سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح

آفتاب‌‌نیوز :

سایق جانان سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان امروز در بیانیه‌ای گفت که وقوع سیل علاوه بر تلفات جانی، باعث تخریب نزدیک به ۶۰۶ خانه و یک هزار و ۹۵۰ زمین کشاورزی شده است.

به گزارش خبرگزاری آوا، به گفته سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان، بیشتر ولایات افغانستان از روز جمعه شاهد جاری شدن سیلاب بوده و این سیلاب‌ها تلفات جانی و خسارات مالی فراوانی در پی داشته است.

وی بیان کرد: بارندگی‌های اخیر در ولایات بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات باعث جاری شدن سیلاب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث افزود: خسارت دیدن بیش یک هزار خانواده از دیگر پیامد‌های سیلاب‌های اخیر در افغانستان است.

وی ادامه داد: از آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی بین ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر و بی‌بضاعت کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت انرژی و آب حکومت سرپرست طالبان نسبت به ادامه بارندگی‌های شدید، جاری شدن سیلاب و بالا آمدن سطح آب در روز‌های پیش‌رو هشدار داده است.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.