شهید رئیسی نسل حکمرانی در کشور را تغییر داد

امینی رعیا گفت: آنچه غیر قابل تردید و انکار است، تغییر رویکردی بود که در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد و بدون چنین تغییر رویکردی، اصولا کارهای مهم و درونزا قابلیت انجام نداشت، بخش قابل توجهی از جوانانی که تا پیش از این در فضاهای تصمیم سازی و اندیشکده‌ای فعال بودند، در این دولت وارد گود شدند و تجربیات ارزنده و دستاوردهای قابل توجهی داشتند که این هم در تغییر نسل حکمرانی کشور بسیار حائز اهمیت است.

امینی رعیا در گفت‌وگو با آوای البرز، اظهار کرد: رئیس جمهور علاوه بر اخلاص کاری، سیاست ورزی اخلاقی و پُرکاری که تقریبا همه به این ویژگی های ایشان اذعان دارند، یک اقدام راهبردی انجام داد که ایشان را از سایرین متمایز می‌کند. آقای رئیسی ریل و رویکرد دولت را نسبت به قبل به صورت جدی تغییر داد. ایشان نگاه به داخل، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و تکیه بر درون را به صورت واقعی و عملی جایگزین نگاه به خارج و معطّل بیرون ماندن کرد. این شاید مهمترین و راهبردی ترین اقدام ایشان در دولت باشد و سایر اقدامات انجام شده نیز ریشه در این تغییر بزرگ دارد.

وی افزود: خروجی این تغییر رویکرد را می‌توان در اقدامات و برنامه‌های دولت، سیاست خارجی دولت و میدانی که در اختیار جوانان متخصص قرار گرفت دید. در برنامه های دولت، سرمایه گذاری‌ها و طراحی‌ها عمدتا مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی غیرفعال و بالقوه کشور بود که با استفاده از توانمندی‌های داخلی امکان فعال سازی آن وجود داشت. سیاست خارجی دولت یک سیاست خارجی فعال و مستقل از نظام سلطه و تحریم کنندگان بود و همین باعث شد ایران از انزوا خارج شود. همچنین بخش قابل توجهی از جوانانی که تا پیش از این در فضاهای تصمیم سازی و اندیشکده‌ای فعال بودند، در این دولت وارد گود شدند و تجربیات ارزنده و دستاوردهای قابل توجهی داشتند که این هم در تغییر نسل حکمرانی کشور بسیار حائز اهمیت است.

امینی رعیا ادامه داد: طبیعتا می‌توان از منظر اقتصادی دولت سیزدهم را نقد کرد و در این شکی نیست. اما آنچه غیر قابل تردید و انکار است، تغییر رویکردی بود که در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد و بدون چنین تغییر رویکردی، اصولا کارهای مهم و درونزا قابلیت انجام نداشت. امیدوارم دولت بعدی همین راه را ادامه دهد و چنین رویکردی داشته باشد تا امکان بهبود و تکمیل اقداماتی که در دولت آقای رئیسی پایه گذاری شد، فراهم شود و کشور از برکات آن بهره مند شود.

انتهای پیام 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.