راهی برای جلوگیری از واردات بنزین

رئیس انجمن صنفی CNG کشور گفت: با خالی بودن 50 درصد ظرفیت CNG کشور می توان با جایگزینی این فرآورده نفتی با بنزین، واردات بنزین را مهار کرد.

محسن جوهری در گفت وگو با آوای البرز، با اشاره به توانمندی های ایران در بخش CNG اظهار کرد: می توان ادعا کرد که دانش ساخت تجهیزات CNG اکنون 100 درصد در اختیار کشور است و شرکت های ایرانی به راحتی در این زمینه فعال هستند. . .

وی با بیان اینکه 50 درصد ظرفیت توزیع CNG توسط شرکت های تولیدی و خدماتی بلااستفاده و کم استفاده است، گفت: در شهرهایی که جایگاه دارند به جز شهرهای بزرگ نیازی به ساخت جایگاه های جدید نیست. حداقل 50 درصد ظرفیت خالی حتی در برخی شهرها این عدد بیش از 50 درصد است، در بسیاری از شهرها به صرفه نیست که شما جا بگیرید زیرا عرضه سوخت CNG آنها کفاف هزینه های آنها را نمی دهد.

رئیس انجمن صنفی CNG کشور با اشاره به ظرفیت موجود در کشور برای تبدیل مشعل های گازی به گاز گفت: ظرفیت خوبی در کشور برای این موضوع وجود دارد، حدود 500 کارگاه تبدیل در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها با هدف تبدیل مشعل های گازی تبدیل خودرو با استفاده از کیت نوع 3 و 4.

جوهری افزود: استفاده از کیت های نسل 3 و 4 برای تبدیل خودروها به خودروهای دوگانه سوز تاثیر زیادی در کاهش راندمان خودروهای دوگانه سوز دارد و مردم را به استفاده از سوخت CNG تشویق می کند. تبدیل خودروها باید اساسی باشد. با هزینه دولت، کسانی که برای مشعل گاز درخواست می کنند نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

وی با بیان اینکه اکنون دوباره به سمت واردات بنزین می رویم و میزان مصرف نیز رو به افزایش است، بنابراین توسعه انرژی های تجدیدپذیر قطعاً به نفع دولت است، کشور دارای خودروهای بنزینی است، تصریح کرد: استاندارد جهانی چون بیشترین ذخایر گاز را داریم. در دنیا و ما می توانیم از CNG به عنوان سوخت خودرو استفاده کنیم، منطقی نیست که از این قسمت چشم پوشی کنیم، دوگانه سوز کوتاهی خودروسازان در تولید خودرو خیانت به منافع ملی کشور است. .

رئیس انجمن صنفی CNG کشور با اشاره به مشکلات حوزه CNG گفت: به دلیل تحریم صادرات گاز طبیعی با مشکلات زیادی مواجه است اما به راحتی می توانیم بنزین صادر کنیم. اگر سوخت رسانی خودروها به این سمت پیش برود مشکل مصرف بالای بنزین خودروها حل می شود و گازی که نمی توانیم صادر کنیم می تواند به عنوان سوخت خودروها استفاده شود.

جوهری افزود: با توجه به خالی بودن ظرفیت اکثر جایگاه ها و جایگاه های بین شهری در شهرهای کم جمعیت، تبدیل خودروهای دیزلی به گازوئیل علاوه بر کاهش آلودگی هوا در کاهش مصرف گازوئیل، تقویت اقتصاد جایگاه داران CNG موثر است.

وی افزود: شرکت های ایرانی فناوری تبدیل خودروی گازوئیل سوز به CNG دوگانه سوز را بومی سازی کرده اند، بنابراین یکی از راهبردهای بزرگی که در شرایط تحریم می توانیم اتخاذ کنیم، جایگزینی گازوئیل به جای CNG است.

انتهای پیام/