رفع فیلتر صفحات خبری استرالیایی در فیس بوک

فیس بوک قرار است به زودی صفحات خبری استرالیا را پس از پیشنهاد اصلاح قانون قانونی بحث برانگیز شبکه های اجتماعی احیا کند که آنها را مجبور به پرداخت هزینه مطالب خبری می کند.

به گزارش آوای البرز ، استرالیا و فیس بوک به دنبال قانونی که شرکت هایی مانند استرالیا و فیس بوک را مجبور به امضای توافق نامه با ناشران رسانه ای برای نمایش محتوای خود در سیستم عامل خود کردند ، به پایان رسید. ، کلیه مطالب خبری و حسابهای متعدد مربوط به همه دولتها و بخشهای اورژانس در کشور را مسدود کرد.

دو کشور پس از مذاکرات بین جاش فرای دنبرگ خزانه دار استرالیایی و مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک به توافق رسیدند.

اگر غول های فناوری موافقت نکنند مقدار ناچیزی از محتوای آنها را به ناشران بپردازند ، استرالیا چهار اصلاحیه در قانون پیشنهادی اعمال خواهد کرد ، از جمله تغییراتی در سیستم داوری اجباری.

فیس بوک در بیانیه ای اعلام کرد که “خوشحال است” که دولت استرالیا تغییرات پیشنهادی را تصویب کرده است.

یکی از این اصلاحات ، یک واسطه منصوب شده توسط دولت دو ماه قبل از مداخله است ، بنابراین هر دو طرف فرصت کافی برای دستیابی به توافق خصوصی دارند. توافق نامه های فعلی همچنین شامل مقرراتی است که مشارکت یک شرکت اینترنتی در پایداری صنعت خبر استرالیا را در نظر می گیرد.

اختلافات بین فیس بوک و دولت استرالیا در سطح بین المللی از نزدیک دنبال شده است زیرا کشورهای دیگر از جمله کانادا و انگلستان به دنبال قوانین مشابه هستند.

براساس گزارش رویترز ، دولت استرالیا تا روز دوشنبه هیچ تغییری در قانون ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام