رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در کمیسیون عمران

سخنگوی مجلس شورای شهروندی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز کمیسیون از کنار گذاشتن طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان توسط شورای نگهبان خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با آوای البرز، ضمن تشریح جلسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: در جلسه امروز شورای نگهبان با طرح انتقال آب از دریای غیرنظامی به استان سیستان و بلوچستان مخالفت کردیم. طرح اصلاح شده است. لایحه میانجی گری اختلاف سازمان بنادر و دریانوردی و هند فودز گلوبال لیمیتد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه شد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بررسی و در نهایت به تصویب کمیسیون رسید. کمیسیون همچنین طرح کلی اصلاح ماده 100 قانون را که ناظر بر بخشی از مقررات مالی دولت است، بررسی کرد که در نهایت با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه شد.

سخنگوی مجلس شورای عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز درخواست سازمان و شرکت راهداری و حمل و نقل جاده ای برای تحقیق و تفحص درباره ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور بررسی شد. در نهایت با نظر اعضای کمیسیون موضوع به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

پس از طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب شیراز در جلسه و بیان ابعاد، اهداف و الزامات آن، نماینده متقاضی در مورد موضوعات مربوطه در روند رسیدگی تصمیم گیری کرد. عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور.

انتهای پیام/