قیمت سبد نفتی اوپک رکورد جدیدی در بالاترین قیمت 11 ماه گذشته ثبت کرد

به گزارش گروه مالی خبرگزاری آنا ، وب سایت سازمان کشورهای صادر کننده نفت در آخرین به روزرسانی خود اعلام کرد که سبد نفتی اوپک روز پنجشنبه (4 دسامبر) 78 سنت به 47.45 دلار فروخته است.

این نوع روغن در روز چهارشنبه (4 دسامبر) با 46.67 دلار در هر بشکه فروخته شد. بنابراین ، قیمت سبد نفتی اوپک که از 6 ژانویه به بالاترین سطح خود رسیده است ، تقریباً به یک رکورد جدید رسیده است ، بالاترین سطح در 11 ماه گذشته.

در تاریخ 6 ژانویه ، قیمت سبد نفتی اوپک به 70.87 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح در سال 2020 است.

هفته گذشته قرمزپوش ها به بازار عرضه می شوند

این معاملات هفته گذشته در میان اعتراض سرمایه گذاران پیش از اجلاس اوپک پلاس آغاز شد ، که در نهایت تعیین می کند که آیا تولید کاهش یابد ، اما واکسن های کرونا به پایین نگه داشتن قیمت کمک می کند.

با به تعویق افتادن گفتگوهای رسمی و رسمی اوپک و متحدانش ، قیمت نفت برای بقیه هفته کاهش یافت.

سرانجام ، اوپک پلاس روز پنجشنبه توافق کرد که تولید را از ژانویه کمی افزایش دهد ، اما موانع موجود موجود را برای تأمین نیازهای تحت تأثیر ویروس کرونا ادامه دهد.

هفته پنجم افزایش قیمت نفت را ثبت کنید

اگرچه انتظار می رفت معاملات نفتی در معامله آسان شود ، این به محض توافق سرمایه گذاران اوپک در مورد مراحل بعدی توافق کاهش تولید ، نشانه خوبی بود.

در انتظار اعلام بسته محرک اقتصادی در ایالات متحده ، اخبار تولید و توزیع واکسن کرونا منجر به افزایش عرضه و افزایش تعداد مرگ و میرهای ناشی از تاج شد ، بازار جمعه ، آخرین روز کاری معامله شد. در سطح جهانی ، با وجود افزایش بیش از یک درصدی ، بشکه ای زیر 50 دلار معامله می شود.

هر بشکه نفت خام برنت با 54 سنت افزایش به 49.25 دلار رسید. این بالاترین نرخ از اوایل ماه مارس است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 62 سنت افزایش به 46.26 دلار رسید.

نفت برنت 1.7 درصد و نفت آمریکا 1.9 درصد افزایش داشت.

اوپک و دوره “قرارداد قطع تولید”

اعضای اوپک متعهد شده اند در ماه مه 2020 تولید 9.7 میلیون بشکه ای را کاهش دهند که به اوپک پلاس نیز معروف است ، در تلاش برای پایان دادن به عرضه انبوه بازار پس از انفجار کرونا و تحریم. .

تقاضای نفت شروع به بهبود کرد و باعث شد این گروه تولید خود را در ماه آگوست سال 2020 به 7.7 میلیون بشکه در روز برساند ، در حالی که اوپک 4.868 میلیون بشکه در روز داشت.

از ژانویه 2021 میزان تأمین 2 میلیون بشکه افزایش می یابد.

منابع اوپک و تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا با تقاضای نفت 11 درصد کاهش یافت و به 37 دلار در هر بشکه رسید. این امر باعث ادامه تحلیل های مختلف معامله شد. تولید باید فراهم شود.

جلسات هفتگی رسمی و غیررسمی اوپک پلاس هفته گذشته برگزار شد که هر یک روز تغییر کرد زیرا اعضا نتوانستند به توافق برسند.

این سخنان سخنگوی کرملین را بر آن داشت تا بگوید هیچ تفاوتی بین روسیه و اوپک در اوایل سال 2020 وجود ندارد و رئیس جمهور روسیه قصد ندارد قبل از نشست روز سه شنبه اوپک با پادشاه عربستان تماس بگیرد.

سرانجام ، اوپک پلاس موافقت کرد که 500،000 بشکه در ماه از ژانویه تولید کند.

21 پیش بینی قیمت نفت برای سال 2021

فیچ می گوید ، در پی تصمیم اوپک پلاس برای افزایش تولید 500000 بشکه در روز از ژانویه 2021 ، قیمت های متوسط ​​نفت در سال آینده به 45 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

رئیس اجرایی گفت: اخبار واکسن کرونا اواخر ماه گذشته قیمت نفت را افزایش داد و اوپک پلاس پس از مذاکرات طولانی ، با مراحل بعدی توافق کاهش تولید موافقت کرد. هفته گذشته به همین ترتیب ادامه دهید.

با این وجود ، چالش های تأمین واکسن و اینکه سال آینده در نتیجه تصمیم اوپک پلاس ، روغن بیشتری وارد بازار خواهد شد ، بدون توجه به شرایط ، خود را نشان می دهد. افزایش تولید نفت لیبی از معامله اوپک پلاس مستثنی است.

کمترین قیمت سبد نفتی اوپک

با این حال ، در روز چهارشنبه (3 مه) کمترین قیمت نفت اوپک 12.22 دلار در هر بشکه بود.

در اوایل سال جاری ، روز پنجشنبه (13 آوریل) ، سبد نفتی اوپک با 10 دلار و 44 سنت کاهش به 16.87 دلار در هر بشکه رسید.

این کمترین عدد از زمان معرفی سبد نفتی اوپک در سال 2005 است. در 16 ژوئن 2005 ، اوپک سبد روغن را با روغن های سنگین از ایران ، صحرای الجزایر ، جیروسول آنگولا ، دیجیو کنگو ، یاقوت کبود گینه و رابی لایت گابن معرفی کرد.

عراق به کویت ، لیبی ، نیجریه ، عربستان سعودی ، امارات ، نیجریه و ونزوئلا نفت اضافه کرده است.

در هفته منتهی به جمعه 4 دسامبر ، هر بشکه نفت اوپک با 46.82 دلار معامله شد.

نفت سنگین ایرانی ، نفت سبک سعودی ، نفت سبک بصره عراق ، نفت الجزایر ، روغن اکوادوری شرقی ، روغن صادراتی کویت ، سرو لیبیایی ، بانی لایت نیجریه ، روغن مراکش ، دریای قطر ، روغن مری ونزوئلا و روغن آنگولا.

انتهای پیام /