علائم بارداری پسر و تغییرات مادران در دوران بارداری

بارداری یکی از سخت ترین دورانی است که مادران تجربه می کنند، اما زیبایی این دوران و عشق به آغوش کشیدن کودک زیبایی این دوران را دو چندان می کند.

 

معاینات منظم در دوران بارداری اطلاعات زیادی را در اختیار والدین قرار می دهد. از قد و وزن همسرتان گرفته تا جنسیت و تولد فرزندتان.

 

به لطف پیشرفت علم و دستاوردهای بشر امروزی همه اینها امکان پذیر است، اما در گذشته با چه معیارهایی نشانه های بارداری پسر یا دختر را مشخص می کردند.

 

در حال حاضر نیز تا هفته بیستم بارداری امکان تعیین جنسیت دقیق وجود نخواهد داشت. اما با توجه به برخی نشانه ها تا حدود زیادی می توان جنسیت جنین را پیش بینی کرد.

 

البته همیشه باید به یاد داشته باشید که همه این علائم جنسیت نوزاد را به صورت تقریبی توصیف می کنند و 100% از نظر علمی ثابت نشده اند.

 

با توجه به علاقه مندی به این موضوع، ما بر روی علائم بارداری پسر و علامت قطعی جنین پسر تمرکز می کنیم. اگر باردار هستید یا زنی باردار در نزدیکی شما زندگی می کند، خواندن این مقاله برای شما جالب خواهد بود. برای کشف رازهای این نمادها با ما همراه باشید.

 

چگونه جنسیت جنین خود را در ماه اول بارداری تعیین کنیم؟

 

با توجه به باورهای موجود در مورد علائم بارداری دختر یا پسر می توان جنسیت جنین را در ماه اول بارداری تعیین کرد، اما آزمایش خون در دسترس ترین روش خواهد بود.

 

مطمئن ترین راه ها برای تعیین جنسیت در سه ماهه اول بارداری چیست؟

 

انجام آزمایش خون در هفته دهم بارداری، آمنیوسنتز، آزمایش CVS و سونوگرافی با تشخیص و تجویز پزشک از مطمئن ترین راه های تعیین جنسیت جنین در دوران بارداری است.

 

کدام علائم بارداری پسر در مادران شایع است؟

 

تهوع و سردرد کمتر من می خواهم غذای شور بخورم. پاهای سرد زیر پوست و موی سالم نوسانات خلقی کمتری داشته باشید، به پهلوی چپ بخوابید، به پشت دراز بکشید و جنین را در قسمت پایین رحم قرار دهید.

شایع ترین علائم بارداری در پسران

 

1. حالت تهوع یا حالت تهوع صبحگاهی

 

حالت تهوع یا حالت تهوع صبحگاهی یکی از علائم بارداری پسر در ماه اول است. بارداری با دختر با حالت تهوع زیادی همراه خواهد بود. زیرا میزان هورمون ها در بدن مادر به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت; اما احساس این حالت تهوع خفیف نشانه پسر بودن جنین است. چون سطح هورمون مادر کمتر از قبل است.

 

2. میل به خوردن غذای شور

 

یک مطالعه در سال 2014 در ایالات متحده نشان داد که تقریباً 50 تا 90 درصد از زنان دارای جنین پسر تمایل به خوردن غذاهای شور و اسیدی بیشتری دارند. هوس هایی که مادران باردار در دوران بارداری تجربه می کنند در واقع نیاز بدن به این نوع غذاست. با خواندن این مقاله متوجه شوید.

 

3. سلامت پوست و مو

 

یکی دیگر از علائم بارداری پسر در ماه های اول مراقبت از سلامت پوست و مو است. پوست تیره همراه با جوش نشانه دختر بچه است. مادرانی که فرزندان پسر دارند پوست روشن تری بدون آکنه دارند.

 

طبق تحقیقات، حدود 90 درصد از زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی در این دوره دچار آکنه یا تیرگی پوست می شوند. این طبیعی است، اما آکنه کمتر و ریزش مو کمتر می تواند نشانه بارداری پسر باشد.

 

4. نوسانات خلقی

 

طبق افسانه ها، زنانی که جنین پسر را حمل می کنند، نوسانات خلقی را احساس نمی کنند. در حالی که مطالعات حاکی از آن است که استرس فیزیکی، خستگی، تغییرات هورمونی و عوامل دیگر باعث تغییرات خلقی می شود، این موضوع ربطی به جنسیت جنین ندارد.

 

5. ضربان قلب جنین

 

قلب عزیز شما در حدود هفته ششم بارداری شروع به تپیدن می کند. سونوگرافی انجام شده در این زمان می تواند علائم بارداری پسر را در ماه اول بارداری تشخیص دهد. اگر به فرکانس قلب کودک دقت کنید می توانید جنسیت جنین را تعیین کنید.

 

به طور متوسط ​​ضربان قلب جنین بین 140 تا 170 ضربه در دقیقه است. افسانه ها معتقدند ضربان قلب کمتر از 140 نشان دهنده پسر بودن جنین است و ضربان قلب بالاتر از 140 نشان دهنده دختر بودن جنین است.

 

6. شکل بینی

 

به گفته بزرگان، گشاد شدن سوراخ های بینی می تواند نشانه وجود جنین پسر باشد.

 

7. برآمدگی شکم مادر

 

مادرانی که شکم پف کرده و رو به بالا دارند صاحب دختر می شوند. اگر شکم به سمت پایین و افتادن باشد، نشانه بارداری پسر است.

 

مطالعات نشان می دهد که ظاهر معده مادر به اندازه و موقعیت جنین او بستگی دارد. یک جنین سبک وزن که پشتش به پشت مادر باشد، شکم کوچکتر و کوچکتری دارد.

 

8. رنگ ادرار

 

برخی تصور می کنند که اگر رنگ ادرار زن باردار تیره باشد، یعنی جنین پسر است.

 

9. پاهای سرد

 

اگر در مچ، کف پا و انگشتان پا احساس سرما می کنید و تلاش های زیاد شما برای گرم کردن پا موقتی است، تبریک می گوییم، طبق اعتقاد قدیمی ها جنین شما پسر می شود.

 

10. سرعت رشد مو

 

رشد بیش از حد مو یکی از نشانه های پسردار شدن شماست.

 

11. پوست خشک

 

اگر احساس می کنید که پوستتان به خصوص دستانتان در حال خشک شدن است و بیشتر از قبل به مرطوب کننده نیاز دارید. به قول اجداد ما پسر به دنیا می آوری.

 

12. چگونه بخوابیم

 

بسیاری از افراد بر این باورند که مادرانی که جنین پسر را حمل می کنند، عمدتاً به پهلوی چپ خود می خوابند و اگر زن باردار بیشتر به پهلوی راست خود بخوابد، نشانه این است که او دختری دارد.

 

13. تغییر در اندازه سینه

 

به طور کلی در دوران بارداری سایز سینه ها تغییر می کند و بزرگتر می شود اما یکی از نشانه های بارداری پسر این است که سینه راست مادر بزرگتر از سینه چپ است.

 

14. سردرد

 

سردرد یکی دیگر از نشانه های پسر بودن کودک شماست. به طور کلی، مادران فرزندان پسر در دوران بارداری دچار سردرد می شوند.

 

15. افزایش وزن.

 

اگر بارداری سالم و کم خطری را تجربه می کنید، بدون شک وزن شما افزایش می یابد. زیرا این موضوع بسیار عادی و قابل پیش بینی است; اما قدیمی ها معتقدند مادرانی که دارای جنین پسر هستند، تغییرات وزنی آنها بیشتر در ناحیه شکم محسوس است. در مورد مادرانی که جنین دختر دارند، افزایش وزن آنها در تمام قسمت های بدن توزیع می شود.

 

16. تمایل به دریافت پروتئین

 

اگر تمایل به خوردن غذاهای سرشار از پروتئین دارید، احتمالاً منتظر یک پسر هستید.

 

17. تاچ ها

 

به طور کلی، مادرانی که پسر را حمل می کنند، لکه های کمتری در دوران بارداری خواهند داشت. البته به یاد داشته باشید که این مشکل می تواند نشانه سقط جنین و پایان بارداری شما باشد. بنابراین در صورت مشاهده این علامت با پزشک خود مشورت کنید.

 

18. خفگی.

 

یکی دیگر از علائم بارداری، تنگی نفس در دوران بارداری است. مادرانی که در دوران بارداری با این عارضه مواجه می شوند می توانند زایمان کنند.

 

روش های اثبات شده برای تعیین جنسیت

 

تاکنون 18 علامت بارداری پسر را بر اساس باورهای موجود بررسی کرده ایم. می دانیم که برخی از این نشانه ها مبنای علمی ندارند و تنها بر اساس تجربیات مشابه شناخته شده اند. اما 4 روش برای تعیین جنسیت جنین در هفته های اول بارداری وجود دارد که جنسیت فرزند شما را با اطمینان بالایی مشخص می کند. برای خواندن لیست کامل اینجا را کلیک کنید. او دوست دارد:

 

1. می تواند تلاش کند

 

مهمتر از همه، مادران بالای 35 سال باید از نظر مشکلات کروموزومی غربالگری شوند تا از سلامت نوزاد اطمینان حاصل شود. شواهد و علائم ثبت شده در این آزمایش جنسیت نوزاد را مشخص می کند.

 

معمولا این آزمایش در هفته دهم بارداری انجام می شود نشانه های این قسمت پسر بودن جنین شماست

 

2. آمنیوسنتز

 

جنین تا زمان تولد در مایعی به نام مایع آمنیوتیک غوطه ور می شود. در هفته پانزدهم بارداری، پزشکان یک سوزن بسیار نازک را وارد رحم کرده و مقداری از مایع آمنیوتیک را خارج می کنند.

 

در این آزمایش خطر از دست دادن جنین یا ختم بارداری وجود دارد. بنابراین این آزمایش نیاز به تشخیص توسط پزشک دارد.

 

3. بیوپسی پرزهای کوریونی (CVS)

 

این مطالعه همچنین با یک سوزن ظریف که برای بازسازی جفت ساخته می شود، انجام می شود. پزشکان از این آزمایش برای تشخیص سندرم دوان یا نقایص ژنتیکی استفاده می کنند، اما می تواند جنسیت را نیز تعیین کند.

 

CVS را می توان در هفته دهم بارداری انجام داد. این روش نیز مانند آزمایش آمنیوسنتز روش خطرناکی است و باید با صلاحدید پزشک برای برخی از مادران تجویز شود.

 

4. سونوگرافی

 

بین 18 تا 20 هفته، اندام تناسلی کودک شما قابل مشاهده خواهد بود. در این مدت امکان تعیین جنسیت وجود خواهد داشت. سونوگرافی یک روش غیرتهاجمی و کم خطر برای تعیین جنسیت خواهد بود.