سایه تورم روی مس هم افتاد

سایه افزایش قیمت روی مس هم افتاد

با ادامه نگرانی ها در مورد اقدامات تهاجمی فدرال رزرو، قیمت طلا کاهش های قبلی خود را افزایش داد. مس نیز مانند طلا تحت تاثیر افزایش قیمت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز، طلای نقطه ای در روز پنجشنبه زیر سطوح حمایتی کلیدی معامله شد و کاهش اخیر را افزایش داد. نگرانی ها در مورد اقدامات جنگ طلبانه بیشتر توسط فدرال رزرو همچنان در بازارهای فلزات وجود دارد.

طلا پس از جلسه قبل حدود 1697.42 دلار در هر اونس بود، در حالی که معاملات آتی طلا تا ساعت 19:46 ET (23:46 به وقت گرینویچ) 0.1 درصد کاهش یافت و به 1707.30 دلار رسید.

هر دو شاخص در روز پنجشنبه پس از آن که داده های تورم قیمت تولید کننده ایالات متحده تایید کرد که تورم اوت به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است، سقوط کردند. این امر باعث می شود که فدرال رزرو برای مقابله با افزایش فشار قیمت ها، نرخ های بهره را بیشتر افزایش دهد.

تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده، معیاری که با دقت بیشتری مورد توجه قرار گرفته است، در اوایل این هفته بالاتر از حد انتظار برای اوت بود. ناگفته نماند که این قرائت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه زیان سنگینی را در بازارهای مالی به همراه داشت.

معامله گران اکنون شاهد افزایش کامل نرخ بهره فدرال رزرو در افق هفته آینده هستند، اگرچه احتمال افزایش 75 واحد پایه وجود دارد.

طلا در حال حاضر 15 دلار بالاتر از پایین ترین سطح امسال معامله می شود زیرا یک سری افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث تقویت دلار شد و سرمایه گذاران به دنبال بازدهی بهتر در دلار و خزانه داری آمریکا بودند. فلز زرد نیز تا حد زیادی نتوانسته است با تورم آمریکا در سال جاری همراهی کند.

از آنجایی که معامله گران انتظار دارند نرخ بهره آمریکا تا پایان سال 2022 از 4 درصد عبور کند، فشار بر قیمت شمش احتمالا تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است که بسیاری دیگر از فلزات گرانبها کاهش مشابهی را تجربه کرده اند.

در میان فلزات صنعتی، معاملات آتی مس پس از دو جلسه متوالی کاهش یافت. مانند طلا، قیمت فلز قرمز نیز تحت تاثیر تورم بالاتر از حد انتظار آمریکا قرار گرفت.

انتظار می رود افزایش نرخ بهره در سرتاسر جهان باعث کاهش رشد اقتصادی شود که با توجه به نقش مس در توسعه زیرساخت ها نامطلوب است.

فلز قرمز ممکن است در کوتاه مدت کمی افزایش یابد زیرا اعتصاب در معدن اسکوندیدا، بزرگترین معدن مس جهان، عرضه را کاهش داده است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای موافق و 0 رای مخالف