عکس | معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با قیمت باورنکردنی ۲۷۰ میلیون تومانی

از نظر ابعاد، کیا سوناتا تقریبا در سگمنت ساندرو استپ وی قرار دارد. در سال 2020، این خودرو حدود 39،000 دستگاه در بازار هند فروخت، اما در سال بعد، 2021، آمار فروش کیا سوناتا با بیش از 100 درصد رشد به چیزی نزدیک به 79،000 دستگاه رسید. این کراس اوور کوچک کره ای در بازار هند تمام شده است.

بیشتر بخوانید:

طراحی داخلی کیا سوناتا 2022 فراتر از یک خودروی اقتصادی است، بلکه از زبان طراحی محصولات ممتاز کیا الگوبرداری شده است. استفاده از صفحه نمایش ایستاده و فرمان جذاب از ویژگی های مثبت کابین این خودرو است. شاید از نظر کیفیت متریال شاهد یک استاندارد تقریبا رضایت بخش باشیم.

عکس تقدیم کیا سوناتا 2022 با قیمت باورنکردنی 270 میلیون تومان

همچنین با فاصله بین دو محور 2500 میلی متری این خودرو بین چرخ های جلو و عقب، فضای کابین، به خصوص در ردیف دوم، کمی سفت و تنگ به نظر می رسد که برای خودرویی در این کلاس غیرعادی نیست. همچنین نسخه های سه ردیفه این خودرو نیز در بازار برخی از کشورها موجود است، اما ردیف سوم به قدری باریک است که در صورت بالا رفتن صندلی های ردیف سوم، فضای زیادی برای قرار دادن لوازم جانبی در صندوق عقب باقی نمی ماند. در حالت عادی و بدون حضور ردیف سوم صندلی ها، می توانید 392 لیتر فضا در صندوق عقب این کراس اوور کره ای پیدا کنید.

سازنده کیا سونت سه مدل موتور را به مصرف کنندگان این محصول در بازار هند عرضه کرده است. اولین موتور موجود در نسخه های پایه Sonnet یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بنزینی است که 82 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس این مدل از نوع 5 سرعته دستی و دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 می باشد. بنابراین نمی توان انتظار شتاب و چابکی هیجان انگیزی را از این نسخه از کیا سوناتا داشت. به طور کلی انتظار می رود که این نسخه از Sonnet قادر به شتاب 0 تا 100 در 16 ثانیه نباشد.

موتور دوم کیا سوناتا یک نسخه بنزینی سه سیلندر توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت است که با یا بدون گیربکس دستی شش سرعته هوشمند، 118 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور بسیار قابل قبول را به چرخ ها می فرستد. یک پدال کلاچ به جلو فرستاده می شود. گیربکس های دستی هوشمند نیازی به درگیر شدن کلاچ در هنگام تعویض دنده از سوی راننده ندارند، بلکه عملیات درگیر شدن کلاچ تنها در صورت جابجایی اهرم تعویض دنده به صورت هوشمند انجام می شود و از مشکلات راننده در این دسته کاسته می شود.

عکس تقدیم کیا سوناتا 2022 با قیمت باورنکردنی 270 میلیون تومان

انتظار می رود این نسخه از کراس اوور کره ای بتواند شتاب 0 تا 100 را در حدود 11 ثانیه طی کند. میانگین مصرف سوخت این مدل حدود 6 لیتر در هر صد کیلومتر است که با نسخه 4 سیلندر تنفس طبیعی برابری می کند.

اما در بازار هند، کیا یک موتور 1.5 لیتری دیزلی را نیز برای قدرت بخشیدن به سوناتا 2022 روانه بازار کرده است که در بازار ما معرفی نخواهد شد، بنابراین از معرفی آن خودداری می کنیم. از این رو این دو مدل 1.2 لیتری و 1 لیتری توربوشارژ بنزینی در نسخه های وارداتی سونت برای بازار ایران حضور خواهند داشت.

کیا سونت در نسخه های پایه با قیمتی در حدود 9000 دلار (270 میلیون تومان) دارای حداقل امکانات از جمله چهار کیسه هوا، ABS، ترمز ضد قفل EBD، نمایشگر چند رسانه ای، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها و تهویه دستی است. از این رو، استاندارد امکانات آن چندان جذاب نیست.

اما در نسخه های گران قیمت آن حدود 15000 دلار (450 میلیون تومان)، تجهیزات و آپشن های متنوعی مانند کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب، صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم های کنترل کشش و پایداری است. سیستم آسنت دارای شش کیسه هوا، ترمزهای کمکی، آینه های جانبی تاشو برقی، سانروف و غیره است.

5858