«سیاه تنگرس» چیست؟ – آوای البرز

آوای البرز/لرستان یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تنگ سیاه درختچه ای است که در درمان بیماری های مختلف مانند دیابت، چربی خون، پروستات و غیره استفاده می شود.

سعیده امیری در گفت وگو با آوای البرز، اظهار کرد: گیاه نارنگی سیاه با نام علمی Rhamnus persica یکی از گیاهان خوراکی از خانواده عناب است.

وی ادامه داد: گیاه نارنگی سیاه درختچه ای است خاردار به ارتفاع سه متر با شاخه های کرک دار خاکستری متناوب که در حالت قدیمی گیاه به رنگ زرد، قهوه ای، قهوه ای مایل به خاکستری و خاکستری در می آید.

امیری با اشاره به اینکه از این گیاه در درمان دیابت استفاده می شود، گفت: هنوز درمان قطعی برای دیابت نوع یک وجود ندارد، بنابراین از این گیاه برای درمان دیابت نوع دو استفاده می شود. این بستگی به آنچه می خورید دارد، نه به سنت. در این نوع دیابت مهم است.

وی ادامه داد: این گیاه صحرایی می تواند در درمان چربی خون، کاهش کلسترول خون تا حد زیادی مفید باشد و شما را از بیماری های مرتبط با چربی خون محافظت کند.

امیری بیان کرد: پروستات یکی از بیماری هایی است که سالانه افراد زیادی را مبتلا می کند و باید بدانید که با مصرف گیاه نارنگی می توانید التهاب پروستات را کاهش دهید و از عوارض بعدی پیشگیری کنید.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به استفاده از این گیاه در درمان سنگ کلیه گفت: سنگ کلیه بر اثر عوامل زیادی از جمله مصرف آب، محیط زندگی و نوع خواب تشکیل می شود که اگر سنگ تشکیل شود بهتر است. برای از بین بردن سریع سنگ از گیاه نارنگی استفاده کنید.

وی افزود: این گیاه می تواند به عنوان مسکن عمل کرده و دردهای مفصلی و موضعی را کاهش دهد.

انتهای پیام/