قیام ۱۵ خرداد زمینه‌ساز تحقق برنامه‌های امام راحل

کنفرانس شورش 6 ژوئن 1942 در آغاز قرن پانزدهم. به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ورامین، علی اکبر این پیام را قرائت کرد. رهبر دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس هیأت امنا دکتر

آشوب 15 خرداد زمینه ساز تحقق برنامه های امام راحل شد

آیت الله عباسعلی اختری با تشکر از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش بزرگ برای تبیین قیام 15 خرداد خاطرنشان کرد: سپس با موفقیت نهضت، دوران ظهور آغاز شد. یکی از سنت های الهی سنت تدریجی است، تکمیل تدریجی ورود حضرت حجه (عج) مانند سحر.

وی قیام 15 خرداد را زمینه ساز تحقق برنامه های امام راحل عنوان و خاطرنشان کرد: امام راحل برای ظهور برنامه ریزی داشت و یکی از اهداف ایشان تحقیر استکبار جهانی ناشی از قیام 15 خرداد بود.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری افزود: مستکبران و به ویژه آمریکای جهانخوار هرگز کشوری مانند ایران را دوست ندارند.

اختر مردم ایران را مردمی بدنام دانسته و اعلام کرد: مردم ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم میل باطنی خود با استکبار از طریق سران کشور فروخته حکومت می کردند. اما امام (ره) با انقلاب عظیم خود عزت و شکوه را به ما بازگرداند.

آشوب 15 خرداد زمینه ساز تحقق برنامه های امام راحل شد

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، قیام 15 خرداد را عملی با سه هدف خلقت، رسالت و تکامل برشمرد و خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) قیام را انجام داد.

دستاوردهای انقلاب منبع بزرگی در جهان ایران است.

اختر ادامه داد: امام راحیل اعتقاد راسخ به آزادی و تمام کرامت داشت و در صدد حفظ کرامت ملت، نشانه آزادی فکری و فرهنگی بود.

وی با انتقاد از برخی اندیشه های غربی گفت: انقلاب اسلامی الگوی این منطقه است، غرب و آمریکا کسانی را می شناسند که قبله و آرمان خود را دارند، غرب در ضعیف ترین و مهم ترین جایگاه خود قرار دارد.

آشوب 15 خرداد زمینه ساز تحقق برنامه های امام راحل شد

سید محسن محمود امام جمعه و مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و حسین نوش آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اسطوره مردم ورامین، پیشوا و کرچک سخنرانی کردند. آنها از نظر تاریخی بر مذهبی بودن، انقلابی بودن و ولایتی بودن این قیام تاکید دارند.

در این مراسم اصغر رجبی مقاله ای با عنوان «شکل گیری سیاسی اجتماعی قیام 15 خرداد» و سید فاطمه میراگزی با عنوان «نقش قدرت دینی در قیام 15 خرداد» ارائه کردند.

آشوب 15 خرداد زمینه ساز تحقق برنامه های امام راحل شد

از دیگر برنامه های این همایش، سرود ملی مردم آسام و تجلیل از خانواده معظم 15 شهید خرداد بود.

آیت الله عباسعلی اختری نماینده استان تهران در مجلس رهبری، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دبیر کل مجلس شورای اسلامی شورای تهران. ، حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه پیشوا; شهدای 15 خرداد، جوامع مختلف، جامعه دانشگاهی، سایر مدیران و مسئولان منطقه ای در اوایل قرن 15 در کنفرانس حضور داشتند تا قیام 15 خرداد را توضیح دهند.

انتهای پیام/4062/