سبد نفتی اوپک به مرز ۴۹ دلار رسید

به گزارش گروه مالی خبرگزاری آنا ، وب سایت سازمان کشورهای صادرکننده نفت در آخرین بروزرسانی خود اعلام کرد که سبد نفتی اوپک پنجشنبه (11 دسامبر) با 56 سنت افزایش به 48.87 دلار رسید.

این نوع روغن در روز چهارشنبه (10 دسامبر) با 48.31 دلار در هر بشکه فروخته شد. بنابراین ، قیمت سبد نفتی اوپک بالاترین میزان از ژانویه 2020 است.

در تاریخ 6 ژانویه ، قیمت سبد نفتی اوپک به 70.87 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح در سال 2020 است.

بازارهای جهانی در هفته گذشته

با افزایش هر دو شاخص برای پنجمین هفته متوالی ، تعداد ویروس های کرونا در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است ، که منجر به تحریم دیگری برای کنترل می شود ، از جمله محدودیت های جدید دقیق در جنوب کالیفرنیا در ایالات متحده. قیمت ها در بازار جهانی شروع به کاهش کردند.

به گزارش خبر خوب در مورد ویروس کرونا ، قیمت نفت در روز چهارشنبه به بالای 49 دلار در هر بشکه رسید.

در آغاز آخرین روز کاری بازارهای جهانی ، با افزایش برنامه های واکسن کرونا در سال آینده ، قیمت نفت افزایش یافت و برنت از 50 دلار در هر بشکه عبور کرد.

سرانجام ، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 49.97 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 46.57 دلار معامله شد. مشاغل در نیویورک به دلیل نگرانی در مورد محدودیت های کرون جدید ، پیشرفت واکسیناسیون را پشت سر گذاشته اند. .

هفته گذشته نفت برنت 1.5 درصد و WTI تگزاس کمتر از 1 درصد کاهش داشت. این اولین هفته متوالی افزایش قیمت نفت از ماه ژوئن است.

برنامه های اوپک و روند “توافق نامه کاهش تولید”

اعضای اوپک متعهد شده اند تا تولید انبوه به بازار پس از انفجار کرونا و تحریم را در ماه مه سال 2020 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند که به اوپک پلاس نیز معروف است. .

تقاضای نفت شروع به بهبود کرد و باعث شد این گروه تولید خود را در ماه آگوست سال 2020 به 7.7 میلیون بشکه در روز برساند ، در حالی که اوپک 4.868 میلیون بشکه در روز داشت.

از ژانویه 2021 میزان تأمین 2 میلیون بشکه افزایش می یابد.

منابع اوپک و تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا با تقاضای نفت 11 درصد کاهش یافت و به 37 دلار در هر بشکه رسید. این امر منجر به تجزیه و تحلیل های مختلفی در مورد ادامه قرارداد شد. تولید باید فراهم شود.

جلسات هفتگی رسمی و غیررسمی اوپک پلاس هفته گذشته برگزار شد که هر یک از اعضا به دلیل عدم دستیابی به توافق ، یک روز تغییر کرد.

این سخنان سخنگوی کرملین را بر آن داشت تا بگوید هیچ تفاوتی بین روسیه و اوپک در اوایل سال 2020 وجود ندارد و رئیس جمهور روسیه قصد ندارد قبل از نشست اوپک پلاس در روز سه شنبه با پادشاه عربستان تماس بگیرد.

سرانجام ، اوپک پلاس موافقت کرد که 500،000 بشکه در ماه از ژانویه تولید کند.

21 45 پیش بینی قیمت روغن برای سال 2021

موسسه رتبه بندی فیچ پیش بینی اوپک پلاس مبنی بر افزایش تولید به 500000 بشکه در روز از ژانویه 2021 ، پیش بینی می کند متوسط ​​قیمت نفت در سال آینده به 45 دلار در هر بشکه برسد.

رئیس اجرایی این موسسه اظهار داشت که اخبار واکسن کرونا تا اواخر ماه گذشته قیمت نفت را افزایش داد. پس از مذاکرات طولانی مدت ، اوپک پلاس در مورد مراحل بعدی توافق کاهش تولید توافق کرد که به افزایش قیمت کمک کرد. گذشته در همان سطح است.

با این وجود ، به رغم چالش های موجود در زمینه تأمین واکسن و اینکه سال آینده به دلیل تصمیم اوپک پلاس ، روغن بیشتری وارد بازار خواهد شد ، این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد. استثنا در توافقنامه اوپک پلاس افزایش تولید روغن لیبی است.

کمترین قیمت سبد نفتی اوپک

با این حال ، در روز چهارشنبه (3 مه) کمترین قیمت نفت اوپک 12.22 دلار در هر بشکه بود.

در اوایل سال جاری ، در روز پنجشنبه (13 آوریل) ، سبد نفتی اوپک با 10 دلار و 44 سنت کاهش به 16.87 دلار در هر بشکه رسید.

این کمترین عدد از زمان معرفی سبد نفتی اوپک در سال 2005 است. در 16 ژوئن 2005 ، اوپک سبد روغن را با روغن های سنگین از ایران ، صحرای الجزایر ، جیروزول آنگولا ، دیجیو کنگو ، یاقوت کبود گینه و رابی لایت گابن معرفی کرد.

عراق به کویت ، لیبی ، نیجریه ، عربستان سعودی ، امارات ، نیجریه و ونزوئلا نفت اضافه کرده است.

در هفته منتهی به جمعه ، 10 دسامبر ، بشکه نفت اوپک با 48.19 دلار در هر بشکه معامله شد.

روغن سنگین ایرانی ، روغن سبک عربستان ، روغن سبک بصره عراق ، روغن دسر الجزایر ، روغن اکوادور شرقی ، روغن صادراتی کویت ، ساید لیبی ، نیجریه بانی لایت ، روغن مراکش ، دریای قطر ، نفت ونزوئلا ، نفت ونزوئلا .

انتهای پیام /