روحانی: توسعه فناوری اطلاعات، شفافیت و عدالت اجتماعی را تقویت کرد

با توسعه فناوری اطلاعات ، سرعت ارائه خدمات افزایش یافته ، شفافیت و عدالت اجتماعی تقویت شده و امنیت داده های اطلاعات ایجاد شده است. ”

آوای البرز این را در سخنرانی حجت الاسلام ، المسلمین و حسن روحانی با اشاره به بیست و دومین جلسه شورا در آخرین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت. اگر فکر می کنیم فضای مجازی به عنوان بنیان اصلی ، زیرساخت ها ، شبکه و تجربه و همکاری مردم است ، مطمئناً رکن چهارم که فناوری اطلاعات را به مسیر درست هدایت می کند ، قوانین و رویه ها است.

در این دوره تلاش شد تا زمینه جلسات شورای اجرایی فناوری اطلاعات با شورای عالی فضای مجازی و سایر جلسات مرتبط دولت و مجلس فراهم شود. مردم. “
در دولت یازدهم و دوازدهم ، رئیس جمهور گفت که اقدامات مداوم تری نسبت به رژیم های قبلی در زمینه فناوری اطلاعات برداشته شده است: مسیری که همه ملتها و ملتها باید طی کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی ، فضای مجازی ، اقتصاد دیجیتال و انقلاب اطلاعاتی در دنیای امروز یک واقعیت است و نمی توان از آن دوری کرد ، گفت: اگر بخواهیم در این مسیر سریع حرکت کنیم ، بدون استفاده از فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست. این فناوری کنار گذاشته شده است و دریافت و ارائه خدمات به سرعت از دولت امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور گفت: “در طول کرونا ، میلیون ها خدمات از طریق فضای مجازی در مدت زمان کوتاهی به مردم ارائه شد و زیرساخت ها و امکانات لازم فراهم بود که دولت یازدهم و دوازدهم آن را جدی گرفتند.”

روحانی گفت: با توسعه فناوری اطلاعات ، عدالت اجتماعی و صمیمیت بین شهر و روستا در این منطقه برقرار شده است ، بنابراین امروز 98 درصد مردم روستا می توانند از خدمات ارائه شده در این منطقه استفاده کنند.

وی گفت: اگر می خواهیم با فساد مبارزه کنیم و استخدام کنیم ، هنوز راهی برای استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی وجود دارد. “با ایجاد شفافیت ، می توانیم گام هایی برای مبارزه با فساد برداریم. شفافیت بدون دسترسی به فناوری اطلاعات غیرممکن است.”

رئیس جمهور با بیان اینکه سلامت الکترونیکی یکی از م importantلفه های مهم ایجاد شده در زمینه فناوری اطلاعات است ، اظهار داشت: امروزه سلامت افراد به نوعی در متن فضای مجازی انجام می شود تا افراد بتوانند به راحتی با کارت های سلامت کار خود را انجام دهند. استفاده از فضای مجازی خدمات سریعتر و دقیق تری را ارائه می دهد.

روحانی افزود: فناوری اطلاعات ، مواد اولیه ، دارو ، تجهیزات ، تخت بیمارستان و نیروی انسانی متخصص می تواند به موقع تأمین شود.

وی با بیان اینکه امروز میلیون ها شغل وجود دارد و میلیون ها جوان در زمینه اشتغال مشغول به کار هستند ، افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان از زمان آغاز به کار دولت یازدهم بیش از صد مورد افزایش یافته است و این همه به لطف استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان بستری برای توسعه علم و دانش در زمینه های دیگر ، در این راستا در 8 سال گذشته گام های بسیار مثبتی برداشته شده است.

رئیس جمهور گفت: “امروز ، ارائه خدمات مجازی توسط نهادهای دولتی به بیش از 70 درصد رسیده است و سرعت این خدمات می تواند افزایش یابد. براساس گزارشی که در این نشست ارائه شد ، سازمان تأمین اجتماعی 30 نوع خدمات را ارائه می دهد تا 70 میلیون نفر بتوانند بدون خروج از خانه از طریق تلفن های همراه خود به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا كنند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلات ، شکایات ، مشکلات و فشارها علیه مردم ، مشاغل و مدافعان بهداشت در پرونده کرونا ، اقدامات بسیار مفید و ارزشمندی با استفاده از فناوری اطلاعات انجام شده است تا کارمندان بتوانند بانک را تهیه کنند وامها و سهام برای خرید سهام و سهام با بیش از 20 میلیون دلار بدون مراجعه حضوری. “خدمات قابل توجهی را از طریق فضا ارائه داد.

به راحتی می توان گفت که در آینده کلیه خدمات مهمی که از دستگاه های مختلف از مالیات گرفته تا عوارض شهرداری مجوزهای مختلف دریافت می کنند از طریق فضای مجازی با کمترین زمان و کمترین هزینه انجام می شود. قیمت ارزان تر و البته قابل اطمینان تر است.

وزرا در وزارتخانه های ارتباطات دولت های یازدهم و دوازدهم تمام تلاش خود را برای تأمین زیرساخت ها و شبکه ملی اطلاعات و امنیت داده های کشور انجام دادند زیرا سرورهای آن در داخل کشور قرار دارند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بدون بستر مناسب فضای مجازی در دوران کرونا ، دانش آموزان و دانش آموزان خدمات فرهنگی و آموزشی خود را کاملاً از دست می دادند ، خاطرنشان کرد: شروع یک سیستم شاد باعث خوشحالی دانش آموزان و معلمان می شود و از طرف دیگر عدالت آموزشی را فراهم می کند تا دانش آموز روستایی می تواند از تدریس یک معلم خوب بهره مند شود.

روحانی با قدردانی از تلاشها و خدمات بخشهای خصوصی و دولتی در توسعه فضای مجازی اظهار داشت: با تلاش متخصصان و صاحب نظران بخش خصوصی ، سیستمهای ارزشمندی از طریق بهداشت و تجارت در مناطق مختلف كشور ایجاد شده است. این سیستم توسط مردم معرفی شده است.

رئیس جمهور گفت: در این مدت مردم با افکار و اقدامات خود در توسعه فضای مجازی با دولت همکاری و همکاری داشتند که بدون این همکاری نمی توانیم این گشایش ها را در فضای مجازی ایجاد کنیم.

روحانی اظهار داشت: امروز این کار بزرگ در راه است. تردیدی ندارم که دولت های آینده نیز این مسیر را ادامه خواهند داد زیرا این خواست و نیاز مردم است و هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

انتهای پیام