سکه از طلا جا ماند…

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علت آن را کمبود تقاضا در بازار داخلی با وجود افزایش قیمت هر اونس طلا از ابتدای هفته و نوسانات بازار داخلی دانست. در بازار، افزایش قیمت بر قیمت ارز تاثیر گذاشته است.

محمد کشتی در گفت وگو با آوای البرز، درباره وضعیت بازار ارز و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: از ابتدای هفته تاکنون قیمت زنجیره های جهانی حدود 22 دلار افزایش داشته است. از سوی دیگر نرخ ارز در این هفته به ویژه در اواسط هفته با نوساناتی همراه بود اما به دلیل کمبود شدید سکه در هفته، افزایش قیمت اونس جهانی و افزایش نرخ ارز افزایش یافت. در قیمت ارز.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر قیمت طلا بر خلاف ارزها همگام با افزایش قیمت های جهانی و افزایش نوسانات ارزی افزایش یافته است.

وی در مورد معاملات اخیر و قیمت های اخیر گفت: قیمت جهانی طلا در این هفته از 1768 دلار به 1790 دلار افزایش یافته است، بنابراین ما به طور میانگین بین 20 تا 22 دلار در هر اونس هستیم. سکه طرح جدید با 30 هزار دامنه افزایش نسبت به ابتدای هفته به 11 میلیون و 680 هزار دامنه رسید. با این حال سکه طرح قدیم، نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی بانک مرکزی در این هفته بدون تغییر ماند و آخرین حجم معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته بدون تغییر باقی ماند.

کشتی ادامه داد: در آخر هفته هر سکه در طرح قدیم 11 میلیون و 250 هزار تومان ، هر نیم سکه 5 میلیون و 950 هزار تومان و ربع سکه 3 میلیون و 500 هزار تومان و یک گرم ارزش داشت. از سکه 2 میلیون و 200 هزار تومان. قیمت دارند. بنابراین ، حباب سکه در محدوده دامنه 380 هزار بدون تغییر باقی ماند.

این عضوهیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین سکه طلای 17 عیار هر هفته از 4 میلیون و 980 هزار تومان، 4 میلیون و 920 هزار تومان ارزش گذاری شد اما امروز (جمعه) ارزش آن 4 میلیون و 965 هزار تومان است. ثابت شد به طوری که هر قیراط طلای مذاب 17 عیار نسبت به ابتدای هفته 45 هزار تومان افزایش قیمت داشت. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 15 هزار تن افزایش نسبت به ابتدای هفته به یک میلیون و 153 هزار و 500 تن رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در هفته آینده پیش بینی می کند: پیش بینی می شود اونس جهانی طلا در هفته آینده به دلیل افزایش قیمت در بازار نفت به روند صعودی خود ادامه دهد. اما به نظر می رسد نرخ ارز داخلی در همان محدوده باقی بماند.

انتهای پیام/