قیمت طلای جهانی در سال آینده چقدر است؟

بر اساس نظرسنجی رویترز، با پایان چرخه انقباض فدرال رزرو، طلا در سال آینده اندکی افزایش خواهد یافت.

نظرسنجی رویترز نشان داد که قیمت طلا در سال آینده به طور متوسط ​​1712 دلار و 50 سنت در هر اونس خواهد بود که از سطح فعلی بالاتر است زیرا انتظار می رود پایان افزایش نرخ بهره در ایالات متحده باعث احیای علاقه سرمایه گذاران به شمش شود. در حالی که فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی به سرعت نرخ بهره را برای مبارزه با تورم افزایش دادند، طلا از 2000 دلار به 1650 دلار در هر اونس در ماه مارس سقوط کرد.

نرخ‌های بالاتر با افزایش بازدهی سایر دارایی‌ها، مانند اوراق قرضه دولتی و دلار که برای سرمایه‌گذاری با طلا رقابت می‌کنند، بر طلا فشار وارد می‌کند.

فرانک شالنبرگر، رئیس تحقیقات کالا در LBBW، گفت: زمانی که بازار متقاعد شد که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، ما مسیر خود را معکوس خواهیم کرد. همچنین، بازده اوراق قرضه دولتی تعدیل شده بر اساس تورم در ایالات متحده احتمالاً حداقل تا سه ماهه سوم سال 2023 مثبت خواهد بود. بین نرخ های واقعی مثبت در ایالات متحده و افزایش نرخ ها در اروپا، سرمایه گذاران احتمالاً از دارایی های کم بازده مانند طلا اجتناب می کنند.

نظرسنجی از 39 تحلیلگر و معامله گر نشان داد که پیش بینی ها برای طلا در سه ماهه چهارم سال جاری به 1660 دلار در هر اونس و در سه ماهه اول سال آینده به 1658 دلار خواهد رسید. پاسخ دهندگان پیش بینی های خود را پس از آگوست کاهش دادند، زمانی که یک نظرسنجی مشابه پیش بینی کرد طلا در سال 2023 به طور متوسط ​​1745 دلار در هر اونس خواهد بود.

تحلیلگران می گویند که بعید است طلا بیشتر از این کاهش یابد زیرا قیمت های پایین تر باعث خرید بیشتر در آسیا و جواهرات شده است. برخلاف طلا، حدود نیمی از تقاضای نقره از صنعت تامین می شود. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت که کندی در بازار جهانی بر تقاضای صنعتی نقره تأثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/