شاهین، تعریفی تازه از ایمنی و دوام در خانواده محصولات سایپا

تا چند سال پیش ، تمرکز بر تولید خودروهای ایمن با کیفیت ساخت بالا در اولویت خودروسازان نبود بلکه با توسعه صنعت خودرو در جهان و ظهور سیستم های هوشمند و الکترونیکی ایمن و متنوع بود. عملکرد خودروها کمک می کند و استانداردهای ایمنی و ساخت در کشور ما بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

این را می توان در محصولات جدید خودروسازان داخلی مشاهده کرد. کارهای تبلیغاتی گسترده درباره مسائل ایمنی ، انتشار فیلم های آزمایش ایمنی ، عملکرد کیسه های هوا و ضمانت های گسترده تنها چند نمونه از اقداماتی است که اخیراً خودروسازان داخلی برداشته اند.

سایپا شاهین ، اولین محصول گروه خودروسازی سایپا بر اساس پلتفرم SP100 ، باید به عنوان یکی از محصولات جدید در بازار محسوب شود که از نظر ایمنی و کیفیت محصول جهش قابل توجهی در محصولات سایپا داشته است. در مرحله اول ، گروه خودروسازی سایپا با انتشار دو فیلم تست و تست کیسه های هوا (کیسه های هوا ایمنی) و تست تصادف و تصادف ، توانست عملکرد این محصول جدید را در زمینه ایمنی به دست آورد.

لازم به ذکر است که دو آزمایش برای بحث در مورد عملکرد کیسه های هوا بسیار مهم هستند. اولین مدار تست مربوط به عملکرد ماژول های کیسه هوا است که فقط در قسمت واحد به صورت آزمایشی انجام می شود. این بازرسی ملاک اصلی اعتبار سنجی و صدور مجوزهای مختلف است.

اما یکی از مهمترین بازرسی های اجباری از سال 2018 ، بررسی نهایی کیسه های هوا در شرایط باز و تصادف خودرو است. به این ترتیب کیسه های هوا SRS و SRP با بررسی اندازه دهانه ، جهت باز شدن ، انحراف از مسیر برخورد ، منطقه برخورد با مسافران و میزان ضربه با جزئیات بیشتری بررسی می شوند.

شاهین تعریف جدیدی از امنیت و تعهد در خانواده محصولات سایپا است

از آنجا که آزمایش کیسه هوای شاهین برای به دست آوردن مجوزهای ECE و EEC انجام شده است ، سرعت این آزمایش در شرایط تست کیسه هوا SRS ، برخورد 100 درصدی و تست تصادف رو در رو 56 کیلومتر در ساعت بود. در طول این آزمایشات (همانطور که در فیلم های منتشر شده توسط سایپا دیده می شود) ستون های A سایپا شاه بدون تغییر باقی مانده اند. البته این آزمایش برای آزمایش ایمنی سایپا شاه در تصادفات انجام نشده است ، به نوعی یک آزمایش تصادفی نیست اما در عمل با توجه به سرعت برخورد سایپا شاه با یک مانع شدید می توان این فیلم را معیار ایده آل برای اندازه گیری ایمنی سایپا شاه.

به دلیل سرعت تست 56 کیلومتر در ساعت و برخورد کامل در مقابل مانع شدید ، خودرو پس از برخورد از مسیر خطرناک خارج نشده و توانست تغییر جزئی در موقعیت را حفظ کند. در مسیر. در این تست برجستگی های خودرو آسیب ندیده و شاسی خودرو و سایر لوازم جانبی جلو نیروی ضربه را به خوبی جذب می کنند. سلامت ستون A ، صفحه سقف ، شیشه جلو اتومبیل ، درهای جلو و پدال ها به جذب کامل انرژی و کارکرد کیسه های هوا با زمان محدود اشاره دارد.

علاوه بر این تست عملکرد کیسه هوا ، یکی از مطالعات انجام شده بر روی ساختار Falcon در یکی از مراکز ارزیابی ایمنی اروپا توانست با افتخار و موفقیت آزمون ECE استاندارد R95 را برای محصول جدید سایپا پشت سر بگذارد.

تست تصادف ECE R95 با سرعت 50 کیلومتر در ساعت انجام می شود ، در حالی که خودروی مظنون ساکن و با وزن 950 کیلوگرم (MDB EEVC = 950 کیلوگرم) با زاویه 90 درجه به کنار خودرو برخورد می کند. این آزمون که با نام Side Impact Test نیز شناخته می شود ، با در نظر گرفتن پارامترهای خاص ، اعتبار خودرو ECE R95 را با اندازه گیری سلامت راننده (ES-2) و بررسی ساختار خودرو پس از تصادف ، تأیید می کند.

تست تصادف و گواهینامه ECE R95 یکی از شش فاکتور مهم در گرفتن مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپا است. در این آزمایش ، سایپا شاه که در نسخه اولیه به یکی از مراکز ارزیابی امنیت اروپا رفته بود ، توانست به استاندارد ECE R95 دست یابد.

حفظ تعادل در هنگام ضربه ، نقاط جوشکاری و ستون های اتصال ، پایداری ستون افقی و سازه سقف ، حفظ سلامت کامل ستون A و C ، کنترل مناسب نیرو در نقطه R ، امکان باز شدن درب ها پس از تصادف ، ساختار جاذب داخل درب ها ، جلوگیری از دسترسی به پاها و پهلوهای مسافران ؛ Falcon برای دستیابی به استانداردهای ECE R95 ، بدون کیسه های هوا و پرده های جانبی ، و بنابراین ، یک ماشین ملی ، بدون شکستن نوار افقی ، به روزرسانی شده است.

در کنار این دو فیلم که امنیت بالای سایپا شاه را نشان می دهد ، گزارش ماهانه و سالانه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) معیاری برای سنجش کیفیت خودروهای تولید داخل است.

این شاخص ها مطابق با استانداردهای بین المللی تعریف می شوند که در خط تولید خودرو بررسی و ارزیابی می شوند و نقاط منفی خودروها مشخص می شود که بر اساس آن به خودروها ستاره های با کیفیت داده می شود و رسانه ها اخبار و گزارش ها را تهیه می کنند . در این رابطه.

همیشه انتقاد وجود دارد که کیفیت خودرو باید به صورت طولانی مدت و در آزمایشات میدانی تعیین شود. بنابراین ، دریافت ستاره های با کیفیت نمی تواند نشان دهنده طول و مدت کیفیت خودرو در طولانی مدت باشد و تولیدکنندگان خودرو باید اقدامات تکمیلی دیگری را انجام دهند.

در همین راستا گروه خودروسازی سایپا خودروی شاهین را با 3 سال یا 60 هزار کیلومتر گارانتی آزاد کرده است. این نشان می دهد که شاهین اطمینان و اطمینان بالایی از کیفیت سازنده خودرو دارد و آماده است تا 3 سال (یا 60 هزار کیلومتر) خودرو را تضمین کند.

سایپا اظهار داشت: اطمینان از کیفیت شاهین به دلیل داخلی سازی قطعات و کیفیت بالای تولید کنندگان داخلی این قطعات است.

انتشار فیلم های تست کیسه هوا و تست تصادف دو مرحله از اقدامات گروه خودروسازی سایپا در جهت ارتقا the کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل و جلب اعتماد مشتری به محصولات شاهین است.

223225