علت خاموش شدن جاروبرقی بوش حین کار و نحوه رفع ایراد

آوای البرز می گوید موارد مختلف باعث خاموش شدن جاروبرقی هنگام کار می شود. در این مقاله قصد داریم دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش در حین کار و نحوه تعمیر آن را بررسی کنیم.

جاروبرقی بوش و خرابی های گاه به گاه

بوش با ارائه طیف گسترده ای از محصولات در بازار ، یکی از مارک های برجسته در بازار ایران است. جاروبرقی یکی از بهترین محصولات فروش این مجموعه است که با مواد با کیفیت و کلاس جهانی ساخته شده است. البته به دلایل مختلف این محصولات می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. بوش جارو برقی را هنگام کار می بندد این چیزی است که هر شخص را دچار وحشت و اضطراب می کند و اولین چیزی که به ذهن ناخودآگاه همه می رسد سوختن جاروبرقی نیست. این فکر نگرانی شما را بیش از پیش بدتر خواهد کرد. در ادامه قصد داریم علل و روش های حل این مشکل را بررسی کنیم.

دلایل خاموش شدن جاروبرقی بوش هنگام کار چیست؟

یکی از اشکالات رایج جارو برقی بوش در هنگام استفاده از دستگاه خاموش شدن سریع است. این مشکل جارو برقی به دلایل زیادی می تواند رخ دهد. برای تعمیر جاروبرقی بوش ، اولین نکته ای که در مورد جاروبرقی بوش باید در نظر گرفت ، وجود سنسورهای حرارتی در موتور است. اگر به هر دلیلی دمای کارکرد موتور دستگاه از دمای خاصی فراتر رود ، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود.

هنگامی که جاروبرقی شما ناآگاهانه خاموش می شود ، ابتدا باید قبل از هر کاری اتصال به دو شاخه را بررسی کنید. گاهی اوقات این مشکل می تواند ناشی از پریزها و قطع شدن برق باشد. بهتر است ابتدا برق منزل و توالت را بررسی کنید ، بنابراین اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد ، به هر دلیلی گیج نخواهید شد. در اینجا دلایل اصلی خاموش شدن جاروبرقی بوش هنگام کار آورده شده است.

پشتیبانی نمایندگی تعمیرات بوش دیبا

خرابی موتور جاروبرقی بوش

اولین دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش ، خرابی موتور و سوختن نیم و نیم آن است. اگر به هر دلیلی موتور از کار بیفتد ، مثلا سیم پیچ آن خراب شده یا جمع کننده دستگاه خراب است و آمپ موتور نامیده می شود. در این حالت جارو برقی به طور خودکار گرم شده و خاموش می شود.

اگر مشکل از گرم شدن بیش از حد جاروبرقی است ، پس از 30 دقیقه جاروبرقی را روشن کنید. اگر مشکل شما همچنان ادامه دارد ، باید بدانید که این یک مشکل جدی نیست ، در غیر این صورت برای تعمیر جاروبرقی موتور باید آن را تعویض کنید.

پر کردن پاکت دلیل دیگر خاموش شدن جاروبرقی های بوش هنگام کار است

وقتی کیسه جاروبرقی بوش خیلی پر باشد ، فشار زیادی به جارو برقی وارد می کند و باعث می شود جاروبرقی خیلی زود خاموش شود. بهتر است کیسه جاروبرقی را قبل از پر شدن کامل تعویض کنید. در غیر این صورت دستگاه فشار زیادی به موتور وارد می کند و با گرم شدن بیش از حد دستگاه خاموش می شود.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید استفاده از کیسه های نانو یا یکبار مصرف است. بهتر است از بسته های کارخانه ای جارو برقی و نانو الیاف بوش استفاده کنید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

فیلترهای هوا جاروبرقی کثیف یا مسدود شده بوش

اگر فیلتر هوای جاروبرقی نشت کند ، ممکن است هوا به درستی وارد موتور نشود و دمای موتور بالا برود. بعلاوه ، اگر فیلتر HEPA دستگاه کثیف باشد ، می تواند باعث جلوگیری از خروج هوا از دستگاه ، مسدود شدن هوای داخل مخزن موتور و یا افزایش مجدد دمای دستگاه شود. همانطور که در بخشهای قبلی ذکر شد ، افزایش دما یکی از دلایل اصلی خاموش شدن جاروبرقی بوش در حین کار است.

تمیز کردن فیلترهای هوا و جاروبرقی جاروبرقی بوش باعث ایجاد جریان هوای بهتر در موتور دستگاه می شود و صدای جاروبرقی بوش را از بین می برد. با تعویض کیسه جاروبرقی بهتر است فیلترهای دستگاه را در هر دو فواصل برداشته و تمیز کنید.

لوله های بسته دلیل دیگر خاموش شدن جاروبرقی بوش در حین کار است

گاهی اوقات ، یک دلیل سریع خاموش شدن جاروبرقی مسدود شدن و مسدود شدن بقایای لوله های جاروبرقی است. البته یکی از اصلی ترین علائم این مشکل عدم جذب جاروبرقی بوش و کاهش قدرت دستگاه است. بهتر است ابتدا لوله های جاروبرقی ، شلنگ ، پارو و تلسکوپی را بررسی کنید. در صورت گیر افتادن فرش و مو ، می توانید با میله آهنی یا فشار آب مشکل را برطرف کنید.

سیم رابط جاروبرقی را ببرید

گاهی اوقات ، به دلیل کشش بیش از حد سیم ، می توان سیم برق جارو برقی بوش را از واحد ترمینال جدا کرده و قطع کرد. در واقع باز شدن بیش از حد سیم رابط از جاروبرقی می تواند منبع تغذیه موتور دستگاه را متوقف کرده و در نهایت جارو برقی را خاموش کند.

برای رفع این مشکل ، درپوش بالایی جاروبرقی را باز کنید. سپس قطعه سیم را با جاروبرقی برداشته و گرد و غبار را تمیز کنید. ابتدا فیوز را از قسمت خارج کنید. سپس سیم های 2 متد را جدا کرده و رابط کاربری را تیره کرده و سیم های جدیدی به قطعه اضافه کنید. اکنون فیوز را به مونتاژ سیم جارو برقی وصل کنید. برای جلوگیری از این مشکل ، سعی کنید سیم برق را به درستی از دستگاه جدا کنید.

پشتیبانی نمایندگی تعمیرات بوش دیبا

نتيجه گيري

در این مقاله ما برای بررسی علل و روش های حل مشکل خاموش شدن جاروبرقی بوش هنگام کار با شما هستیم. بسته شدن ناگهانی جارو برقی متداول ترین عیب این محصول بوش است که در بعضی موارد بسیار ترسناک است. به خاطر داشته باشید که در برخی موارد بدون نیاز به دانش فنی می توانید به راحتی و به راحتی مشکل را حل کنید ، در برخی موارد بهتر است از نمایندگی های معتبر و معتبر بوش و تعمیرگاه هایی مانند نمایندگی های تعمیرات بوش دیبا کمک بگیرید.