عملکرد مهارت‌آموزی در شهرستان دیر ۱۷۰ درصد رشد داشته است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه در سال گذشته عملکرد آموزشی این مرکز ۱۷۰ درصد بوده است، اظهار داشت ترویج کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مفید و مؤثر عملی، برای اشتغال نوجوان و جوانان در آینده، ضرورتی غیرقابل انکار است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی، شیلاتی و بندری شهرستان دیر با تاکید بر اینکه جوان دارای مهارت بیکار نمی‌ماند، گفت: به دنبال توسعه مهارت آموزی در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان هستیم که باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ترویج یابد و فرهنگ مهارت‌آموزی، جایگزین مدرک‌گرایی شود تا جوان بیکاری در استان بوشهر نباشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت سیزدهم، توجه و حمایت ویژه‌ای به موضوع مهارت‌آموزی دارد، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای، یعنی مرتبط کردن آموزش با دنیای کار و در این شرایط، اگر بخواهیم از آموزش کارگران و کارکنان، به عنوان رکن بهره وری در سازمان‌ها و اصناف کمک بگیریم، باید موضوع آموزش کارگاهی را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دیر با تأکید بر ضرورت تبدیل مهارت‌آموزی به فرهنگ عمومی و گفتمان غالب در جامعه، افزود: سرمایه‌های انسانی به مدد آموزش توأم با پرورش خواهند توانست، توانایی‌های نامحدود خود را در میدان عمل به منصه ظهر برسانند.