قوانینی که وضع می‌شوند باید گره‌گشای مشکلات و معضلات کشور باشند

رئیس قوه قضائیه گفت: یکی از اولویت های عملیاتی من در قوه قضائیه توجه به اجرای قوانین مصوب کشور و قوانین مصوب مجلس است.

به گزارش آوای البرز، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام محسنی آشی در دیدار با اعضای کمیسیون سازندگی شورای اسلامی، این کمیسیون را کمیسیونی با وظایف متنوع و دغدغه مند توصیف کرد. حوزه مأموریت سه وزارتخانه اصلی کشور. ، «راه و شهرسازی» و «نیرو» بر اهمیت تبیین وظایف این کمیسیون برای مدیران در سطوح مختلف تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تعامل مثبت مجلس و قوه قضائیه گفت: ما در قوه قضائیه آمادگی 100 درصدی داریم تا ارتباط خود را با نمایندگان افزایش دهیم و در این راستا برای همه آرزو دارم. من به مدیران قضایی سراسر کشور دستور داده ام که تا حد امکان با نمایندگان مجلس در حوزه های کاری خود تعامل داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه بر اجرای صحیح قوانین مصوب مجلس تاکید کرد و تصریح کرد: یکی از اولویت های عملیاتی من در قوه قضائیه توجه به اجرای قوانین مصوب و مصوب در کشور است. من و مجلس دستوراتی را در این زمینه به سازمان بازرسی داده ایم. این نهاد مهم نظارتی را صادر و موظف به بررسی جامع نحوه و میزان اجرای قوانین مصوب در سراسر کشور کرده‌ام. کشور؛ ما این اعتقاد راسخ داریم که قوانین مصوب باید اجرا شود و اگر قانونی قابل اجرا نیست باید برای اصلاح آن اقدام کرد.

وی تصریح کرد: اگر نهادی از اجرای قانون یا تدوین آیین نامه های اجرایی حاکم بر آن قانون خودداری کند باید پاسخگو باشد و در صورت نیاز به رسانه ها گزارش دهد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ارائه گزارش عملکرد برنامه پنج ساله ششم توسعه توسط دیوان محاسبات کشور گفت: قوانین در حال اجرا باید ضمن صلاحیت به مشکلات و بحران های کشور رسیدگی کند. باید اجرا شود. این سوال مطرح می شود که با پذیرش مفاد این قانون چه تعداد از مفاد برنامه ششم توسعه تصمیم گیری نشده و چه تعداد از مفاد برنامه مذکور اجرا نشده است؟ حتی اگر کمتر از 50 درصد این برنامه را اجرا کنیم، این مشکل حکایت از مشکلی دارد که باید با همفکری و تلاش جمعی برای حل آن تلاش کرد.

وی افزود: مسئولان و تصمیم گیران کشور، من و شما نمایندگان مردمی هستیم که در این جلسات جمع می شویم، نمی خواهیم در این جلسات دردسر ایجاد کنیم، بلکه می خواهیم حجم مشکلات را کاهش دهیم و آنها را حل کنیم. ما باید مشخص کنیم که چقدر در اجرای قوانین مصوب موفق بوده ایم. دلایل و موانع عدم اجرای یک سری قوانین چیست باید بررسی شود.

محسنی آجی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از اولویت های عملیاتی خود به عنوان رئیس قوه قضائیه، رسیدگی به تخلفات و جرایم دستگاه ها و مسئولان دولتی است، گفت: به نظر من رئیس قوه قضائیه است. تخلفات و جرایم ارگانها و مقامات دولتی را بر تخلفات و جرایم اشخاص عادی و اشخاص حقیقی مقدم می دارد و اولویت با تحقیق و تفحص است و بر این اساس در صورت تجاوز به اراضی ملی، منابع طبیعی، رودخانه و سواحل. مرزها، در ابتدای امر متوجه شدیم که دستگاه های دولتی از جمله قوه قضائیه و وزارت نیرو را موظف به اجرای قانون و سرکوب ساخت و سازهای غیرقانونی کرده ایم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به لزوم مهار موانع و منابع فساد، به تشریح و تشریح چرخه‌های معیوبی که منشا فساد و تخریب بیت المال در بخش‌های مختلف از جمله واردات و صادرات است، گفت: اقدامات ما برای مهار منابع فساد در این بخش‌ها شامل مقوله‌های مختلفی از جمله واردات و صادرات، گمرک، اموال، تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی، این مجراها می‌شود و تمرکز باید روی این محور باشد که کاملا مسدود باشد و فسادی وجود نداشته باشد. از سوی دیگر هزینه فساد برای مفسد افزایش می یابد.

رئیس قوه قضائیه به اقدامات مجدانه و مجدانه قوه قضائیه و دولت در آزادسازی حریم و حوضه رودخانه ها و سواحل و رفع تجاوزات به حریم و حوضه رودخانه چلاس اشاره کرد. استان البرس یکی از مهمترین مقاصد گردشگری است که کشور و آزادسازی سواحل دریای خزر را کنار بگذاریم، گفت: اولین و مهمترین نکته در این مورد این نوع برخورد با قانون شکنی است. تخلفات ادامه دارد و دیگر کسی جرات این ساخت و سازهای غیرقانونی را ندارد، متخلفان و مجرمان با دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی نقره داغ می شوند.

وی با تاکید مجدد بر نقش والای دستگاه های دولتی در تعرض به حریم و حاشیه رودخانه ها و سواحل، تصریح کرد: مسئولانی مانند دیوان محاسبات باید نگاه جدی به این موضوع داشته باشند که چرا رئیس و مدیر یک دستگاه اقدام به ساخت ویلا می کند. یا به حریم خصوصی و تخت متوسل شوید. آیا ارزش رودخانه یا ساحل را دارد؟ منشأ چنین گروه هایی که خلاف قانون و حقوق مردم و بیت المال هستند باید شناسایی و جلوی آنها گرفته شود.

پیش از سخنان رضایی کوچی رئیس قوه قضائیه، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با تمجید از رویکرد جهادی و روحیه انقلابی رئیس قوه گفت: حضور رئیس قوه قضائیه در استان های مختلف کشور رویکرد حمایتی ایشان نسبت به اقشار ضعیف و آسیب پذیر و تلاش ایشان برای اجرای عدالت در کشور قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ابلاغ «قانون جهش تولید مسکن» از یک سال پیش، از عدم اجرای کامل این قانون توسط برخی دستگاه های اجرایی مانند بانک ها انتقاد کرد و خواستار دخالت قوه قضاییه در این موضوع شد. .

رضایی کوچی با اشاره به 60 هزار پروژه نیمه کاره در نقاط مختلف کشور که منجر به هدر رفت اعتبارات ملی شده است، گفت: در سناریوی فعلی چاره ای جز واگذاری این پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی وجود ندارد. منطقه.”

رضایی کوچی همچنین از آمادگی کمک به کمیسیون عمران مجلس در زمینه تجهیز و نوسازی ساختمان های قدیمی قوه قضائیه در اقصی نقاط کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام منتصری، دادستان کل کشور به تخلفات ساختمانی گسترده و متعدد در سراسر کشور اشاره کرد و خواستار تشکیل کمیسیون ساختمانی مجلس در این بخش شد.

دادستان کل کشور با دریافت گزارشی مبنی بر تخلف در زمین جنگلی کلرآباد گفت: قرار بود مکانی برای گردشگری انبوه در زمین جنگلی کلرآباد ساخته شود اما اتفاقی که در واقعیت افتاد ایجاد 62 بود. ویلاهای مجلل به ارزش هزاران کرور و کل جنگل های این منطقه از بین رفته است.

وی از مجلس بویژه کمیسیون ساخت و ساز درخواست کرد که برای چنین مواردی مجازات های جدی و بازدارنده تعیین کند.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه با پیش بینی و ایجاد ضوابط کارشناسی می توان شاهد حل بسیاری از مشکلات حوزه ساختمان بود، تصریح کرد: بسیاری از قوانین حوزه ساختمان از جمله قانون باید بازنگری و اصلاح شود. تعیین وضعیت ثبت زمین و ساختمان های بدون اسناد رسمی.

خانی نماینده مردم شاهرود نیز در این جلسه با بیان اینکه مراکز و مجامع افراطی قضایی کشور باید با رویکردهای رئیس قوه قضائیه پیش بروند، اظهار داشت: لازم است. طرح رئیس قوه قضائیه در حوزه جهادی، فعالیت های انقلابی و اجرایی، سند انتقال قضایی باید به بدنه قوه قضاییه نیز تعمیم یابد.

آرامی نماینده مردم بندرعباس نیز در سخنانی عملکرد یکساله حجت الاسلام محسنی اژی را مایه تحول در دادگستری و ایجاد حس امید در مردم دانست. قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که قوه قضائیه این مسیر و روند را با قدرت و جدیت ادامه دهد.

دنیامالی نماینده مردم بندرانجلی نیز از قوه قضائیه خواست در اجرای کامل قانون رونق تولید مسکن اقدامات لازم را انجام دهد.

آذری نماینده مردم کوچان نیز در این دیدار با اشاره به افزایش امید مردم به دادگستری به مشکلات مربوط به ورشکستگی یک واحد تولیدی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد.

اقبال شاکری نماینده مردم تهران نیز بر لزوم آموزش های لازم قبل از شروع مراحل قضایی به مردم تاکید کرد و از نحوه ورود سازمان بازرسی به بررسی پروژه های عمرانی در حاشیه ها گفت. کشور

بدری نماینده مردم اردبیل در این دیدار از بازدیدهای میدانی رئیس قوه قضائیه از مراکز و مراجع قضایی، حضور وی در بین مردم و گفتگو با سطوح مختلف قدردانی کرد. در راستای حمایت از تولید و صنعتگران.

شریعتی نماینده مردم بهشهر در این دیدار رویکرد حجت الاسلام محسنی آجی به عنوان رئیس قوه قضائیه را رویکردی دلسوزانه و قاطعانه دانست و سپس در ابعاد مختلف مطالبی را مطرح کرد. ایجاد واحد پتروشیمی استان مازندران و گذراندن فرآیندهای زیست محیطی این پروژه.

علی پور نماینده مردم قائم شهر تمامی مسائل و چالش های قضایی را به ربوبیت رئیس قوه قضائیه ارجاع داد و خواستار برگزاری جلسات بیشتر نمایندگان مجلس، تشکیل کارگروه های مشترک و همکاری بیشتر شد. قوه قضائیه در استان های مختلف کشور

یوسفی نماینده مردم اهواز نیز در این دیدار با بیان اینکه تاثیر افزایش ارتباط دولت و مجلس کاهش مشکلات مردم خواهد بود، گفت: همه نهادهای مسئول باید تمام تلاش خود را در این راستا صرف کنند. تبدیل اسناد عادی و مبایعه نامه به اسناد رسمی.

فیروزپور نماینده مردم نطنز با قدردانی از فعالیت های سال گذشته رئیس قوه قضائیه که منجر به اعتماد و رضایت مردم شد به بیان برخی از مسائل و چالش های قضایی حوزه انتخابیه خود پرداخت.

در این دیدار محرم زاده نماینده مردم اهر و حارث با بیان اینکه حضور رئیس قوه قضائیه در بین مردم موجب تقویت ایمان جامعه به دستگاه قضایی شده است به بیان برخی از مسائل و مشکلات قضایی خود پرداخت. حوزه انتخابیه

شاوردیان نماینده ارامنه در تهران و شمال کشور نیز بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش تاخیر در این روند تاکید کرد.

انتهای پیام/