الکتریکی بالا است.

همانطور که گفتیم ، از لوله مس به دلیل قابلیت هدایت الکتریکی بالا ، در سیستم های جریان آب خانگی ، آب پاش های آتش نشانی ، انتقال مایعات سنگین و سیستم های خنک کننده و گرمایشی استفاده می شود.

اخرین حرف

همانطور که در این مقاله گفتیم ، لوله ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آنها بسته به ویژگی های آنها در صنعت یا ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین دقت و تنوع بالایی در ساخت این محصول مشاهده شده است. اگر می خواهید هر لوله فولادی را بشناسید ، برای انتخاب صحیح باید از کاربرد و ویژگی های آن اطلاع داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر به این آدرس بروید www.varaminpress.net دیدن.

انتهای پیام / 4129 /