شرایط کار در عمان به چه صورت است؟

عمان که در خلیج اورماس و شرق شبه جزیره عربستان واقع شده است ، از غرب با ایران هم مرز است. منبع اصلی درآمد عمان نفت است ، اما سایر منابع درآمد شامل گردشگری ، کشاورزی و ماهیگیری است.

عمان یکی از قدیمی ترین تمدن های بشری در خلیج فارس است و از موقعیت اقتصادی خوبی برخوردار است. با توجه به این موارد و همسایگی عمان با ایران ، عمان یکی از مهمترین گزینه های مهاجرت برای ایرانیان است.

اما باید توجه داشت که اخذ اجازه اقامت در عمان کار آسانی نیست و شرایط دشواری وجود دارد و از طریق کار در عمان امکان پذیر نیست. با این وجود وجود شرایط کار مناسب در این کشور متقاضیان زیادی را برای مشاغل در عمان ایجاد کرده است.

بنابراین ، متقاضیان ممکن است سوالات زیادی در مورد ویزای کار در عمان داشته باشند. اخذ ویزای کار عمان چطور؟ مراحل دریافت ویزای کار عمان چیست؟ حقوق در عمان چقدر است؟ چه مشاغلی در عمان مورد نیاز است؟ هزاران سوال دیگر که باید قبل از گرفتن ویزای کار عمان بدانید.

راهنمای کشور عمان // میزان مصرف اطلاعات صادرات

شرایط کار در عمان

مهمترین نکته برای گرفتن ویزای کار در هر کشوری دانستن نرخ بیکاری است. این به این دلیل است که وقتی نرخ بیکاری کاهش می یابد ، مهاجران بیشتر کار پیدا می کنند. در عمان نرخ بیکاری زیر 4٪ است ، بنابراین بازار کار خوبی برای متقاضیان وجود دارد.

برای گرفتن ویزای کار عمان در وهله اول ، شما باید یک پیشنهاد کار از یک کارفرما در عمان داشته باشید. به دو روش می توانید این کار را انجام دهید:

ویزای توریستی به عمان بگیرید و برای یافتن شغل در این کشور شخصاً اقدام کنید

در سایت های معروف جستجوی شغل به صورت آنلاین پیشنهاد کار دریافت کنید

افراد متاهل دارای فرزندان زیر 21 سال می توانند درخواست ویزای خانوادگی کرده و در کنار همسر و فرزند خود در عمان باشند. البته اجازه کار نخواهند داشت.

لازم به ذکر است که برای کار در عمان ، بخشهای پزشکی باید با موفقیت امتحان عمودی عمان را پشت سر بگذارند.

مسقط پایتخت عمان است که جمعیت مهاجر زیادی دارد. علاوه بر این ، شهر صلاح ، بزرگترین شهر عمان ، دارای منطقه ای مستقل و بندر باری است که منطقه مهمی برای جذب افراد جویای کار است.

در عمان اسلام دین رسمی است و بیشتر مردم به زبان عربی و انگلیسی روان صحبت می کنند. سیستم بهداشت عمومی عمان وجود ندارد و بیشتر کارفرمایان بیمه درمانی خصوصی را به کارگران مهاجر خود ارائه می دهند ، اما همه درمان ها از جمله مراقبت های دندانپزشکی را پوشش نمی دهد.

اما نکته اصلی برای دریافت ویزای کار عمان آگاهی از مناطق و مشاغل مورد نیاز این کشور است که سالانه توسط وزارت کار عمان منتشر می شود و افراد بین 21 تا 60 سال می توانند در صورت داشتن شرایط لازم اقدام کنند.

نحوه دریافت ویزای کار در عمان

همانطور که گفته شد ، اخذ ویزای کار عمان منوط به پیشنهاد کار از طرف کارفرما است. در واقع کارفرما باید ویزای کار عمان ، کارت اقامت برای اقامت در کشور و اجازه اقامت متقاضی کار را بدست آورد.

با این حال ، این به کارفرما و میزان نیاز متقاضی به شغل بستگی دارد. بنابراین ، کارفرما باید از ویزا حمایت مالی کرده و مجوزهای لازم را از وزارت انرژی و انرژی در عمان دریافت کند.

در مرحله اول ، کارفرما مجبور است برای استخدام کارمند غیر عمانی خود از وزارت نیرو اجازه کار بگیرد.

مرحله دوم ارائه شغل به متقاضی مربوطه است. بنابراین ، کارفرما باید برای متقاضی واجد شرایط دعوت نامه ارسال کند.

مرحله سوم ویزای کار است که در آن کارفرما باید درخواست ویزای کار متقاضی را به اداره مهاجرت پلیس سلطنتی عمان ارائه دهد.

مرحله چهارم صدور کارت اقامت است. پس از پذیرش ویزای کار و ورود به عمان ، متقاضی باید اقدامات لازم را برای دریافت کارت اقامت انجام دهد.

برای انجام این کار ، ابتدا باید به اداره وضعیت مدنی پلیس سلطنتی عمان بروید و ظرف مدت 30 روز از ارائه مدارک مورد نیاز ، از جمله آزمایش خون و اثر انگشت ، کارت اقامت خود را دریافت کنید. کارت اقامت عمان 2 سال اعتبار دارد و در صورت لزوم قابل تمدید است.

مرحله آخر دریافت گواهی اعتراض یا NOC است. این گواهی نشان می دهد که مشکلی از طرف کارفرما یا دولت با متقاضی وجود ندارد. سرانجام متقاضی می تواند با قبول ویزای کار و کارت اقامت با کارفرما در عمان کار خود را آغاز کند.

استخدام در عمان - ICEF Monitor - هوش بازار برای جذب دانشجویان بین المللی

مشاغل مورد نیاز در عمان است

عمان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز را اعلام می کند. با توجه به دستاوردهای کشور از صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی ، تعدادی از مشاغل جانبی در این زمینه مورد نیاز است.

علاوه بر این ، به کار در ساخت و ساز ، پزشکی ، امنیت ، فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش نیاز دارد.

در اینجا برخی از مشاغل مورد نیاز عمان در سال 2020 آورده شده است:

معلم ابتدایی

پزشک عمومی و متخصص

پرستار

مدیر پروژه

راننده

مدیر تجاری

متخصص تعمیرات صنعت گاز

مدیر فنی

مربی مهندسی هواپیمایی

متخصص صنایع پتروشیمی

مهندسی مکانیک / مربی معماری دریایی

مدیر فناوری اطلاعات

و …

اما نکته اصلی در مورد کار در عمان درآمد و حقوق مشاغل مختلف است. حقوق استخدام در عمان به کارفرما و مهارت متقاضی بستگی دارد.

اما به طور کلی کارفرما باید حداقل حقوق 225 ریال عمانی معادل 592 دلار در ماه و 100 ریال کمک هزینه به متقاضی پرداخت کند.

اما سطح درآمد سالانه برای ویژگی های مختلف متفاوت است و یک حسابدار سطح بالا می تواند به $ 77،000 و یک مدیر IT تا $ 50،000 مراجعه کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در عمان

برای دریافت ویزای کار پس از دریافت دعوت نامه کاری ، متقاضیان کار باید اسناد زیر را ارائه دهند:

فرم درخواست ویزا بصورت آنلاین

عکس گذرنامه از 6 ماه پیش.

گذرنامه را کپی کرده و تمام صفحات آن را اسکن کنید

کپی مجوز کار صادر شده توسط وزارت انرژی ، عمان

دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی در عمان ثبت شده است

درجه مربوطه

دو عکس پاسپورت

گواهی سلامت

اجازه

هزینه سفارت را پرداخت کنید

کلیه مدارک مورد نیاز باید معتبر بوده و به زبان عربی ترجمه شوند. علاوه بر این ، هرگونه نقص در اسناد درخواستی ممکن است منجر به بازگشت ویزا شود.

توصیه می شود متقاضیان کار در عمان مراحل لازم را برای اخذ ویزای کار در عمان طی کنند ، با قوانین و مشاغل مورد نیاز آشنا شوند و روند قانونی خود را قبل از اقدام با مشورت با مشاوران حقوقی بهبود بخشند.