صلح پایدار نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و چند جانبه‌گرایی است

وی گفت: برای زندگی در جهانی صلح آمیز ، برای تولید پایدار به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گاز ، باید همکاری بین المللی و چند ملیتی را در نظر بگیریم و با جایگزینی تهدیدها از سیاسی کردن بازارها ، به ویژه بازارهای انرژی پرهیز کنیم. .

بیژن سانگان ظهر امروز در بیست و دومین نشست سالانه وزرای کشورهای صادر کننده گاز (GCIF) از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: همکاری بین المللی و چند ملیتی باید در جهت دستیابی به صلح و تولید پایدار به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گاز باشد. از ارعاب پرهیز کنید.

وزیر نفت گفت: امروز ، در جلسه کابینه کشورهای صادر کننده گاز ، نقش مخرب ایالات متحده در کنترل جهانی ، از جمله کنوانسیون های آب و هوا ، خرابی روابط با چین ، جنگ تجاری با چین و روابط اقیانوس اطلس. از همه مهمتر ، من برجام را ترک کردم و تحریم های یک جانبه و غیرقانونی را به ویژه در بخش انرژی علیه ایران اعمال کردم.

به نظر وی ، ایالات متحده دسترسی محدودی به درآمد و نظر ما دارد ، با این شرایط ، در شرایطی که بازار جهانی کرونا راکد است ، ما روزانه 400 بومی به دلیل ویروس کرونا داریم. ما تسلیم می شویم ، و متأسفانه نمی توانیم از دارایی و درآمد خود برای بهبود زندگی مردم ، به ویژه اهداف انسانی و بهداشتی مردم استفاده کنیم.

با وجود تمام فشارهای بین المللی ، ما توانستیم صنعت گاز خود را گسترش دهیم و به ركورد ظرفیت یك میلیارد مترمكعب گاز طبیعی در روز دست یابیم و 95٪ از جمعیت درگیر زنجیره تأمین گاز هستند.

آینده گاز نسبت به سایر سوخت های فسیلی روشن تر است

وزارت نفت گفته است که گاز طبیعی در مقایسه با سایر سوخت های فسیلی آینده روشنی دارد. یوری سانتورین دبیرکل GECF در این نشست گفت سهم گاز طبیعی در سبد انرژی جهان از 23 درصد فعلی به 28 درصد تا سال 2050 افزایش می یابد.

وی گفت: “گاز طبیعی آینده درخشان تری نسبت به سایر سوخت های فسیلی دارد. سهم گاز طبیعی در سبد انرژی جهان از 23٪ فعلی در سال 2050 به 2050 افزایش خواهد یافت.” به 28٪ برسید.

دبیرکل GCIF ، انجمن کشورهای صادرکننده گاز اکنون به جایگاه خود در بازار انرژی بازار رسیده است و انجمن بین المللی انرژی (IEF) ، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر سازمان های بین المللی تحلیل آن را استناد می کنند.

عبدالمجید عطار وزیر انرژی الجزایر در این نشست گفت که قیمت گاز در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونابا در حال کاهش است و بسیاری از فعالیت های اقتصادی تحت تأثیر ویروس قرار گرفته اند.

وی گفت: “بازگشت به زمان قبل از شیوع ویروس کرونا بسیار دشوار است و تا فوران ویروس فاصله زیادی وجود دارد.”

GCIF نقش مهمی در بازار گاز طبیعی دارد و توسط سازمان های بین المللی شناخته می شود.

بیست و دومین نشست سالانه کابینه مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GCIF) به ریاست عبدالمجید عطار وزیر انرژی الجزایر از طریق کنفرانس ویدیویی آغاز به کار کرد. وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو GECF در مورد موضوعات مربوط به ژئوپلیتیک ، اقتصاد ، پایداری انرژی انرژی ، مناطق فعلی مربوط به صنعت گاز ، رشد عضویت ، بودجه سالانه ، جایزه جدید GCIF و ششمین اجلاس GCIF در سال 2021 بحث و تبادل نظر کردند. انجام می دهند.

بولتن آماری سالانه همراه با بررسی انتشارات GCIF ، گزارش کوتاه سالانه بازار گاز و چشم انداز جهانی گاز 2050 در این نشست رونمایی خواهد شد.

الجزایر ، بولیوی ، مصر ، گینه استوایی ، جمهوری اسلامی ایران ، لیبی ، نیجریه ، قطر ، روسیه ، ترینیداد ، توباگو ، ونزوئلا ، 11 عضو اصلی JIC ، آنگولا ، آذربایجان ، عراق ، قزاقستان ، قزاقستان ، قزاقستان ، قزاقستان ، قزاقستان به عنوان عضو ناظر مجمع کشورهای صادر کننده گاز فعالیت می کند.

کشورهای عضو مجمع کشورهای صادر کننده گاز 46٪ از تولید گاز جهان ، 72٪ از ذخیره سازی گاز جهان ، 55٪ از انتشار گازهای خط لوله و 61٪ از تجارت گاز مایع (Al-Ginger) را تشکیل می دهند.

انتهای پیام