فعال شدن ۸ مرکز تجاری ایران در آفریقا

به گزارش شفاف، سازمان توسعه تجارت با برگزاری همایشی به بررسی ظرفیت های تجاری شمال آفریقا پرداخت و برخی اقدامات انجام شده برای تسهیل حضور صادرکنندگان ایرانی در آفریقا را مورد بحث و بررسی قرار داد و جزئیات این برنامه ها را بیان کرد.

در ابتدای این همایش سیدمحمدصادق خانادزاده مدیرکل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران با برشمردن ویژگی های منحصر به فرد قاره آفریقا، برخی از موانع موجود را تشریح و بر لزوم همگرایی بیشتر در همه موارد تاکید کرد. عناصر سیستم برای به حداکثر رساندن پتانسیل قاره بکر آفریقا.

وی همچنین با تشریح اقدامات گسترده سازمان توسعه تجارت ایران برای ایجاد و افزایش شناخت دوجانبه بین ایران و کشورهای قاره آفریقا، اعزام فوری 3 مستشار به مناطق مختلف آفریقا و چندین نشست ویژه با صادرکنندگان را برشمرد. اتحادیه ها و سندیکاها در کشور در 9 ماه گذشته.

خانادزاده با بیان اینکه ظرفیت بالای مراکز تجاری زیر نظر سازمان توسعه تجارت ایران مهم ترین راه ورود به بازار کشورهای هدف است گفت: شبکه 8 مرکز تجاری در سراسر قاره آفریقا فعال شده است. طیف گسترده ای از خدمات را به شرکت های تولیدی و صادر کننده با حضور در بازار آفریقا ارائه می دهد.

وی گفت: این مراکز در کنیا، اوگاندا، تانزانیا، ساحل عاج، غنا، کامرون، سنگال، نیجریه، الجزایر و آفریقای جنوبی مستقر هستند و شبکه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

در ادامه این همایش شوشتری وزیر امور خارجه و مدیرکل وزارت غرب آسیا و شمال آفریقا با بیان اهمیت راهبردی کشورهای شمال آفریقا، آمادگی تمامی سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی را اعلام کرد. ایران برای مشاوره، کمک و همکاری با بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی.

وی با تاکید بر اولویت ارائه خدمات فنی مهندسی و سرمایه گذاری در کشورهای شمال آفریقا، افزود: توجه ویژه به قوانین حمایتی شرکت ها و مقررات خاص کشورهای شمال آفریقا از الزامات اصلی فعالیت در این کشورها است.

در ادامه این رویداد رایزن بازرگانی الجزایر به تشریح سیاست های حمایت از سرمایه گذاران در این کشور پرداخت و از نسخه جدید قانون سرمایه گذاری الجزایر به عنوان فرصتی تاریخی برای ورود شرکت های ایرانی یاد کرد.

همچنین در این کنفرانس دو تن از مدیران مراکز تجاری ایران در الجزایر و کامرون به معرفی خدمات خود پرداختند و نحوه انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری در کشورهای متبوع خود را تشریح کردند.