رفع صدای پکیج بوتان

اگر از کاربران پک دیواری بوتان هستید، بدون شک در برخی موارد صدای عجیبی از پک خود شنیده اید. اکثر مردم به این صدای نامناسب پک بوتان توجه نمی کنند زیرا گرمای مناسب رادیاتور خود و آب گرم را از پک بوتان دریافت می کنند. اگر شایع ترین علت صدای پک در هنگام روشن شدن یا در طول روز، ایراد در یکی از قسمت های داخلی پک باشد و باعث اختلال در عملکرد پک شود. در این مقاله علت صدای پکیج دیواری بوتان و راه های رفع آن را بررسی می کنیم.

علت نویز بسته بوتان چیست؟

اگر از گروهی از مردم بوتان صدای در زدن، گریه یا کتک خوردن می شنوید، هر کدام دلیل خاصی دارند. اگر نمی خواهید مخزن نصب کنید، می توانید از آبگرمکن دیواری استفاده کنید.

موقعیت نصب پکیج افقی نیست

اگر محل نصب پکیج صاف نباشد، ایجاد نویز طبیعی است. سطح نصب پکیج دیواری بوتان باید کاملا صاف و یکنواخت باشد. در غیر این صورت، دستگاه به درستی کار نمی کند و صدای تق تق از بسته بوتان ایجاد می شود.

خرابی مبدل اصلی پک بوتان

پک بوتان دو سوئیچ دارد اگر پک بوتان اصلی از کار بیفتد و آسیب ببیند، پک بوتان شنیده می شود. تغییرات با اتصال لوله های دوار انجام می شود. گاهی اوقات این لوله ها دچار گرفتگی و گرفتگی می شوند که می تواند علت بسته بندی بوتان باشد.

توصیه می شود برای اندازه گیری فشار ورودی و خروجی اینورتر اصلی از تعمیرکار کمک بگیرید تا علت مشکل مشخص شود. بهتر است اسید مبدل اصلی خود را توسط یک سرویس حرفه ای تمیز کنید.

خرابی فن
خرابی فن دستگاه شایع ترین دلیل صدای بد در پکیج بوتان است. فن باعث می شود هوای گرم از داخل پک از طریق لوله خروجی هدایت شود. گاهی اوقات هوای داخل سیستم سنگین می شود و فن نمی تواند وظیفه هدایت هوای گرم را به درستی انجام دهد.

بنابراین ذرات معلق و هوای آلوده وارد بسته شده و ایجاد صدا می کنند. برای رفع این مشکل، تیغه فن را به درستی تمیز کنید. اگر فن شکسته یا ترک خورده باشد می تواند مهمترین دلیل صدای پک بوتان باشد و باید فن را تعویض کنید.

خرابی پمپ پکیج

دلیل دیگر صدای جعبه بوتان خرابی پمپ است. پمپ آب سیستمی است که آب را از مسیر برگشت خارج کرده و طی این فرآیند به سمت رادیاتورها منتقل می کند. در صورت خرابی این قطعه صدای کوبیدن از بسته شنیده می شود. برای رفع صدای جعبه بوتان باید یک اورژانس نصب کنید. اگر مشکل حل نشد، قوام مقدار آب ورودی و قطر لوله ها را بررسی کنید، این تخصص یک کارگر حرفه ای است.

خرابی شیر گرمایش

دریچه روی بسته بندی بوتان به طور خودکار عمل می کند، بنابراین در صورت آسیب دیدن بسته بندی بوتان صدای زیادی ایجاد می کند. اگر سوپاپ آسیب دیده است، با کمک مرکز تعمیر پکیج بوتان، شیر یا اورینگ را تعویض کنید.

خرابی دریچه پر کردن پک

یک شیر پرکننده در مسیر آب سرد به سمت مکش دستگاه قرار می گیرد. شیر پرکننده وظیفه اضافه کردن آب به مدار گرمایش را بر عهده دارد. زمانی که این قطعه در مدار با کاهش آب مواجه شود، صدای بلندی در داخل بسته بندی شنیده می شود. در اصطلاح پرسنل خدماتی، به این حالت خشک کردن شیر پر می گویند.

در این صورت ولتاژ مدار اولیه کمتر از حد استاندارد خواهد بود و باعث ایجاد صدای غیر عادی در پک بوتان می شود. برای رفع این مشکل کافی است آب را به مدار تزریق کنید که البته کار کاملا تخصصی است. زیرا اگر آب زیادی وارد مدار شود به دستگاه آسیب می رساند.

وجود هوا در مدار پکیج

علت اصلی صدای پک در حالت زمستانی، نفوذ هوا به مدارهای پک است. به هر دلیلی که هوا وارد مدارهای سیستم شده است، بهترین کار برای رهایی از این مشکل، تخلیه رادیاتورها است.

عدم فشار گاز

اگر فشار گاز داخل دستگاه مناسب نباشد یعنی فشار گاز ورودی به بسته کم یا زیاد باشد. بسته بندی بوتان منفجر می شود. ضمناً در مواردی سوپاپ پک گاز تنظیم نمی شود و با افزایش شعله پک صدای غیر عادی تولید می شود. بهترین راه تنظیم شیر واحد گاز است.
تعمیرات پکیج خود را به تهران سرویس کاران بسپارید.