قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در تهران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در تهران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، افرادی که در ساختمان‌های مسکونی و برج‌ها زندگی می‌کنند، می‌دانند که بعد از چند سال نمای ساختمان ممکن است دچار مشکلاتی شود از جمله جدا شدن سنگ از نما که معمولاً خسارت زیادی هم به ساختمان وارد می‌کند و حتی ممکن است برای بعضی از افرادی که در پیاده رو قدم می‌زنند، خطر جانی داشته باشد. اما می‌توان این مشکل را با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان حل کرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد پیچ و رولپلاک نما بیشتر توضیح دهیم.

پیچ و رولپلاک نما چیست؟

پیچ و رولپلاک نما بدون نیاز به داربست و با استفاده از یک سری ابزار خاص سنگ نما به بتن پشت سنگ انجام می‌شود. معمولاً این کار را نماکارانی که متخصص و ماهر هستند می‌توانند انجام دهند. برای انجام این کار لازم است نماکار با استفاده از دریل یک سری سوراخ‌ها برای جایگذاری پیچ و رولپلاک روی سنگ و نما ایجاد کند.

اندازه دقیق و میزان مناسب سوراخ‌ها را فقط افراد ماهر می‌توانند تشخیص دهند. بنابراین به هیچ عنوان افرادی که تخصص کافی در این زمینه ندارند، نباید این کار را انجام دهند. هدف از انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان این است که بخشی از نما با صرف هزینه کمتری تعمیر شود. در طی این کار عملیاتی انجام می‌گیرد که باعث می‌شود از ریزش سنگ نمای ساختمان جلوگیری شود. تمام این کارها در واقع برای ایمن سازی و محکم کردن سنگ نمای ساختمان انجام می‌گیرد. تمام سنگ‌ها به کمک پیچ و رولپلاک روی نما محکم و اسکوپ می‌شوند و خطر جانی و مالی هم کاهش می‌یابد.

مراحل اجرای پیچ و رولپلاک نما

فرایند پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شامل چندین مرحله می‌شود که در این قسمت این مراحل را برای شما توضیح می‌دهیم:

خدمات شستشوی نمای ساختمان

قبل از انجام خدمات پیج و رولپلاک حتماً به شستشوی نمای ساختمان دقت ویژه داشته باشید چرا که پیج و رولپلاک نما حتماً باید روی سطوح صاف و بدون رسوب انجام شود از این رو شرکت آسمان خراش در زمینه خدمات نمای ساختمان در تهران با تیم حرفه‌ای و با سابقه همکاری با برندهای مطرح آماده همکاری در این زمینه می‌باشد.

تشخیص محل قرار گرفتن پیچ رولپلاک روی سنگ

در اولین مرحله ابتدا متخصص باید بداند که کدام محل برای نصب پیچ و رولپلاک مناسب است. طبق آن محل دقیق نصب پیچ و رولپلاک باید به شکلی باشد که هم جلوه‌ای ناخوشایند روی نما ساختمان ایجاد نکند و هم سیمان به مقدار کافی پشت سنگ باشد تا پیچ ۱۰۰ درصد کار خود را انجام دهد.

دریل کاری و سوراخ کردن نما

در این مرحله سنگ‌ها برای نصب پیچ‌ها و رولپلاک ها توسط دریل سوراخ کاری می‌شوند تا پیچ‌ها به درستی در داخل سنگ جای بگیرند.

قرار دادن پیچ رولپلاک درون سوراخ‌ها

پیچ و رولپلاک ها درون سنگ و سیمان قرار می‌گیرد و توسط دریل های مخصوص داخل سوراخ‌ها بسته می‌شوند.

بتونه کاری

در نهایت هم بعد از این که پیچ داخل سنگ‌ها جایگذاری شدند، محل سوراخ با دقت بتونه کاری می‌شود که این موضوع کمک می‌کنند از جذابیت نمای ساختمان کم نشود.

بهترین زمان برای انجام پیچ و رولپلاک ساختمان چه زمانی است؟

سوالی که ممکن است ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کند این است که چه زمانی می‌توانیم پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را انجام دهیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما می‌توانید در همه ایام سال این کار را انجام دهید اما به عقیده بعضی از کارشناسان و مهندسان بهتر است کار اسکوپ سنگ موقع اجرای نما انجام شود. اگر این کار موقع ساختمان سازی انجام نگیرد می‌توان بعد از چند سال که از ساخت ساختمان گذشت هم آن را انجام داد. در این صورت نمای ساختمان عمر بیشتری می‌کند و از ریزش سنگ‌ها هم جلوگیری می‌شود. بنابراین اگر نتوانستید هنگام ساخت نما آن را پیچ و رولپلاک کنید نیازی به نگرانی نیست چرا که شما حتی می‌توانید بیست سال پس از ساختمان سازی هم این کار را انجام دهید.

انواع روش‌های پیچ و رولپلاک نما

برای انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان روش‌های مختلفی وجود دارد که برای انجام هر کدام از این روش‌ها باید نوع نما را ابتدا تشخیص دهید. سپس با توجه به نوه نمای ساختمان می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

پیچ و رولپلاک نما با طناب یا راپل

پیچ و رولپلاک نما با داربست

پیچ و رولپلاک نما با کلایمر

پیچ و رولپلاک نما با جرثقیل

پیچ و رولپلاک نما با بالابر هیدرولیکی

با تمام این روش‌هایی که برای شما عنوان کردیم می‌توانید پیچ و رولپلاک سنگ نما را انجام دهید اما بهترین روش که هزینه کمتر و سرعت بالاتری هم دارد، پیچ و رولپلاک نما با راپل یا همان طناب است.

قیمت پیچ و رولپلاک نما در تهران

قیمت پیچ و رولپلاک نما در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک هزینه ثابت برای آن اعلام کرد. از جمله این عوامل می‌توان به تعداد طبقات نمای ساختمان، متراژ بر نما، جنس سنگ‌های نمای ساختمان، عرض سنگ‌های نمای ساختمان ابزارهایی که برای نما استفاده شده است اشاره کرد. سنگ‌هایی که برای نمای ساختمان‌های مختلف به کار می‌روند، جنس‌های متفاوتی دارند. هر چقدر سنگ سختی بیشتری داشته باشد، توان و انرژی بیشتری برای سوراخ کردن آن لازم است. به همین دلیل نوع سنگی که در نمای ساختمان به کار می‌رود، تاثیر زیادی روی قیمت نهایی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان دارد.

برای اطلاع از قیمت و خدمات پیچ و رولپلاک نما شرکت‌های مطرحی مانند آسمان خراش، کفسابی، هلدینگ برادران بهمنی و دیگر شرکت‌ها می‌توانید کمک بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.