رشد اقتصادی سوییس منفی شد

براساس یک گزارش شفاف به نقل از بلومبرگ ، گزارش به روز شده توسط وزارت دارایی سوئیس نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول سال 2021 به 0.5 درصد رسیده است. پیش بینی ها رشد اقتصادی مثبت 0.3٪ را نشان می دهد. این نسبت به سه ماهه قبل 3.1 درصد افزایش داشته است. این سه ماهه اول رشد اقتصادی سوئیس در سه فصل است.

سوئیس نیز مانند همسایگان خود محدودیت های گسترده ای در ساخت کشتی جهانی و فعالیت های تجاری دارد که منجر به کاهش شدید تقاضای مصرف کننده و ورود سرمایه می شود. در بخشهای مختلف ، تفریح ​​و سرگرمی با رشد منفی 5.1 درصدی و پس از آن فعالیتهای اجتماعی با منفی 3.0 درصد عملکرد بدترین عملکرد را نشان دادند. رشد پایین دیگر مربوط به هزینه های شخصی با رشد منفی 2.9 درصدی بود.

با این وجود ، افزایش تقاضای خارجی کالاهای ساخت سوئیس در این مدت تأثیر زیادی در رشد این کشور داشته است. صادرات سوئیس در سه ماهه نخست سال جاری 1.2 درصد و واردات آن 2.2 درصد رشد داشته است.

انجمن صنایع ماشین سازی کشور در بیانیه ای هشدار داده است که 80 درصد اعضای آن از دولت برای ادامه فعالیت خود کمک خواسته اند. در سال 2020 ، اقتصاد سوئیس به طور کلی 2.9 درصد سقوط کرد.

متوسط ​​رشد اقتصادی سوئیس بین سالهای 1980 و 2021 معادل 0.34 درصد بوده است که در سه ماهه سوم سال 2020 بالاترین رکورد 7.2 درصد و رشد منفی 3.3 درصد بوده است. سال دوم 2020

برای کمک به تقویت رشد اقتصادی و افزایش رقابت تولید کنندگان خارجی ، بانک مرکزی سوئیس به طور فعال وارد بازار ارز شد و نرخ بهره را به منفی 0.75 درصد کاهش داد ، پایین ترین نرخ در تاریخ کشور.