زمان واریز باقیمانده سود سهام عدالت

                                                                                                                                                                                                            زمان پرداخت سود سهام عادلانه باقی مانده

طبق گزارش ها شفاف استپرداخت قسمت دوم سود سهام چندین بار توسط مقامات مربوطه اعلام شده است اما تاکنون هیچ یک از این سرمایه گذاری ها در تاریخ های مشخص انجام نشده است.

پیش از این اعلام شده بود که سود باقیمانده در روز عید فطر پرداخت می شود اما هیچ سرمایه گذاری انجام نشده است. همزمان با عید سعید قربان ، فرهاد دژسند ، وزیر دارایی اعلام کرد که این سرمایه گذاری نتیجه می دهد: “ما نمی خواهیم شرکت هایی را که سرمایه گذاری می کنند تحت فشار قرار دهیم و می خواهیم این سود سهام را به سهامداران بدهیم. به زودی ، طبق برنامه ریزی های انجام شده ، مرحله دوم سود سهام عدالت قبل از عید قربان پرداخت می شود. »

بنابراین ، اگر این بار نیز وعده عمل نشده ، این سود باید تا پایان ماه ژوئیه به افرادی که واجد شرایط هستند پرداخت شود. واقعیت این است که مقامات بخش همچنان گزارش می دهند که برخی از شرکت های سهام عدالت سود سهام پرداخت نکرده اند. این مشکلی است که سرمایه گذاری در این سود قبل از عید قربان را دشوار می کند.

در گذشته ، از سال 1995 تا 1997 ، سود سهام عادلانه در یک مرحله به حساب سهامداران واریز می شد. با این حال ، پرداخت سود در سال 1998 ، همراه با مشکلاتی که با آن روبرو بود ، باید در دو مرحله پرداخت شود. اگرچه مرحله اول در آخرین روزهای مارس 2010 انجام شد ، اما پرداخت مرحله دوم همچنان بحث برانگیز است.

هفته گذشته محمد علی دهگان دهنوی ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ، بازهم تأخیر در پرداخت را مقصر دانست و گفت: از آنجا که 36 شرکت در بورس سرمایه گذاری کرده اند ، بسیاری از شرکت ها علاقه مند به جمع آوری سپرده در حساب سپرده مرکزی هستند. “ما در حال حاضر پرداخت سود سهام عدالت باقیمانده را دنبال می کنیم و امیدواریم که تا پایان هفته جاری به نتیجه برسیم. دلیل تأخیر در بسته شدن سود سهام عدالت دوم این است که بسیاری از 36 شرکت بورسی سهام سرمایه گذاران هنوز سود خود را به حساب سرمایه گذاری مرکزی واریز نکرده اند تا این هفته سرمایه جمع کنند. این واقعیت باید در نظر گرفته شود. “

آخرین اخبار درباره بسته شدن قسمت دوم سازمان بورس سهام عدالت عدالت هشدار به شرکت های سهام عدالت می دهد
در اواسط ماه مه سال جاری ، حسین فهیمی ، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز این خبر را اعلام کرد و اسامی شرکت هایی را اعلام کرد که سود سهام خود را به حساب شرکت پرداخت نمی کنند ، اما این اتفاق نیفتاد. موسسه سپرده گذاری مرکزی پیشنهاد کرده است شرکت هایی که با بحران مالی روبرو هستند می توانند نیمه دوم سود را در دو نوبت سرمایه گذاری کنند ، یک بار با 30 درصد و دوباره با 20 درصد. البته این هم اتفاق نیفتاد.

حال اگر این بار اسامی شرکت هایی که سود خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند اعلام نشود ، باید فرض کنیم قسمت دوم سود سهام عید قربان پرداخت شود. یا به زودی اسامی شرکت ها اعلام شود.

باید دید این هشدارها و فرصت ها برای شرکت های عدالت در روند پرداخت سریع این سرمایه گذاری ها چقدر مثر خواهد بود و آیا پرداخت تا پایان عید قربان که حدود سه هفته دیگر فرصت ندارد انجام می شود یا خیر.