رشد اقتصادی سوییس مثبت شد

رشد بخشهای کلیدی اقتصاد سوئیس مانند خدمات مالی هنوز در محدوده منفی است.

بر اساس گزارش آوای البرز به نقل از بلومبرگ ، گزارش تجدید نظر شده وزارت دارایی سوئیس نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال 2021 به 1.8 درصد می رسد. رشد 2.8 درصدی سریعتر از سه ماهه قبل داشته است و این باعث رشد اقتصادی مثبت سوئیس در سه فصل اول در دو فصل شده است.

سوئیس و قرنطینه جهانی مانند همسایگان خود محدودیت های گسترده ای را برای فعالیت های تجاری اعمال کرده اند که این امر تقاضای مصرف کننده و ورود سرمایه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در بخشهای مختلف ، سرگرمی و تفریح ​​52.9 درصد و پس از آن فعالیت رستوران و هتل 48.9 درصد رشد کرد. یکی از کندترین رشد مربوط به خدمات مالی با رشد منفی 0.7 درصد بود.

با این حال ، افزایش تقاضای خارجی برای کالاهای ساخته شده در سوئیس در این مدت تأثیر زیادی بر رشد این کشور داشته است. صادرات سوئیس در سه ماهه دوم 2.9 درصد و واردات 3.1 درصد رشد کرد.

در یادداشتی هشدار داده شد که 80 درصد از اعضای انجمن صنایع ماشین سازی کشور مجبور شده اند برای ادامه فعالیت از دولت کمک بخواهند. تا سال 2020 ، اقتصاد سوئیس به طور کلی 2.9 درصد کوچک خواهد شد.

از سال 1980 تا 2021 ، متوسط ​​رشد اقتصادی فصلی سوئیس 0.34 درصد بود که بالاترین رکورد 7.2 درصد در سه ماهه سوم سال 2020 و کمترین آن 7.3 درصد بود. 2020 سال دوم بود.

برای افزایش رشد اقتصادی و افزایش رقابت پذیری تولیدکنندگان خارجی ، بانک مرکزی سوئیس به طور فعال وارد بازار ارز شد و نرخ های بهره را به منفی 0.75 درصد کاهش داد که پایین ترین نرخ بهره در تاریخ این کشور است.

انتهای پیام