سردار رستگارپناه: عملیات «وعده صادق» قدرت بازدارندگی ایران را نشان داد

سردار رستگارپناه: عملیات «وعده صادق» قدرت بازدارندگی ایران را نشان داد

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) گفت: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی ایران در منطقه بود و ظرفیت‌های نظامی جمهوی اسلامی ایران را به معرض نمایش گذاشت.

سردار حسن رستگارپناه، رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملیات «وعده صادق» که در پی آن صدها پهپاد و موشک‌های کروز کشورمان مواضع رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی مورد اصابت قرار داد، اظهار کرد: به اذن الهی عملیات وعده صادق که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد در اصل قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با تهدیدات دشمن افزایش داد.

وی افزود: پیش از عملیات وعده صادق، دشمن صهیونیستی و حامیان او اطلاعات اندکی از قدرت و ظرفیت‌های نظامی کشورمان در اختیار داشتند و فکر نمی‌کردند قدرت برنامه‌ریزی، طرح‌ریزی و دقت عمل در اجرای عملیات در این حد باشد؛ در حالی‌که بنا به گفته فرمانده کل سپاه این عملیات در وسعت محدود برگزار شد و لذا قطعاً ظرفیت نظامی جمهوری اسلامی ده‌ها برابر و بلکه بیشتر از اینهاست.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: ظرفیت نظامی جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و نیاز و حکمت جمهوری اسلامی دنبال خواهد شد و نشان دادیم ظرفیت این نظام در چه سطح قرار دارد. دشمنان اسلام از اسرائیل و آمریکا گرفته تا انگلستان و فرانسه باید در برآوردهای قبلی‌شان نسبت به ایران تجدیدنظر کنند و بدانند با ایران اسلامی نمی‌توانند از طریق زور و قلدری و وحشی‌گری سخن بگویند.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از منطق و عقلانیت به مراتب بالاتر از غرب برخوردار است، گفت: توانایی نظامی ایران هیچگاه در راستای تهدید کشورهای منطقه و کشورگشایی به کار گرفته نشده و صرفاً فقط به منظور حفظ امنیت، منافع ملی و دفع تهدیدات مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر ملت ایران بزرگترین ظرفیت و پشتوانه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. با کمی توجه و بررسی می‌توان پی برد با انجام عملیات وعده صادق ملت‌های مسلمان عراق در سوریه، عراق، فلسطین و یمن به جشن و پایکوبی برخواستند و ابراز خشنودی کردند و از اینکه جمهوری اسلامی ایران مستقیم پاسخ زیاده‌‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی را داده احساس غرور می‌کردند.

رئیس مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: رژیم صهیونیستی با وجود اینکه ظرفیت چندلایه‌ای را برای دفاع هوایی در اختیار داشت و حمایت آمریکا و انگلیس و فرانسه را تجربه می‌کرد اما موشک‌ها و پهپادهای ما به اراضی اشغالی رسیدند و عملیات را به اتمام رساندند و به اذن الهی از موانع عبور کردند.

سردار رستگارپناه با اشاره به ظرفیت‌های محور مقاومت در منطقه گفت: ظرفیتی که یمن در محور مقاومت به وجود آورده واقعاً جای تقدیر و شکرگزاری دارد. مقاومت یمن در این مدت بیش از 60 شناور اسرائیلی و آمریکا و هر کشوری که به مقصد اراضی اشغالی شناور اعزام می‌کرد را توقیف یا مورد اصابت موشک قرار داد. یمن ظرفیت خوبی را به وجود آورد و با عملیات وعده صادق این ظرفیت دوچندان خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز این خودباوری در میان ملت‌های مسلمان به خصوص محور مقاومت به وجود آمده که می‌توان رژیم صهیونیستی را به سرازیری سقوط و فروپاشی کشاند. حزب‌الله و حماس و مقاومت عراق از دیگر ظرفیت‌هایی هستند که به توان محور مقاومت افزوده‌اند.

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.