عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی با چالش‌ مواجه است

رئیس کمیسیون مالی مجلس

عملکرد تجهیزات در اجرای قانون مالیات در خانه های خالی با چالش هایی مواجه است

رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: میزان مالیات دریافتی از خانه های خالی نشان می دهد که عملکرد دستگاه های انتظامی با چالش های جدی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز؛ محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جلسه کمیسیون مالی که امروز (سه شنبه) با حضور رستم غازمی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: اولین دستور جلسه این جلسه نحوه اجرای سامانه املاک برای اخذ مالیات از خانه های خالی بود. . ، که یکی از کاربردهای این سیستم است.”

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: بر اساس گزارشی که هفته گذشته از سوی وزیر دارایی و سازمان امور مالیاتی ارائه شد، اکثر سامانه املاک اجرایی نشده است و مشکلات زیادی در اجرای قانون مالیات وجود دارد، خانه های خالی از سکنه است. “

رئیس کمیسیون دارایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خانوارهای معاف از مالیات کمتر از یک درصد کل مالیات مشمول مالیات شدند، تصریح کرد: میزان مالیات دریافتی از خانه های خالی نشان از عملکرد دستگاه ها دارد. مجریان قانون با چالش های جدی روبرو هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع قانون مالیات بر مسکن خالی، امروز کمیسیون مالیاتی با حضور نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و وزارت اطلاعات کمیته ویژه مالیاتی را تعیین کرد. ظرف دو هفته پس از بررسی قانون، کمیته گزارش خود را قرائت کرده و در مورد دستگاه ها و سازمان هایی که همکاری نمی کنند تصمیم گیری خواهد کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی برای اجرای کامل قانون خانه های خالی پیشنهاد کرده است، ادامه داد: مهلتی که در گذشته داده شده بود کافی بود اما گزارش کمیته ویژه مالیاتی اعلام شد. طی چند هفته آینده با گزارشی به مردم برای تصمیم گیری نهایی آماده خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستور کار دوم جلسه امروز مربوط به اعمال ماده 234 آیین نامه اجرایی مجلس در خصوص تخلفات نرخ بلیت هواپیما بود، اما با تمدید قسمت اول جلسه، متقاضیان موظف شدند ظرف 10 روز به وزارتخانه گزارش دهند. .

انتهای پیام/