فولاد نورد چیست؟ – آوای البرز

نورد گرم اما در دماهای بالاتر ، هنگامی که فلز به راحتی شکل می گیرد ، از دو غلتک دستگاه نورد عبور می کند. این دما بیشتر از دمای تبلور فلز است.

در نورد سرد ، فلز در دمای کمتر از دمای تبلور شکل می گیرد و کاربردهای اصلی آن را می توان به ساخت قطعات یا ابزارهای خودرو و لوازم خانگی نسبت داد.

معرفی شرکت فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان ، یکی از بزرگترین شرکتهای بخش نورد فولاد ، تولید خود را در سال 2003 آغاز کرد. این کارخانه در 60 هکتار زمین در شهر صنعتی راش ساخته شده است.

برای توصیف ظرفیت هریک از این خطوط تولید ، باید بگوییم که خط نورد گرم ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال و خط نورد سرد ظرفیت 500.000 تن در سال دارد.

یکی دیگر از پروژه های مهم در حال اجرا در مجموعه ، تولید انواع ورق گالوانیزه و توسعه این پروژه است.

اگر بخواهیم شاخص مهمی را برای بررسی سطح توسعه کشورها نام ببریم ، باید به تولید فلزات اساسی و سرانه مصرف آن اشاره کنیم.

بر اساس آمار و مطالعات انجام شده ، ارزش تولید مواد معدنی کشور در حال حاضر در حدود 22 میلیارد دلار است. حجم این خروجی صنعت معدن ، به ویژه فولاد ، نیازهای شرکت های داخلی را به خوبی برآورده می کند. علاوه بر این ، صادرات این محصولات به رشد ارزی کشور کمک زیادی می کند.

بنابراین ، بخش عمده ای از نیاز ارزی در کشور ما صنعت معدن است.

در سال 1998 ، کشور ما در تولید فولاد رتبه 10 را در جهان داشت. در این مسابقه ، به همت و تلاش سخت فولادسازان ، کشورمان توانسته به جایگاهی بالاتر از فرانسه و ایتالیا دست یابد. برتری خود را ثابت کنید ..

برخلاف پیش بینی برخی از افراد در مورد ورود مشکلات و مشکلات تولید کشور در سال 1998 ، 23.5 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که طبق آمار ، 5.9 درصد رشد داشت.

رشد محصولات فولادی 9 درصد بود که چنین رکوردی است! لازم به ذکر است که بخش بزرگی از این افتخارات به خاطر اراده ، پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این صنعت در بخش خصوصی است.

فولاد نورد چیست؟

عملکرد کارخانه از دیدگاه مدیریت کارخانه

رسول دانیل زاده در تشریح دستاوردها و عملکرد کارخانه فولاد گیلان افزود: در شرایط سخت تحریم هایی که در کشور ما با آن روبرو هستیم ، دولت باید از این صنعت حیاتی حمایت کرده و به رشد بیشتر آن کمک کند.

به نظر وی ، توسعه صنعت فولاد با مشاوره و کمک مشاوران حرفه ای و متخصص در این زمینه امکان پذیر است و پیشرفت این صنعت را تضمین می کند ، جزئیات بیشتر را می توانید در وب سایت رسول دانیل زاده نام بیابید.

اگر محصولات کارخانه فولاد گیلان را با استانداردهای بین المللی بررسی کنیم ، می توان به کیفیت بالای آن پی برد. با وجود همه تحریم های بین المللی که بر کشور ما غلبه کرده است و رقابت در این بخش بسیار زیاد است ، به نظر می رسد این کارخانه بخش زیادی از نیازهای تولیدکنندگان داخلی را برآورده کرده است.

مشخص است که مجتمع فولاد گیلان مواد اولیه مورد نیاز بیش از 400 شرکت فعال در صنایع مرتبط با فولاد را تأمین می کند.

دلیل این موفقیت بزرگ و کسب چنین افتخاراتی استفاده از قدرت حرفه ای ، متعهد و مجرب و کمک گرفتن از افراد تحصیلکرده و آگاه در این زمینه است. استفاده از تجهیزات مدرن نیز از نکات مثبت این مجموعه است.

این شرکت قدرتمند علاوه بر تامین نیازهای داخلی صنعت فولاد کشورمان ، نقش مهمی در صادرات محصولات به نقاط مختلف جهان دارد.

علاوه بر این ، در این مجتمع بیش از 2 هزار نفر مشغول به کار هستند و به طور غیرمستقیم حدود 20 هزار نفر در سایه عملیات شرکت مشغول به کار می شوند.

فولاد نورد چیست؟

سهم مصرف فولاد در ایران را ببینید

به گفته رسول دنیلساده ، کارآفرین برجسته در صنعت فولاد ، حتی اگر کشوری دارای اراده ، انگیزه ، مدیریت قوی و مناسب باشد ، هیچ مشکلی از جمله تحریم ها مانع رشد و توسعه یک کشور نمی شود.

یکی از مهمترین و مهمترین ارکان توسعه یک کشور ، استفاده از نیروی انسانی متخصص ، متخصص و مدیریتی همراه با تدبیر و عقلانیت است.

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ، صنعت فولاد نقش مهمی در رشد و توسعه صنعت کشور دارد.

طبق مطالعات انجام شده در مورد مصرف فولاد ؛ عربستان ، امارات متحده عربی ، ایران و بزرگترین کشورهای تولید کننده فولاد در خاورمیانه ، با بیشترین مصرف فولاد ، بالاترین آمار را در این زمینه ارائه کرده اند.

بر اساس این آمارها ، بیش از 70 درصد مصرف فولاد از این سه کشور ، به عبارت دقیق تر ، 38 درصد از مصرف فولاد از ایران ، 21 درصد ، 15 درصد و 6 درصد از عراق از طریق عربستان سعودی و امارات تامین می شود. سایر کشورها با 20 درصد از کل مصرف این آمار را دارند.

بر اساس این آمار و مطالعات می توان پیش بینی کرد که کشور ما تا سال 1404 با کمک تولیدکنندگان دولتی و خصوصی و با تلاش مجتمع فولاد گیلان حدود 15 میلیون تن صادرات فولاد خواهد داشت.

البته باید توجه داشته باشیم که صنعت فولاد در کشور ما نیازمند اصلاح و نوسازی در زمینه های مختلف است. به عبارت دیگر ، همه اجزای این صنعت مانند معادن ، کارخانه ها ، حمل و نقل جاده ای و ریلی و بنادر باید بررسی و در صورت لزوم اصلاح شوند. 1404 را ارتقا دهید تا به هدف تعیین شده برسید.

رسول دانیل زاده ، در پایان ، حمایت ویژه ای از دولت به ویژه در زمینه تحریم و تأثیر منحصر به فرد آن بر رشد و توسعه صنعت فولاد در کشور ما انجام داد. وی توسعه و موفقیت صنعت فولاد ایران را عامل مهمی در برآوردن این نیازهای کلیدی عنوان کرد.