سقوط سهام آسیایی به پایین‌ترین سطح ۲ ساله

سهام آسیایی روز سه‌شنبه پس از انتشار گزارش شفافی که بر چشم‌انداز تشدید بیشتر سیاست‌های پولی توسط بانک‌های مرکزی، تجدید حیات کووید در چین و کمبود انرژی در اروپا تأثیر گذاشت، سقوط کرد. دلار مطمئن

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با 0.8 درصد کاهش به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسید، در حالی که نیکی ژاپن 1.75 درصد از دست داد.

یوتینگ ژائو، استراتژیست کلان در Global Markets، می گوید: “ریسک بر بازارهای جهانی حاکم است. دلار یک ارز بین المللی است، بنابراین زمانی که خطر رکود یا نوسانات افزایش می یابد، مردم به سمت دلار هجوم می آورند زیرا امن ترین ارز در نظر گرفته می شود.

سرمایه‌گذاران نگران هستند که جنگ در اوکراین ممکن است تعطیلی را طولانی‌تر کند، عرضه گاز اروپا را محدودتر کند و اقتصاد در حال مبارزه منطقه یورو را به سمت رکود سوق دهد.

در اوایل روز، سهام توکیو، شانگهای، هنگ کنگ، سئول، ولینگتون، تایپه و جاکارتا کاهش یافت، اگرچه سیدنی و سنگاپور افزایش یافتند.

سهام کره جنوبی به دلیل نگرانی در مورد رشد جهانی ناشی از افزایش موارد کووید-19 و چالش های انرژی در چین و اروپا 1 درصد سقوط کرد. به پایین ترین حد در 13 سال گذشته رسید. شاخص کوسپی با 22.51 واحد یا 0.96 درصد کاهش به 2317.76 رسید. سهام سنگاپور نیز در اولین روز معاملاتی با اندکی افزایش باز شد.