شورای رقابت قیمت خودرو را بالا برد؛ متوسط ۸.۲ تا ۸.۹ درصد 

کمیته رقابت افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو را تصویب کرد.

به گزارش آوای البرز ، شورای رقابت تصمیم گرفت میزان افزایش قیمت خودرو در دهه 1400 را تعیین کند. البته کسانی که تا پایان سال 1399 برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند ، پیش پرداخت شده و مشمول دریافت سود نمی شوند ، مشمول این افزایش قیمت نمی شوند.

بر اساس تورم قطعه ای یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی ، پس از کاهش نرخ تورم اعمال شده در سه ماهه اول و دوم سال 1399 و اعمال متغیرهای کیفیت و بهره وری ، متوسط ​​قیمت محصولات ایران خودرو 14٪ و شرکت سایپا افزایش یافت. محصولات به طور متوسط ​​8.9٪. تا پایان مورد استفاده و اجرا قرار می گیرد.

آوای البرز می گوید هر سه ماه یکبار با تصویب شورا قیمت خودرو تغییر خواهد کرد ، اما زمستان سال گذشته افزایش قیمت را تأیید نکرد و اعلامیه رئیس شورای رقابت سیاوا مبنی بر بررسی این تصمیم از سوی کمیته رقابت افزایش قیمت را تا پایان سال اعمال نکرد. سال (1399).
وی گفت: بانک مرکزی در زمستان سال گذشته تورم داخلی را برای خودروی ایران 14.1 و برای سایپا 14.75 درصد اعلام کرده بود. وی گفت: قیمت ها در بازار خودرو در حال حاضر در حال کاهش است و این روند ادامه خواهد داشت. در کرونا ، که باعث کاهش تقاضا در سال جاری شده است ، برای جلوگیری از ایجاد هیجان در بازار خودرو ، تا پایان سال افزایش قیمت نخواهیم داشت.

انتهای پیام