قیمت گوشت گوسفندی به ١٣٠ هزار تومان رسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

علی اصغر ملکی در گفتگو با خبرنگار آنلاین در مورد آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز ، با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در بازار طی هفته های اخیر در حال افزایش است ، اظهار داشت: در حال حاضر مغازه داران هر کیلوگرم خرید می کنند. شقه آنها 115 تا 119 هزار تومان بدون دم می خرند و قیمت های 3 هزار تومانی را به مشتریان ارائه می دهند.

مالکی در مورد وضعیت بازار در روزهای آینده افزود: به طور معمول قیمت گوشت قرمز هر ساله در مارس افزایش می یابد که در چنین فصلی طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان از ساماندهی بازار مرغ گفتند: اگر مسئولان بتوانند بازار مرغ را ساماندهی کنند و قیمت آن را به نرخ مصوب برسانند ، قطعاً این موضوع در قیمت گوشت قرمز تأثیرگذار است.

رئیس اتحادیه متون با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان دامهای خود را برای فروش در ماه مارس با قیمت بالا نگه داشته اند گفت: “البته این کشاورزان نیز حق داشتند ، زیرا قیمت علوفه سر به فلک کشیده بود و اکنون قیمت هر جو بین 5000 و 5000 تا 500 تن.

مالکی در پاسخ به این سال که آیا قاچاق نیز به تورم کمک کرده است ، گفت: قاچاق دام بسیار محدود است زیرا عبور از مناطق غربی کشور به دلیل سرما و برف دشوار است در حالی که مرزبانان تمام تلاش خود را کرده اند. با خروج گاو از کشور ، کاهش ارزش دلار باعث تشویق قاچاق در هفته های اخیر شده است.