رفع ممنوعیت صادرات به روسیه تا یکماه آینده/ تکذیب خبر معدوم سازی فلفل ها توسط آذربایجان

رئیس سازمان حفظ نباتات ایران گفت: ممنوعیت صادرات به روسیه احتمالا تا یک ماه آینده برداشته می شود.

به گزارش آوای البرز، شاپورعلی مقده در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه ویژه محصولات کشاورزی در رابطه با لغو ممنوعیت صادرات به روسیه در جمع خبرنگاران گفت: حدود 20 روز پیش هیئت ایرانی به روسیه سفر کرد و تصمیم گرفت تا از روسیه دیدن کنید. بعد از تعطیلات سال نو.” از پایه تولید کشورمان. امروز در جلسه ای با خدمات فدرال حمایت از مصرف کننده روسیه و سازمان حمایت از نباتات روسیه توافق شد که برای اولین بار تولیدکنندگان از گلخانه ها و سموم دفع آفات در این کشور برای تولید محصولات تابستانی عمدتاً در گلخانه ها استفاده کنند. ملاقات کرد.

وی افزود: این هیات پس از بازدید از تاسیسات تولیدی، آمادگی خود را برای رفع تمامی محدودیت های اعمال شده به دلیل تغییر شرایط قرنطینه و پروتکل این کشور اعلام کردند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص امضای دو تفاهم نامه با روسیه گفت: متن تفاهم نامه مدیریت و تبادل اطلاعات قرنطینه ای ایران و روسیه در مورد نحوه مصرف سموم امروز نهایی می شود. این توافقات با سفر رئیس جمهور به روسیه و دیدار با پوتین و امضای دو وزیر کشاورزی ایران و روسیه نهایی می شود.

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر مشکلی ندارد و نسبت به ماه گذشته حدود 12 هزار تن افزایش داشته ایم.

آلوی مقدم گفت: ممنوعیت واردات دو محصول سیب و فلفل به روسیه داریم که پس از مراجعه به سردخانه ها و گلخانه ها از این محصول خارج می شود. این تصمیم پس از بازدید ظرف 10 روز اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: به احتمال زیاد ممنوعیت صادرات به روسیه در ماه آینده برداشته می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گفته می شود آذربایجان فلفل دلمه ایرانی را از بین برده است، گفت: این خبر را در شبکه های اجتماعی شنیدیم. انهدام و بازگشت محصولات مشروط به پروتکل است. یعنی همانطور که در قرنطینه مشخص شده است، محصولات کشاورزی از نظر سلامت گیاهی برای صادرات باید چه باشد و مرجوعی مشروط به شرایطی است. گزارشی مبنی بر بازگشت فلفل دلمه ای ایرانی از آذربایجان از پست های قرنطینه ای در کشور نداریم. در این زمینه با آذربایجان نیز مکاتباتی داشتیم. هیچ گزارشی مبنی بر ویروسی بودن محصول فلفل ایرانی و ریشه کنی نشده به ما نداده اند.

انتهای پیام/