رفت و آمد سرمایه گذاران روسی به مازندران تقویت می شود

وی با بیان اینکه توسعه روابط ایران و روسیه در سال‌های اخیر به ویژه پس از جنگ اوکراین در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: افزایش حضور تجار و سرمایه‌گذاران روسی و دیگر کشورهای همسایه به کشورمان، نشان از ظرفیت‌های عظیم و تنوع محصولات ما و فرصتی بزرگ برای رونق اقتصادی ایران است.

فولادی ادامه داد: پس از اعلام آمادگی ما برای حضور سرمایه‌گذاران فدراسیون روسیه در منطقه آزاد مازندران به ویژه بندر امیرآباد، مذاکراتی جدی با سرمایه‌گذاران روسی و دیگر کشورهای همسایه با هدف انعقاد قرارداد در حال برگزاری است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مازندران با اشاره به دیدار و گفت‌وگو با احمد عبدالله رئیس هیات مدیره خانه تجارت ایران – داغستان روسیه، سرگئی مالوویچ شریک خانه تجارت ایران- داغستان و حسن افروخته رئیس هلدینگ لزیر و مسئول کمپانی خانه تجاری ایران- داغستان اظهار کرد: این جلسه در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد و در استمرار و تکمیل جلسه هفته گذشته ما در بندر امیرآباد بوده است.

وی با بیان اینکه نتایج نهایی این نشست‌ها و جزئیات توافقات طی چند ماه آینده و پس از مساعد بودن نظرات کارشناسان، مشخص خواهد شد، گفت: یکی از بزرگترین فرصت‌های منطقه آزاد مازندران، تعامل نزدیک و دو جانبه با کشور روسیه است و ما در نظر داریم با رونق و گسترش نگاه دریامحوری برای افزایش ورود و خروج گمرکی اقدام کنیم.

۴۶

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.