عواقب ابهام در یک بخشنامه/نهاده های دامی مشمول پرداخت عوارض شدند! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمدمهدی نهاوندی، عضو هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور در گفتگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه ابهام بخشنامه سازمان امور مالیاتی موجب شده گمرکات اجرایی کشور نهاده های دامی را مشمول تعرفه قرار دهد، گفت: قانون مالیاتی. استقبال مینماید کالاهای اعلام شده در 5 جولای 1400 به کشور اضافه شد بجز بند 2 قانون مالیات الف استقبال مینماید دام و علوفه از مالیات و عوارض اضافه معاف هستند.

وی ادامه داد: اخیرا سازمان امور مالیاتی ابهام در این بخشنامه و عدم تفکیک در اخذ عوارض و مالیات بر محصولات کشاورزی . آنها اجرا نمی شوند، که باعث شده گمرکات اجرایی کشور برای نهاده های دامی تعرفه وضع کنند.

به گفته مسئولان اتحادیه، نامه رسمی اتحادیه واردکنندگان به این سازمان امور مالیاتی برای رفع ابهامات پیشنهادی این نهاد مبنی بر اخذ مالیات و عوارض بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی خام باید اقدامی در خواست انجام شود. موثر است تفکیک اقلامی که مالیات بر ارزش افزوده و عوارض برای آنها اعمال نمی شود در اسرع وقت انجام می شود.

عضو هیئت مدیره مدیرعامل انجمن واردکنندگان نهاده های دامی . ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهد بالاترین قیمت جهانی مواد غذایی در 10 سال اخیر هستیم، اعمال 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر واردات مواد غذایی به کشور مطابق با شعارهای دولت سیزدهم نیست و برای حمایت از مردم است. ” میز. “

نهاوندی خاطرنشان کرد: با وجود قانون مالیات استقبال مینماید اضافه شدن محصولات کشاورزی و خام در مجلس شورای اسلامی در دولت قبل تصویب شد اما به دلیل فشار معیشتی به مردم اجرایی نشد. بدیهی است در وهله اول امید است دولت انقلابی با اجرای این قانون به آثار سوء بر معیشت مردم توجه جدی داشته باشد.

این مقام صنفی یادآور شد: قانون وصول مالیات استقبال مینماید از 13 ژانویه 1400 برای محصولات کشاورزی و غذاهای خام اضافه شده است، از این رو روش ضرب ضرب الاجل ابزار . صلاح می تواند مانعی در صورت باشد تخریب توزیع نهاده های دام و در نهایت اختلال در فرآیند توزیع این یک کالای اساسی ایجاد می کند.