صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی اجتناب­‌ناپذیر است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه ای در خصوص تحولات اخیر منطقه قفقاز جنوبی اعلام کرد: حفاظت از مرزهای شناخته شده بین المللی و تمامیت ارضی کشورها یک امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در بیانیه ای مواضع این کمیسیون در جلسات اخیر در خصوص تحولات و تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی را بیان کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه طلا

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی به عنوان کمیسیون ویژه پیگیر مسائل امنیتی و سیاست خارجی در هفته جاری جلسات متعددی را با حضور نهادها، ارگان ها و کارشناسان ذیربط در خصوص تحولات منطقه قفقاز جنوبی برگزار کرد. که انتظار می رود نتایج آن به پیشبرد اهداف اساسی کشور، ثبات و امنیت منطقه ای تا حد امکان کمک کند.

متأسفانه در ماه های گذشته تحرکات خاصی منجر به برهم خوردن معادلات و ترتیبات امنیتی و سیاسی در این منطقه حساس شده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با توجه به تحولات و اهمیت موضوع تاکید می کند که حفاظت از مرزهای بین المللی شناخته شده و تمامیت ارضی کشورها و هرگونه نقض آن ضروری است. غیرقابل قبول و مغایر با اصول حقوق بین الملل است. جمهوری اسلامی ایران کشورهای منطقه را به حسن همجواری دعوت می کند و بدیهی است که به خیانتی که صهیونیسم بین المللی و ناتو در منطقه در قالب پروژه های توطئه ژئوپلیتیک دنبال می کنند، پاسخ مناسب، قاطع و به موقع خواهد داد. رؤیاها و آرزوهای تاریخی و تخیلی که صلح و امنیت پایدار را نقض می کند، با واقعیت تاریخی و الزامات ژئوپلیتیکی منطقه فاصله زیادی دارد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی بر اساس رسالت و وظیفه ذاتی خود، تحولات این حوزه را با حساسیت و دقت بیشتری در دستور کار خود قرار داده و در راستای منافع ملی گام های لازم را بردارد. و از حقوق ملت ایران دفاع کرد

انتهای پیام/