شرکت‌های فناوری اطلاعات که بر اهداف سبز تکیه کردند

آوای البرز/ خراسان رضوی شرکت‌های فناوری اطلاعات هند، مانند همتایان جهانی خود، توجه بیشتری به چارچوب محیطی، اجتماعی و حاکمیتی خود دارند، زیرا مشتریان شروع به در نظر گرفتن این چارچوب به عنوان یک عامل مهم قبل از امضای قراردادهای فناوری کرده‌اند.

به عنوان مثال، طبق گزارش فایننشال اکسپرس، Wipro (یک ارائه دهنده جهانی خدمات مشاوره کسب و کار مبتنی بر استراتژی، فناوری و نوآوری) متعهد شده است که تا سال 2040 انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برساند. مدیر عامل ویپرو دکتر. تیری دلاپورت گفت: شاخص های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی نه تنها در به دست آوردن معاملات، بلکه در به دست آوردن استعدادهای مناسب نیز مهم هستند. من استعدادهای زیادی را در چند سال گذشته استخدام کرده ام. منحصر به فرد بودن بنیاد عظیم پریمجی و فرهنگ ویپرو یکی از دلایل اصلی پیوستن آنها به ما است زیرا اهمیت دارد.

HCL Technologies به کاهش 55.9 درصدی در ردپای کربن سرانه خود (میزان کل انتشار گازهای گلخانه ای ایجاد شده توسط یک سازمان، برنامه، محصول یا فرد) بین سال های 2010 تا 2020 دست یافته است. این شرکت در سال مالی 2020 سهم انرژی های تجدیدپذیر خود از کل انرژی مصرفی خود را به 10.4 درصد افزایش داده است و از سال 2013 تاکنون مصرف سرانه آب را 23.5 درصد کاهش داده است.

مدیرعامل HCL Technologies Dr. سی ویجایاکومار در مصاحبه اخیر خود با رسانه ها گفت: من معتقدم که شاخص حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی برای مشتریان ما اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. ما در تعدادی از اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی عملکرد خوبی داریم. اگر در مدیریت محیطی، اجتماعی و شرکتی دیدگاه و رهبری فکری داشته باشید، دسترسی بهتری به مشتریان، اشتراک ذهنی بهتر و موفقیت خواهید داشت.

خدمات مشاوره تاتا (TCS) یک هدف کاهش کربن جدید را برای کاهش 70 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2025 (با سال پایه 2016) و رسیدن به انتشار صفر خالص تا سال 2030 تعیین کرده است. هدف آن تحقق هدف قبلی شرکت است. یعنی ردپای کربن پیشنهادی خود را پیش از موعد مقرر تا سال مالی 20 (سال مالی 2008 به عنوان سال پایه) به نصف کاهش داده است.

NJ Subramaniam مدیر عامل و مدیر عامل TCS در گزارش سالانه خود گفت که هدف صفر خالص ما بر تعهد مجدد ما به حفاظت از محیط زیست تأکید دارد. به منظور محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای و محدود کردن گرمایش زمین به کمتر از دو درجه و 1.5 درجه سانتیگراد در مقایسه با سطوح قبل از صنعتی، همه سازمان ها باید مدل های تجاری موجود را بازنگری کنند و توسعه پایدار را هدف قرار دهند.

Infosys سفر اقدام اقلیمی خود را در سال 2008 آغاز کرد و تا سال مالی 20، 30 سال زودتر از ضرب الاجل تعیین شده توسط توافقنامه پاریس، کربن خنثی شد. اینفوسیس در سال مالی 2022، 53.8 درصد از برق مصرفی هند را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین کرده است. تا سال 2030، هدف کاهش انتشار کل گازهای گلخانه ای در محدوده اول و دوم به میزان 75 درصد و انتشار بین 3 تا 30 درصد است.

دکتر Mindtree مدیر عامل شرکت Mindtree می گوید که حتی در شرکت فناوری اطلاعات هندی Mindtree، ابتکارات محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی یک اولویت تجاری است. دباشیس چاترجی گفت. پایداری، بنابراین حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی، تقریباً برای همه مشتریان ما به یک اولویت در سطح هیئت مدیره تبدیل شده است. آنها به طور فزاینده ای به دنبال مشارکت با سازمان هایی هستند که در آنها حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی در استراتژی آنها محور است.

تحلیلگران بر این باورند که تقاضای فزاینده ای در میان مصرف کنندگان وجود دارد تا با انتخاب ارائه دهندگان فناوری که می توانند به اهداف توسعه پایدار دست یابند، اهداف محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی سازمان خود را همسو کنند.

شرکت های فناوری اطلاعات فرصتی عالی برای ایفای نقش کلیدی در ایجاد این نتایج توسعه پایدار برای مؤسسات مالی می بینند. آن‌ها می‌خواهند با فاش کردن مزایای محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی و ویژگی‌های ارائه‌شده محصول یا خدمات از طریق دریچه ارزش پیشنهادی و قابلیت‌های خدمات، بر افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری کنند.

برای شرکت‌های فناوری اطلاعات که در یک محیط رقابتی بیش از حد فعالیت می‌کنند، تمرکز بیشتر روی حاکمیت محیطی، اجتماعی و شرکتی می‌تواند تفاوت بین برنده شدن یا از دست دادن یک معامله باشد. آپوروا چابرا، تحلیلگر اصلی در گارتنر (یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره آمریکایی) گفت: این شرکت ها قابلیت های متمایز را در اولویت قرار می دهند که نه تنها می توانند از اهداف فعلی محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی پشتیبانی کنند، بلکه از نیازهای آینده نیز پشتیبانی می کنند.

غول های فناوری جهانی مسیر کسب را برای ایجاد برنامه های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی در پیش گرفته اند. Accenture سه خرید جدید در سه ماهه سوم سال مالی 22 با تمرکز بر توسعه پایدار انجام داد. در ماه آوریل، دو شرکت مشاوره توسعه پایدار، Greenfish مستقر در بلژیک و Avieco مستقر در انگلستان را خریداری کرد. در ماه مه، Akzente مستقر در آلمان را خریداری کرد، یک شرکت مشاوره پایداری که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پایداری را در هسته کسب‌وکار خود قرار دهند.

انتهای پیام/