سخنان عجیب رئیس‌کل در خصوص نرخ ارز! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، عبدالناصر همتی ، رئیس سابق بانک مرکزی ، هنوز معتقد است که گفتاردرمانی می تواند گفتار و قیمت های بازار را کنترل کند. به نظر نمی رسد بانک مرکزی نقش خوبی در بازار داشته باشد ، به خصوص در هفته های آینده ، علی رغم نقش قوی وی در ایجاد ثبات در بازار ، نوسانات نرخ هنوز بی اساس است. و تقاضا

بررسی بازار ارز در ماه های آینده نشان می دهد که قیمت ارز در بازار دارای نوسانات شدیدی است و اگرچه این نرخ به 20 هزار تن کاهش یافت ، در معاملات فردا روند نزولی قیمت ها وجود داشت ؛ اما این نرخ بار دیگر به سطح 23000 تومان رسیده است و روند صعودی آن یک هفته تمام نشده و مسیر صعودی آن همچنان ادامه دارد.

رئیس کل 19 مه: ما نرخ ارز را به 20،000 توماس رسانده ایم و روند نزولی ادامه دارد

در 7 ماه مه ، عبدالناصر همتی ، رئیس کل سابق بانک مرکزی ، در یک برنامه گفتگوی ویژه خبری ظاهر شد و اذعان کرد که کاهش نرخ ارز در روزهای گذشته برای او افتخار بزرگی است و اذعان داشت که بانک مرکزی افزایش آی تی. به صراحت بیان شد که کاهش نرخ ارز ادامه خواهد یافت.

اما سخنان رئیس جمهور چند روز بیشتر طول نکشید و درست قبل از ثبت نام وی به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری ، تقریباً 12 روز پس از سخنرانی وی در برنامه گفتگوی ویژه خبری ، نرخ بازار دوباره افزایش یافت. . ، نرخ دلار نزدیک به سه هزار تومان افزایش یافته است و همتی هنوز هم معتقد است که دلار در بازار خرید نمی کند. وی در عین حال بر نقش بانک مرکزی در بازاریابی تأکید می کند و معتقد است که بازار ارز نمی خرد و فقط بانک های مرکزی را خریداری می کند که وارد نقش خریدار بازار شده اند.

20 مه: نرخ فعلی ارز در بازار ارز نتیجه بازاریابی بانک مرکزی است

این سخنان رئیس کل بانک مرکزی که روز گذشته در میان کارگران بازار سرمایه اعلام شد ، می گوید قیمت فعلی در بازار نتیجه فروش بانک مرکزی است و اکنون نیمی از دلار با نرخ 20،000 بدون توماس؛ در پشت این سخنان ، به نظر می رسد نامزد وی فقط احساسات روز است.

حال س mainال اصلی این است که چگونه ، اگر بانک مرکزی نقش بازاریابی خود را به خوبی انجام داده باشد ، نرخ ارز 3000 تومانی طی 12 روز افزایش یافته و روند رو به رشد خود را ادامه می دهد؛ به طور خاص ، معاملات فردا با نرخ های بالاتر از آنچه در بازار معامله می شود ، انجام می شود.

پیش بینی نرخ ارز 17000 تومانی چگونه 30000 تومان تمام شد؟

البته این اشتباه مجدداً در محاسبات بانک مرکزی رخ داد و اتفاقاً عبدالناصر همتی در یک برنامه گفتگوی ویژه خبری تکرار کرد که نرخ دلار در شهریور ماه گذشته نباید به 17000 تومان افزایش می یافت ، اما او مطمئناً مخالف اقتصاد ایران ، حداکثر در برابر ایالات متحده ؛ این موضوع به بهانه سوman مدیریت بانک مرکزی در موارد کلیدی مانند کنترل نقدینگی و تورم و کنترل بازار ارز تکرار شده است.

در عین حال ، نکته اصلی در سخنان رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه خریدار دلار در نیما وجود ندارد این است که بسیاری از واردکنندگان می خواهند با شروع روند استفاده از ارز صادراتی برای واردات ، دلار کمی بدست آورند. صادرات ارزان تر از نرخ دلار است. در عوض ، حداقل 45 روز صبر کنید تا پرونده آنها تأیید شود ، دلارها را با نرخهای بالا از صادرکنندگان بخرید و صبر کنید تا پرونده آنها توسط بانک مرکزی تأیید شود. با این حال ، خرید ارز از نیما مشکلات خاص خود را دارد و مدت زمان ماندن در خط نیما تقریباً مشخص است.

بازاریابی یا براندازی؟

اگر بانک مرکزی مسئولیت هدایت نرخ ارز در بازار را دارد ، اکنون س fundamentalال اساسی این است که چرا این افزایش نرخ در حال انجام است ، آیا برنامه های ساخت بازار نادرست و ممانعت از کار است یا این برنامه ها عملی هستند. دولت قصد دارد نرخ ارز را در بازار افزایش دهد. داستان هرچه باشد ، این نوسان کارنامه بانک مرکزی در ایفای نقش تخریب کننده بازار را تنزل می دهد.

محمد رضا پورابراهیمی ، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ ارز در اقتصاد ایران تحت تأثیر برخی از عوامل اقتصادی مانند تراز تجاری کشور و همچنین عوامل غیر اقتصادی مانند تحریم ها ، تجارت حقوق انحطاط و تقاضای کاذب بازار است. کمیسیون اقتصادی اقتصاد کشور به گونه ای پیش می رود که تأثیر عوامل غیر اقتصادی را در تعیین نرخ ارز به حداقل برساند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که علاوه بر کاهش تقاضای اشتباه بازار و فروش حق تقاضا ، بخشی از ذخایر ارزی که به عنوان سرمایه گذاری شخصی و فردی در خارج از شبکه بانکی نگهداری می شود ، به چرخه اقتصادی بازمی گردد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: “دو عاملی که این روزها تقاضا را کاهش می دهد ، ورود دلار به چرخه اقتصادی و کاهش دلار به قیمت متعادل است ، اما گزارش هایی وجود دارد که گروه ها سعی در جلوگیری از دلار از سقوط منطقی در عین حال ، تقویت ارزش پول ملی همراه با کنترل تورم در اولویت همه بانک های مرکزی جهان است و به دنبال گزارش ها ، موضوع ارزیابی نرخ ارز اکنون در پارلمان مطرح شده است.

پارلمان مسیر حرکت اقتصادی کشور را بر اساس عرضه و تقاضای بازار و مفاد مربوط به شرایط برنامه ششم توسعه که نرخ ارز را به عنوان یک ستون شناور کنترل شده تعیین می کند ، دنبال می کند. با این وجود اطمینان داریم که نرخ فعلی ارز در کشور هیچ ارتباطی با واقعیت های اقتصادی کشور ندارد و بخشی از نرخ ارز باید به دلیل تقاضاهای غلط ، جو روانی و سیاسی و تحریم ها سقوط و سقوط کند.

با این حال ، هفته آینده باید دید که آیا سازنده بازار به نرخ ارز فکر می کند و برنامه جذاب تری را برای بازار اجرا می کند یا زمان بیشتری را برای برگزاری جلسات انتخاباتی و رایزنی ها برای کسب آرا بیشتر صرف می کند.