عکس | آمریکا چگونه فضایی‌ها را پنهان کرده است!

یک کهنه‌سرباز نیروی هوایی ارتش آمریکا و یکی از اعضای سابق آژانس ملی اطلاعات مکانی این کشور به نام دیوید گروش، در مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها ادعا کرده که دولت ایالات متحده برای چندین دهه به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی فوق‌سری بازگیری یوفو، مخفیانه فضاپیماهای متعلق به بیگانگان و حتی خلبانان مرده‌ی درون آن‌ها را بازیابی کرده است.

پیش از آنکه ادامه‌ی خبر را بنویسیم، باید اشاره کنیم که کل این ادعا به‌شدت باورنکردنی و دور از ذهن است. حتی با فرض اینکه دولت آمریکا بتواند با موفقیت چنین راز جنجال‌برانگیزی را برای مدت طولانی مخفی نگه دارد، فرض گسترده‌تر چندان منطقی نیست. اگر بیگانگانی که احتمالا از منظومه‌ی ستاره‌ای دیگری آمده‌اند، از فناوری فوق‌پیشرفته برای بازدید از زمین برخوردار هستند، آیا فناوری لازم برای هدایت خودکار فضاپیماها را ندارند؟ و چرا چنین وسایل نقلیه‌ی پیشرفته‌ای را صرفا محض سقوط روی زمین، به سمت ما می‌فرستند؟

بااین‌حال، دست‌کم کل ماجرا جنجالی هیجان‌انگیز با پتانسیل جلب توجه‌ها به بخش‌های مخفی دولت آمریکا است. به‌گزارش وب‌سایت دیبریف، گروش شواهد محرمانه‌ای را در اختیار کنگره قرار داده که بیان می‌دارند دولت، گروش و سایر اعضای گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) را از دسترسی به برنامه‌ی خود در مورد بازیابی فضاپیماهای غیرانسانی محروم کرده است.

گروش به وب‌سایت دیبریف گفت اجسام بازیابی‌شده براساس ریخت‌شناسی، آزمون‌های علم مواد و داشتن ترتیبات اتمی منحصربه‌فرد و آثار پرتوشناختی، منشاء بیگانه (هوش غیرانسانی، چه فرازمینی چه منشاء ناشناخته) دارند. وی افزود مواد بازیابی‌شده شامل وسایل نقلیه‌ی دست‌نخورده و تا حدی دست‌نخورده با منشاء غیرانسانی بیگانه هستند که یا فرود آمده یا سقوط کرده‌اند.

پس از انتشار گزارش دیبریف، گروش در گفتگو با وب‌سایت نیوز استیشن اظهار داشت که: «ما قطعا تنها نیستیم. داده‌ها به‌صورت کاملا تجربی نشان می‌دهد که ما تنها نیستیم.»

به‌طور خلاصه، به‌نظر می‌آید گروش از نظریه‌ی توطئه‌ای تمام‌عیار درباره‌ی یوفوها صحبت می‌کند که نشان می‌دهد نه‌تنها بیگانگان به دفعات از سیاره‌ی ما بازدید کرده‌اند، بلکه دولت برای چندین دهه فعالانه درتلاش بوده است تا شواهد چنین ملاقاتی را پنهان نگه دارد.

کهنه‌سرباز نیروی هوایی تا آنجا پیش رفت که ادعا کرد دولت توانسته بیگانگان مرده را در داخل فضاپیماهای سقوط‌کرده بازیابی کند. او به نیوز استیشن گفت: «به‌طور طبیعی وقتی چیزی را بازیابی می‌کنید که فرود آمده یا سقوط کرده است، گاهی اوقات با خلبان‌های مرده روبرو می‌شود و باور کنید یا نه، هرچقدر باورنکردنی به‌نظر آید، این مسئله حقیقت دارد.»

اما چرا گروش اکنون چنین ادعایی را مطرح می‌کند؟ به‌نقل از خود وی، تا مردم را برای یک سناریوی تماس هوشمندانه‌ی غیرانسانی غیرمنتظره آماده کند. گروش همچنین بیان داشت که هرچند ملاقات بیگانگان با ما مسئله‌ای جهانی محسوب می‌شود، راه‌حل بین‌المللی برای مواجهه با آن همچنان از ما دور است. در اینجا باید اشاره کرد که اگر چندین دولت در سرپوش‌گذاشتن فرضی روی چنین رازی مشارکت داشته‌اند، به سختی می‌توان پذیرفت که توانسته باشند تمام شواهد و مدارک را در تمام این سال‌ها از مردم پنهان کرده باشند.

بااین‌حال، اینکه چرا داریم به چنین ادعاهای گزافی می‌پردازیم، چند دلیل خوب دارد. به‌عنوان مثال، کریستوفر ملون، دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا در امور اطلاعاتی که قبلا با کنگره روی گزارش‌های UAP کار می‌کرد، گزارش گروش را تایید کرده است. ملون به وب‌سایت دیبریف گفت شماری از مقام‌های کنونی و سابق اطلاعاتی، برخی اطلاعات ازجمله داده‌های مربوط به تاریخ و موقعیت فضاپیماهایی را که ظاهرا رها و بازیابی شده‌اند، دراختیار وی قرار داده‌اند.

براساس گزارش دیبریف، گروش که اوایل سال جاری دولت را ترک کرد، «در محافل اطلاعاتی از حمایت خوبی برخوردار است و منابع متعدد، اعتبار او را تایید کرده‌اند.»

نکته‌ی دیگری که گزارش دیبریف را برجسته می‌کند، مشارکت لزلی کین و رالف بلومنتال، روزنامه‌نگاران تحقیقی در نوشتن آن است. باید یادآوری کرد که این دو روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۷ با نگارش مقاله‌ای در صفحه‌ی اول نیویورک‌تایمز، برای اولین بار از برنامه‌ی مخفی یوفو در وزارت دفاع آمریکا پرده برداشتند. آن گزارش با چند فیلم سیاه‌وسفید بی‌کیفیت همراه بود که برخورد خلبان‌های جنگنده‌ی نیروی دریایی را با اجسام ناشناس هوایی نشان می‌دادند.

بعد از آن بود که یوفو ظاهرا از سوی مقام‌های دولتی جدی گرفته شد. پنتاگون فعالانه به سراغ جمع‌آوری داده‌های مربوط به مشاهدات غیرمعمول و سایر پدیده‌های هوایی ناشناس رفت و دستورالعمل جدیدی را در مورد نحوه‌ی گزارش مشاهدات یوفو تدوین کرد. حتی بیل نلسون، مدیر ناسا نیز گفت این آژانس تحقیق درباره‌ی مشاهدات UAP را آغاز کرده است.

بااین‌حال، هرچند این ایده که ما تنها نیستیم، منطقی است، این ادعا که دولت آمریکا فضاپیماهای بیگانه و حتی خلبان‌های آن‌ها را بازیابی و مخفی کرده، به سختی با عقل جور درمی‌آید. ما نمی‌دانیم پدیده‌های ناشناس هوایی واقعا منشاء فرازمینی دارند یا نه، اما شکی نداریم که در عصر طلایی جدی‌گرفتن یوفو به‌سر می‌بریم.

227227