سکه ۱۰۰ هزار تومان گران‌ شد

بر اساس تحلیل یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه جواهرات تهران ، هفته گذشته ، با وجود پیش بینی های جهانی از افزایش طلا ، طلا در هر اونس کاهش یافت. در عین حال ، تحولات سیاسی در کشور همسایه بر نوسانات نرخ ارز داخلی تأثیر گذاشت و روند افزایش قیمت ارز و طلا در بازار داخلی ادامه یافت.

ایوب اکبری پور در گفت وگو با آوای البرز ، گفت: “ما در هفته گذشته تغییر عمده ای در قیمت های داخلی مشاهده نکرده ایم ، اما در منطقه تحولات و نوسانات جهانی ، هر اونس طلا 29 دلار کاهش یافته است. وی گفت: بازارهای جهانی در هفته گذشته با 1829 دلار به ازای هر اونس بسته شدند اما انتظار می رود قیمت های زنجیره ای جهانی در اولین روز هفته (دوشنبه) افزایش یابد. نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی به دلیل شیوع روزافزون ویروس کرونا دلتا و تاثیر آن بر بازار کار و همچنین نگرانی از آماری که توسط NHD (یک سازمان تولید کننده نیروی کار غیر کشاورزی) منتشر می شود ، همچنین نرخ بیکاری رو به رشد در ایالات متحده ، نباید به بالای 50 برسد.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه جواهرات تهران گفت: با این وجود ، با اعلام شاخص مثبت بیکاری آمریکا ، ارزش سهام ایالات متحده کاهش یافت و سرمایه گذاری در بخش طلا ارزشمندتر شد و منجر به سرمایه گذاری بیشتر در این بخش شد ، بنابراین سهام کاهش یافت. در برابر یورو در هر اونس طلا. تصمیمات پولی اتخاذ شده توسط (ECB) با پیش بینی افزایش اونس جهانی طلا مطابقت نداشت. به طور کلی ، چشم انداز قیمت اونس جهانی طلا مثبت خواهد بود ، حتی اگر اقتصاد جهانی بهبود می یابد و بهترین مکان برای سرمایه گذاری در طلا در ماه های آینده است.

وی افزود: پیش بینی ها در مورد افزایش قیمت جهانی طلا درست نیست.

اکبری پور با بیان اینکه تغییرات و تحولات هر کشور در اقتصاد کشورهای همسایه بسیار م beثر خواهد بود ، اظهار کرد: بنابراین ، با توجه به تحولات سیاسی در افغانستان ، این وقایع و تغییرات در کشورهای همسایه بر اقتصاد ایران و نوسانات نرخ ارز تأثیر می گذارد. قیمت ها در بازار داخلی تغییر کرده است.

قیمت سکه 100 هزار تن و طلا 12 هزار تن افزایش یافت

عضو هیئت مدیره اتحادیه جواهرات تهران ، آخرین قیمت معاملات بازار ارز و طلا داخلی (پنجشنبه) را اعلام کرد و تغییرات آن را نسبت به ابتدای هفته اعلام کرد: 12 میلیون و 100 هزار تومان ، هر کدام کامل سکه طرح از 50 هزار تومان به 11 میلیون تا پایان هفته رسیده است. در همین حال ، در پایان هفته ، حباب 530 تا 550 هزار تومان برای هر سکه وجود داشت.

وی افزود: در آخر هفته برای هر نیم سکه شش میلیون و 170 هزار تومان ، برای ربع سکه سه میلیون و 700 هزار تومان و برای یک گرم سکه دو میلیون و 300 هزار تومان که همگی در ابتدای سال ثابت هستند. هفته.

یکی از اعضای هیات مدیره اتحادیه جواهرات تهران گفت: هفته گذشته قیمت طلای 17 عیار با 60 هزار تن افزایش به 5 میلیون و 100 هزار تن رسید ، در حالی که قیمت هر گرم 18 عیار در هر گرم تقریباً 12 هزار تن افزایش یافت و به یک میلیون و 177 هزار تن رسید. توماس. تومان رسید. همانطور که گفته شد ، آخرین مبلغ جهانی 1800 دلار است.

در نهایت ، اکبری پور در مورد تقاضای بازار و حجم معاملات گفت: محرم ، با صفر ماه ، طبق معمول در سالهای گذشته ، و حتی در شرایط مساعد (مشکلات دور از کرونا و مسائل سیاسی و اقتصادی) ، رکود بازار در طول این مدت همچنان ادامه داشت. دو ماه با سکه و طلا ؛ بنابراین بازار همچنان در رکود است و محدودیت معاملات کمتر از ماه های گذشته است.

انتهای پیام