فروش بلور ایرانی به اسم ژاپنی!

مدیرکل استاندارد تهران اعلام کرده است که یک شرکت تولید کریستال آمادگی ندارد نام فارسی یا علامت استاندارد یا حتی کد 10 رقمی را تحت عنوان موانع صادراتی علامت گذاری کند ، اما مغازه داران از محصول این شرکت سوء استفاده می کنند و کالاهای ژاپنی می فروشند.

به گزارش آوای البرز ، چند روز پیش یک شرکت تولید کننده کریستال وی در یک کنفرانس مطبوعاتی از سازمان استاندارد خواست تا موانع خط تولید این شرکت را برطرف کند و مدعی شد که آنها فقط به دلیل مشکلات ناشی از تحریم بسته شده اند ، زیرا برخی از گزینه های علامت گذاری ، مانند نامهای فارسی ، نمی توانند شامل شوند. محصولات آن ها.

در همین راستا ، محمودرضا طاهری ، مدیرکل دفتر استاندارد استان تهران در گفت وگو با آوای البرز ، با بیان اینکه این شرکت نمی تواند اقدامات قانونی انجام دهد ، اظهار داشت: پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد و درگیری ادامه داشت. به مدت یک سال روشن است ما بارها به این شرکت گفته ایم که باید نمادهای فارسی داشته باشد و محصولات ایرانی خود را با افتخار ارائه دهد. شرکت باید پاسخ دهد چرا از علامت های استاندارد و کد 10 رقمی استفاده نمی شود تا مردم در صورت ناراضی بودن بتوانند 1517 را منعکس کنند.

وی افزود: این در شرایطی است که فروشندگان این محصول را تحت نام مارک ژاپنی Lament به بازار عرضه می کنند. البته این شرکت به این موضوع نمی پردازد ، اما گزارش های میدانی نشان می دهد که مغازه داران از این نام استفاده می کنند و از نمادهای فارسی به عنوان راه حلی برای این مشکل استفاده می کنند.

مغازه دار سود می آورد و مردم ضرر می کنند

این مقام مسئول با بیان اینکه مغازه دار از این موضوع سوءاستفاده می کند و مردم او را مورد آزار و اذیت قرار می دهند ، افزود: تمام متن این محصول خارجی بوده و دارای کلمه ژاپنی است و قطعاً ترجمه مدل محصول است. آیا شرکت باید پاسخ دهد چرا مدل محصول به زبان ژاپنی نوشته شده است و به زبان دیگری نوشته نشده است؟ مغازه داران مختلف به کالاهایی به یک زبان خارجی اشاره می کنند ، زیرا کالاها به ایران وارد می شوند ، کلمه “ساخت ژاپن” روی آن نوشته نشده است ، اما کالا وارد می شود زیرا همه حروف خارجی هستند. ما اعتراف می کنیم که این سوء استفاده توسط مغازه داران انجام شده است ، نه شرکت ، چرا او از کلمه ژاپنی استفاده می کند؟ این یک نوع استثنا است.

به گفته مدیرکل دفتر استاندارد استان تهران ، این شرکت قبلاً نماینده ژاپن بود ، اما اکنون این کار را نمی کند ، اما مورد سوء استفاده قرار می گیرد. برای مشتری بسیار سخت است که تشخیص دهد این محصول خارجی نیست و حتی به عنوان یک مدیر استاندارد نمی توانم ظاهر آن را تشخیص دهم.

اگر در صادرات مشکل دارید ، برای ما نامه بفرستید تا همکاری کنیم

البته طاهری ij اعلام کرد که مایل است با این شرکت و سایر شرکتها برای صادرات همکاری کند و طبق قوانین استاندارد ، اطلاعات مربوط به محصول باید به زبانهای فارسی و انگلیسی ارائه شود که اولین تولیدکنندگان این محصول هستند. اگر به دلیل محدودیت یا درخواست کشورهای صادرکننده قادر به امضای کالا به زبان فارسی نیستند ، می توانند نامه ها را به انگلیسی ارسال کنند. فقط از علائم استاندارد و کد ده رقمی استفاده کنید. را می توان یافت. در صورت عدم اعلام استاندارد ، کالاهای صادر شده ممکن است با گمرک مشکل داشته باشند.

وی افزود: حتی اگر کشوری اعلام کند که علامت استاندارد اضافه نمی کند و سازنده آن را استاندارد اعلام کند ، ما اجازه حذف آن را می دهیم ، اما باید یک کد 10 رقمی اضافه شود.

با این حال ، به نظر مقام رسمی ، شرکت جدید کد 10 رقمی یا علامت استاندارد را ارائه نمی دهد و حتی زمانی که به آنها توصیه می شود محصولات داخلی و خارجی خود را جدا کنند ، این کار را انجام نمی دهند. در نتیجه شکایاتی که آنها ثبت کردند ، رای موافق استاندارد بود. بنابراین ، می توان مجوز آنها را لغو کرد و هر زمان که ابطال لغو شد ، مجدداً ارائه شوند.
وی گفت: “سال رونق تولید به این معنا نیست که مردم مجاز به تقلب هستند.” مصاحبه آنها یک طرح است. ” ما واحد آنها را تعطیل نکردیم ، اما به نظر ما تولید در این کارخانه در حال حاضر جنایی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ موردی برای کالاهای صادراتی وجود ندارد و موضوع مربوط به فروش داخلی است ، گفت: حتی این شرکت کارتون ها را چاپ کرده و دیگر نمی تواند آنها را تجدید چاپ کند. برای همکاری با آنها ، ما پیشنهاد آنلاین یا استفاده از کد 10 رقمی روی کارتون ها را دادیم ، اما آنها حاضر به همکاری نشدند. مقامات این شرکت می گویند که پشت آنها گرم است و آنها نیز هنجارها را نقض می کنند!

انتهای پیام