عارضه ای شایع اما درمان پذیر

به گفته چشم پزشکان ، بسیاری از افراد میانسال در ایالات متحده از مشکلات بینایی ناشی از آب مروارید رنج می برند که به راحتی قابل درمان است.

دکتر جان اچ اسنایدر ، چشم پزشک در دانشگاه آلاباما گفت: “نیمی از آمریکایی های 80 ساله آب مروارید یا عمل جراحی داشته اند.” وید بلک استون گفت.

به گفته پزشک ، میانگین سن شروع آب مروارید به دلیل افزایش سن 40 تا 50 سال است ، اما از آن زمان به سال ها هنوز بسیاری از افراد مشکلات جدی بینایی مرتبط با این عارضه را تجربه نمی کنند. متوسط ​​سن جراحی آب مروارید 73 تا 75 سال است.

آب مروارید پروتئینی است که لکه چشم را لکه دار می کند ، تاری می کند و آن را مختل می کند. این عارضه می تواند در یک یا هر دو چشم ایجاد شود ، زیرا علت آن ناشناخته است. غالباً ، مراحل اولیه آب مروارید با افزایش خطر نزدیک بینی همراه است که با عینک قابل اصلاح است. با پیشرفت آب مروارید ، دید در شب بدتر شده و رنگها کسل کننده به نظر می رسند.

این چشم پزشک اضافه کرد: تاری دید مشکل اصلی است ، با این حال می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود. بیشتر افراد مبتلا به آب مروارید در ابتدا متوجه خیرگی می شوند. آب مروارید سبک ، پراکنده ، به سختی قابل مشاهده است و بیشتر مردم هنگام رانندگی در شب به دلیل روشنایی چراغهای جلو شکایت می کنند. مهمترین مشکل بعدی خواندن چاپ چاپی یا مشاهده تصاویر کوچک است.

بر اساس گزارش Health Day News ، با استفاده از عینک ، عینک آفتابی براق یا لنزهای شیشه ای می توان اولین علائم آب مروارید را بهبود بخشید. اگر این اقدامات کمکی نکرد ، جراحی تنها درمان موثر است.

انتهای پیام